R2904/7000 + 18W16545K coaxiaal

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
StevenW

R2904/7000 + 18W16545K coaxiaal

Bericht door StevenW »

Kan iemand mij wat meer vertellen over zijn (of haar) ervaringen met dit systeem?

Afbeelding

Afbeelding
ralf

Bericht door ralf »

leuk voor in de auto :roll:
richardkrol

Bericht door richardkrol »

Is dit een OEM driver of is deze zo in de handel verkrijgbaar?

Ziet er in ieder geval zeer interessant uit - zou leuk zijn om hier eens een mooie behuizing voor te maken.

Zijn hier naast de voordelen ook nog grote nadelen aan verbonden ?

Gr,

Richard Krol
Hexateq Audio Visual
richardkrol

K'heb em gevonden....custom job voor AOS in Duitsland. Verkopen ze alleen als complete kit dus niet de coaxiale driver alleen.....jammer
richard

Bericht door richard »

Ik heb het idee dat de middentonen met zo'n toepassing wel last hebben van de scherpe randen van de tweeterbehuizing. Je zou er eigenlijk een mooie doughnut om moeten fabrieken.
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Contacteer:

Bericht door Geenius »

En de tweeter zit een flink stuk voor de woofer (verder dan bij een gewoon 2-weg) - de looptijdverschillen zullen dus niet optimaal zijn.
richardkrol

Het valt me in het algemeen op dat er zo weinig coaxiale drivers zijn van een hoogwaardig niveau, los van PA en automotive toepassingen.

Seas lijkt zo'n beetje de enige fabrikant die iets in haar gamma heeft. Tony heeft natuurlijk al laten zien wat hier mee bereikt kan worden!

De opmerking van Tony is iets wat mij inderdaad ook al even bezig heeft gehouden. Het is nogal een klomp en in plaats van dat de tweeter naar achteren ligt, zit 'ie hier nogal ver naar voren. Wellicht heeft deze driver opgesomd meer na- dan voordelen.

Mocht iemand nog weet hebben van een andere hoogwaardige coaxiale driver dan laat dat gerust even weten - is altijd interessant.

Gr,

Richard Krol
Hexateq Audio Visual
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Thiel. zie mijn Afbeelding voor datasheet en technical paper van deze "ruwe diamant"
Plaats reactie