eton 12 inch

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ralf

eton 12 inch

Bericht door ralf »

ik wil een eton 12 680/62 hexacone woofer gaan gebruiken in een gesloten subwoofer, vermoedelijk ter vervanging van mijn peerless xls10
nu kom ik een ontwerp tegen met een gesloten kast van netto 41 ltr icm
een hypex hs500 (die ik te duur vindt) en een ontwerp in een gesloten kast van ± 60 liter icm de hs200, ik heb zelf een thomessen proteus 2.4 die iets meer vermogen dan de hs200 heeft
nu kom ik na invuulen van de parameters in boxcalc aan een -3db punt van 65 hz, dat is niet echt de bedoeling, kan iemand mij op weg helpen
ik heb een 5 hoekige kast staan van 40 mm spaanplaat en deze heeft nu een in houd van 190 liter, ik wil de kast dus gaan verkleinen door deze
op de juiste inhoud voor de eton woofer af te stemmen
richard

Bericht door richard »

Een te grote gesloten kast is meestal toch geen probleem? De Q gaat naar beneden en het laag wordt strakker. Op de Proteus zit vast wel een functie om de laagafval te corrigeren.
de vuilnisman

Bericht door de vuilnisman »

ik heb zelf een 100 liter kast met dezelfde eton en met boost en en mijn kamer haalt ie zeker 30 hz
ralf

Bericht door ralf »

100 ltr kan ik ook eerst proberen, ik heb een bodem die ik in de 120 m hoge pentagon kast kan vastzetten en dan met siliconenkit die makkelijk te verwijderen luchtdicht maken, bevalt die 100 ltr dan kan ik de kast op de gewenste grote zagen
als je over de kast heen kunt kijken lijkt deze optisch kleiner
Duck Twacy

Bericht door Duck Twacy »

Mooie woofer, bijna te mooi voor een sub.

http://www.eton-gmbh.de/dlstream.php?FileId=64

Ik zou alleen geen sub laag (onder 30 Hz) verwachten, zeker niet in een gesloten kast.
Plaats reactie