zo ging dat keer op keer. Nu ben ik in de fase dat ik 90% van mijn componenten heb en 95% zeker procent weet wat ik precies wil.
Wat ik wil is: - 5.1 Channel versterker, waarvan het subwoofer kanaal
gebrugd is.
- digitale beveiliging dmv van een AVR uC
- OLED display, welke info weergeeft
enkele weken geleden kwam er een pakketje uit italie met de behuizing voor dit project.

ja het is een pakketje van HIFI2000
Wat zou er toch allemaal inzitten???

4mooie heatsinks voor de zijkant..

en ter vergelijking met een CDtje...

zodra ik mijn definitieve ontwerp bedacht heb mag Kees hier een mooi kunstwerkje van maken met zijn CNC machine.
Verder zaten er nog wat boutjes en andere plaatjes in maar die zijn niet zo interessant. Het uiteindelijke kastje moet er dan ongeveer zo uit gaan zien. zonder die lelijke handles dan wel.

ik zoek trouwens nog iemand die een leuk logootje voor me wil maken in photoshop ofzo. Ik weet hoe het er uit moet gaan zien heb alleen geen idee hoe ik dat moet maken digitaal gezien dan. kan iemand me hiermee helpen?
Maar nou de interessante dingen. Wat komt er allemaal voor interessants in de behuizing te zitten. Nou zoiezo dit:

op de foto kan je 2 van de 3 PSU's zijn die +- 22000uF per rail aan capiciteit hebben. Allemaal Nichicon elco's. Verder staan er 5 van de 7 P3A's op de foto's met panasonic FC series elco, Silver Mica caps 1% metaalfilm weerstanden en een grote MKP input cap.
Btw: De P3A heeft wat verbetering gehad dankzij de mensen op www.diyaudio.net. Dit heeft ook geresulteerd in een andere (betere?) PCB
Alvast een implementatie hoe de P3A's op de heatsinks gemonteerd gaan worden. dit hoop ik zondag te doen. wat natuurlijk weer nieuwe foto's betekend.

in de heatsinks ga ik M3 gaatjes tappen zodat ik de P3A's boven de heatsink kan laten zweven. De output transistoren gaan dan langs onder tegen de heatsink aan.
Voor de rest kan ik nu weinig laten zien aangezien ik nou in me ouderlijk huis ben voor het weekend en al me onderdelen hier niet liggen. Meer foto's volgen volgende week dus.
wat ik hiermee wil bereiken is dat ik jullie de bouw van een mijn dromen kan laten zien. Ik heb natuurlijk ook nog wel wat vragen waar jullie me vast me kunnen helpen. Op dit moment ben ik namelijk druk bezig met het schema van de beveiliging. die zal gaan bestaan uit 2x een DS1820 (temperatuursensor) voor de linkerkant en de rechterkant van de behuizing, DC-detectie, Mains Failure, softstart, loudspeaker muting relays en een oled display.
Hier heb ik nog wel een aantal vragen over maar die komen morgen of van de week wel.
Zondag ga ik de gaatjes boren en tappen voor de P3A's heeft er iemand nog tips over hoe ik dat het beste kan doen??