keuze filter-C's

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Verzendkosten opnemen is zeer zeker de moeite waard.

Ik vind het een goede zaak dat bedrijven meedoen met dit soort topics. Laat wel dat het een dynamische markt is en dat deze prijzen steeds zullen veranderen. Zoals titus al zei, al was het alleen maar om de hogere koperprijzen (nou snap ik wie al die koperen leidingen aan het jatten is :twisted: ). Het heeft dus geen zin om over 4 weken opnieuw hier te reagren dat je caps weer omlaag zijn gegaan met 0,04 cent. Het staatje laat mijns inziens ook zien hoe momenteel de verhoudingen liggen tussen de verschillende bedrijven, mits de verzendkosten ook zijn genoteerd. Ik verwacht dat de huidige bedrijven hun producten concurrerend hebben geprijsd, en dat deze door een dergelijk staatje niet erg veel zullen (kunnen) wijzigen.

Persoonlijk zou ik mijn spullen bij speaker en co bestellen als de prijzen nauwelijks verschillen. Dit omdat ik al meerdere keren uitstekend ben geholpen door ruud en zijn toko. Maar zoals gezegd, dit is een persoonlijke keuze.

Wowly
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Wowly schreef:
...Het staatje laat mijns inziens ook zien hoe momenteel de verhoudingen liggen tussen de verschillende bedrijven, mits de verzendkosten ook zijn genoteerd.
Mede omdat iemand zijn keus voor een leverancier kan bepalen op basis van dergelijke staatjes is het zaak dat dergelijke prijs-vergelijk-staatjes nauwkeurig zijn en goed worden bijgehouden, dat is nu blijkbaar niet zo.
Als je niet de uiterste zorgvuldigheid bij het samenstellen in acht neemt kun je het beter helemaal laten, hoe goed bedoeld ook. Ja haalt wel een bepaalde verantwoordelijkheid op de hals.

Iemand die een beetje handig is kan zelf wel prijsvergelijkingen maken met de prijslijsten op het web.

Het is mijn ervaring dat indien je alle onderdelen van een filter bij één bepaalde leverancier haalt het vaak weinig uitmaakt waar je koopt. Het kan wel lonen om onderdeel a bij x, onderdeel b bij y en onderdeel c bij z te kopen, maar dan betaal je onnodig veel verzendkosten of rij je stad en land af.

Zelf koop ik ook graag bij Speaker en Co, prettig dat er dergelijke winkels zijn, het zou een verarming zijn als alle handel naar het internet zou verhuizen.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Nog maar eens:
[quote="Hans Nootdorp"]
Ten eerste was het primair mijn bedoeling om aan de door Tony geteste caps een budgettair prijskaartje te hangen. Om zo te komen tot een zogenaamde prijskwaliteit verhouding. Ik heb mij daarbij beperkt door de caps op de ranking van Tony te sorteren. Het was niet mijn insteek om eens duidelijk alle leverancers op een rijtje te zetten. quote]

Ik ga het lijstje dus ook niet up-to-date houden. Doe er wel je voordeel mee bij het kiezen van je type condensator. :)
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Als je prijs/kwaliteit optimaal wilt hebben, dan komt er eentje heel duidelijk naar voren in het lijste van Hans: ClarityCap, welk type je ook pakt.

Ik wil daarbij wel even vermelden dat het feitelijk grote onzin is, want daarmee wordt de site van Tony veel te bepalend. Hij test niet blind, het is puur zijn subjectief oordeel. Daarom ben ik eigenlijk niet zo'n voorstander van dit staatje.

De site van Tony is prima, hartstikke goed deze informatie en je kunt zelf een selectie doen en gaan ontdekken of jij hetzelfde of een ander subjectief oordeel hebt.

Prijsinfo over condensators is ook prima om die op een rijtje te zetten, als het maar zorgvuldig gebeurt.

Beide bronnen van informatie combineren vind ik minder prima...
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Leuk dat luisteren, maar heeft iemand die C's al eens gemeten?? Lijkt mij veel waardevoller dan de subjectieve mening van wie dan ook! :?

Spijt me Tony, maar jouw oren zijn de mijne niet.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Jeroen
Leuk dat luisteren, maar heeft iemand die C's al eens gemeten?? Lijkt mij veel waardevoller dan de subjectieve mening van wie dan ook!

Spijt me Tony, maar jouw oren zijn de mijne niet.
Het vervelende is dat er tot nu toe geen algemeen geaccepteerde, wetenschappelijke methode is om caps te meten op hun geluidskwaliteit. Of om het anders te zeggen het is nog niet gelukt specificaties te koppelen aan geluidskwaliteit of verschillen die men hoort tussen de verschillende condensatoren.

Wat in dit topic een beetje wegvalt is Tony's uitspraak dat de filter component keuze lijkt op koken: Zout is prima voor in de soep, maar niet zo lekker in een taart.

Groeten Roland
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Nu moet ik toch een beetje grinneken...............

Een tijdje terug werd een topic omgedoopt naar Voodoo hifi en naar de Kantine verplaatst. In dit topic kwamen aspecten aan bod (afscherming met katoen, zilver verhitten, behandelen van CD's etc.) waarop met een positieve insteek "....tot nu toe geen algemeen geaccepteerde, wetenschappelijke methode is om ..... te meten op hun geluidskwaliteit. Of om het anders te zeggen het is nog niet gelukt specificaties te koppelen aan geluidskwaliteit of verschillen die men hoort....." van toepassing is.

Ik neem aan dat de moderator dit topic de zelfde "behandeling" geeft? :roll: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Jeroen

Gaat dit topic dan wetenshappelijk aantoonbaar over voodoo? #-o

Groeten Roland
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Kweenie... Zeg Roland, wrijf jij, gehuld in een blauw gewaad, ook over de condensatoren voor je ze opstuurt? :mrgreen:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Tijd om een paar oude c's uit de doos te graaien en er met hete naalden in te gaan prikken...
Er zijn trouwens condensatoren die zich weer herstellen als je de naald er uit trekt...

Kees
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Roland schreef:
Hoi Jeroen

Gaat dit topic dan wetenshappelijk aantoonbaar over voodoo? #-o

Groeten Roland
Het andere topic ook niet, maar toch was er blijkbaar een rede om het zo te behandelen......... :?

Eens kijken hoe consequent mensen hier zijn! 8)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

@JeroenKV: zijn je kabels al klaar?? en?

Kees
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

audiomanics schreef:
@JeroenKV: zijn je kabels al klaar?? en?

Kees
Yep één interlink afgeschermd (van het actieve filter naar de EV voor mid&hoog) en één niet afgeschermd (van CD speler naar VV). Ik wil er nog één bouwen van de VV naar het actieve filter.

Klinken in ierdergeval erg goed!

Thanks voor de hulp!! O:) =D>
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

JeroenKV schreef:
Roland schreef:
Hoi Jeroen

Gaat dit topic dan wetenshappelijk aantoonbaar over voodoo? #-o

Groeten Roland
Het andere topic ook niet, maar toch was er blijkbaar een rede om het zo te behandelen......... :?

Eens kijken hoe consequent mensen hier zijn! 8)
ken je dat gezegde over kinderen die vragen? :wink: :D
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Henkjan schreef:
JeroenKV schreef:
Roland schreef:
Hoi Jeroen

Gaat dit topic dan wetenshappelijk aantoonbaar over voodoo? #-o

Groeten Roland
Het andere topic ook niet, maar toch was er blijkbaar een rede om het zo te behandelen......... :?

Eens kijken hoe consequent mensen hier zijn! 8)
ken je dat gezegde over kinderen die vragen? :wink: :D
Vraag ik wat dan? Ben alleen benieuwd hoe serieus dit topic wordt opgepakt......
Geen meten, geen weten, alleen maar wat luisteren. Moet dus wel allemaal Voodoo zijn! :wink:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Het grote verschil is, Jeroen, jij bent niet geaccepteerd als iemand van wie je het serieus neemt als hij beweert iets bijzonders te horen wat je niet meteen doro metingen kan verklaren.

Dus bouw een supersysteem, start hier een draadje over alle ontwikkelingen die je daarvoor doet of hebt gedaan, of beter nog betrek ons in het hele ontwerpproces, laat zien hoe zorgvuldig je wel niet te werk gaat, laat het aan een aantal mensen horen, kortom, doe je best tot de elite te horen. Eens kijken of daarna jouw luisterervaringen nog steeds als voodoo worden bestempeld :lol: :lol: :lol: .

Ik hoop dat je hierin enige zelfspot mijnerzijds herkent, zo niet dan heb ik het hierbij opgeschreven :oops: .
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

jeroen_d schreef:
Het grote verschil is, Jeroen, jij bent niet geaccepteerd als iemand van wie je het serieus neemt als hij beweert iets bijzonders te horen wat je niet meteen doro metingen kan verklaren.

Dus bouw een supersysteem, start hier een draadje over alle ontwikkelingen die je daarvoor doet of hebt gedaan, of beter nog betrek ons in het hele ontwerpproces, laat zien hoe zorgvuldig je wel niet te werk gaat, laat het aan een aantal mensen horen, kortom, doe je best tot de elite te horen. Eens kijken of daarna jouw luisterervaringen nog steeds als voodoo worden bestempeld :lol: :lol: :lol: .

Ik hoop dat je hierin enige zelfspot mijnerzijds herkent, zo niet dan heb ik het hierbij opgeschreven :oops: .
En ik wou je nog uitnodigen om naar mijn "super" systeem te komen luisteren. Moet ik eerst hier alles maar eens gaan documenteren, anders heeft het weinig zin...... :? :-k

Binnenkort maar eens een website maken ofzo, dat zal vast veel schelen..... :roll:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

check de IT catalogus, daar staat een tabel met de verliesfactor van hun condensatoren, vooral bij 10kHz is dit flink lager voor de duurdere dan voor de gewone (met uitzondering van de papier in olie)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

JeroenKV schreef:
Binnenkort maar eens een website maken ofzo, dat zal vast veel schelen..... :roll:
Altijd leuk...
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

JeroenKV schreef:
En ik wou je nog uitnodigen om naar mijn "super" systeem te komen luisteren. Moet ik eerst hier alles maar eens gaan documenteren, anders heeft het weinig zin...... :? :-k

Binnenkort maar eens een website maken ofzo, dat zal vast veel schelen..... :roll:
Ja, lijkt me wel (het is trouwens inmiddels november geweest... drukdrukdruk???).
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

In Finland geweest, daarna een week Cannes en een week Sofia + nog wat kwesties in NL, dus weinig tijd. Gelukkig heb ik e.a. nu met goed resultaat draaien!

Ik zal binnenkort wel een draadje openen over mijn ontwerp en het hoe en waarom van de huidige opzet. Dat heeft me namelijk in doorlooptijd wel enkele jaren onderzoek / oriëntatie gekost. :wink:
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Ik begreep trouwens van S&C dat er in Elektuur ooit een vergelijking is geweest, waarbij Tinfolie het best er uit kwam. Iemand hiermee bekent?

Tinfolie heeft alleen als nadeel dat de hoogste waarde 4,7 is, dus bij hoger moet je combineren.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Wat mij betreft is Claritycap en Jantzen Audio over een tijdje ook bij de Speaker&Co vestigingen en de Speakerland te koop.

Groet Roland
Laatst gewijzigd door Roland op zo 03 dec 2006, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Dat is goed nieuws!
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Leeuwarden

Maar zo ver is het nog niet. Mij lijkt het een goed idee.

Groeten Roland
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”