radio shack driver

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Maarten

radio shack driver

Bericht door Maarten »

Alright all you cheapskate tweakers, I got around to measuring my RS 40-1354A dual cone full range 5" speakers. The reasonably accurate (I don't have one of those fancy computerized measurers) results are:

Fs = 71.5
Vas = 7.3 liters
Qts = .49
Qms = 3.85

These should be enough to get you started. They seem to indicate a 14 liter (.5 cu ft) box tuned to about 58 hz. Good luck.
ik heb nog 2 bovenstaande speakers liggen, en dit had ik aan parameters gevonden op internet.
Heb ik aan deze gegevens genoeg, en is deze driver geschikt voor in een tl kast?

Lijkt me namelijk leuk om eens een tl kast te bouwen...
sietse

Bericht door sietse »

Ik denk dat je die beter als basmid of mid kunt gebruiken aangevuld met een basunit en tweeter.
Maarten

Bericht door Maarten »

sietse schreef:
Ik denk dat je die beter als basmid of mid kunt gebruiken aangevuld met een basunit en tweeter.
Ok, hoezo :?:

ik realiseer me dat dit niet super gaat klinken... maar dat geeft nie
Maarten

Bericht door Maarten »

Afbeelding

da's hem
sietse

Bericht door sietse »

Maarten schreef:
sietse schreef:
Ok, hoezo :?:

ik realiseer me dat dit niet super gaat klinken... maar dat geeft nie
Je kan het proberen. De line wordt dan 1 mtr lang. Opgevouwen kan het dus klein blijven.
Persoonlijk zou ik hem affilteren op ca 4000Hz en dan aanvullen met een tweeter. Dan heb je denk ik wat beter laag en hoog. Maar dat is persoonlijk.
bartsegers

Bericht door bartsegers »

ik heb nog een radio shack mid en hoog liggen voor een kratje bier 8) (units zijn nieuw)
Maarten

Bericht door Maarten »

bartsegers schreef:
ik heb nog een radio shack mid en hoog liggen voor een kratje bier 8) (units zijn nieuw)
dit is toch niet het topic "vraag en aanbod"?

maar misschien met 4 units is ook wel leuk... :lol:
het zijn de zelfde drivers?
Maarten

Bericht door Maarten »

Je kan het proberen. De line wordt dan 1 mtr lang. Opgevouwen kan het dus klein blijven.
wat voor afmeting behalve de lengte moet ik dan aanhouden... zoiets al de needle?
Maarten

Bericht door Maarten »

Afbeelding

de anderekant vd driver (dhu)
sietse

Bericht door sietse »

Maarten schreef:
wat voor afmeting behalve de lengte moet ik dan aanhouden... zoiets al de needle?
De vuistregel is, begin van de line 1,5 x de oppervlakte van de (bas)driver en eindigen op 1 x die oppervlakte. De lengte kan korter als je dat verloop anders doet, maar daar kan ik je niet in verder helpen.
Verders is het maar net wat je voorkeur is qua kast. Hoog of 1 x vouwen en dus een wat minder hoge kast.
Maarten

Bericht door Maarten »

sietse schreef:
Maarten schreef:
De vuistregel is, begin van de line 1,5 x de oppervlakte van de (bas)driver en eindigen op 1 x die oppervlakte. De lengte kan korter als je dat verloop anders doet, maar daar kan ik je niet in verder helpen.
Verders is het maar net wat je voorkeur is qua kast. Hoog of 1 x vouwen en dus een wat minder hoge kast.
Weer wat geleerd...bedankt! Hier kan ik wat mee
bartsegers

nee niet het verkoop topic inderdaad, maar het zijn ook mid en hoog units. dus niet jouw full range driver.
Maarten

Bericht door Maarten »

bartsegers schreef:
nee niet het verkoop topic inderdaad, maar het zijn ook mid en hoog units. dus niet jouw full range driver.
Hmm, interesant... maar hoe krijg ik een kratje bier bij jou :?

Jij hebt ook de needle's? Tenminste als ik op jou webspace kijk, hoe klinken die, hebben die een sub nodig of gaat t zo net? met het laag
bartsegers

Nee, ik heb geen needle's ?
Wel een Tl met visaton w100 en magnat hoog.

met een kratje bier bedoel ik gewoon 10 euro ;-)

PM me maar, zal ik je wat fotos sturen.
Denk dat met alleen de twee hoog units al een eind komt.
Plaats reactie