Ik heb zelf hier 2 Denon DCD-735 spelers staan en ik wil er nu eens 1 gaan aanpassen. Ik hoop met jullie hulp en het internet er toch een geslaagd project van te maken.
Zo ziet het inwendige eruit...

Dit was toen in de tijd best wel een aardige speler met in deze klasse alleen zijn duurdere broertje, de DCD-1015 erboven. Zeker geen top speler maar heeft het altijd goed gedaan.
Mijn doel is:
- Een verbetering in het analoge uitgangs geluid te krijgen.
Een vaste uitgang erbij of in plaats van, bestaande heeft volume regeling via de afstandbediening.
Voeding aanpassen.
Evt een Coax SPDIF uit ipv Toslink.
Evt Clock vervangen, mits dit ergens op slaat bij deze speler.
ervaring opdoen met Audio electronica.
Ik weet dus dat de OpAmps en de condensatoren vervangen kunnen worden voor meer Audio gerichte typen.
Tevens het muting circuit verwijderen of vervangen voor relais.
Ik heb een aantal OpAmps liggen, dus daar kan ik mee beginnen.
Ik heb de NE5532, OPA2134, AD8620 en LM4562 liggen.
Er zitten UPC4570C en BA15218 in de speler nu.
8DIP voetjes en SOIC naar 8DIP printjes zijn besteld.
Service manual en schema's van de speler heb ik.
Nu zitten er 'maar' 4 OpAmps in de speler.
2 dubbele voor I/V conversie en Buffer [Links en Rechts, UPC4570]
1 voor koptelefoon uitgang die afgetakt wordt na de bovenstaande OpAmp [BA15218]
1 voor de 'Loading' motor die ik [nog] niet helemaal vat [BA15218]
De andere motoren 'spindle en slede' worden vanuit een BA6392FP [BTL driver] rechtstreeks aan gestuurd.
Nu lees ik dat ze alle OpAmps upgraden in andere spelers, maar heeft het wel zin om de OpAmps voor de 'loading motor' te vervangen?
En de OpAmp voor de koptelefoon lijkt me alleen zinnig als je die ook gebruikt [doe ik dus niet] anders kan deze misschien zelfs beter verwijderd worden.
Tevens de vraag of je deze hierboven genoemde OpAmps die pin compatible zijn gewoon kunt uitwisselen?
Ander verhaal zijn de condensatoren....
Ik heb begrepen dat de merken Blackgate, Elna, Panasonic, Nichicon de merken zijn die hiervoor gebruikt worden.
Nu zitten er ook van de blauw/groene 'bollen' op. Volgens de stuklijst zijn dit Ceramische condensatoren. Nu weet ik niet of deze goed zijn of dat er ook voor deze andere types zijn aan te bevelen. Er staat geen merk of iets op.
Welke condensatoren kan ik het beste waar gebruiken en tenslotte waar kun je ze het beste vandaan halen?
Kunnen jullie iets zeggen over de te volgen stappen?
Ik wil zo gauw de 8DIP voetjes er zijn de bestaande OpAmps desolderen en de voetjes op de print plaatsen.
ik zal eerst de oude OpAmps er weer inzetten om te horen of alles nog werkt en daarna de conversie printjes gebruiken om bijv de AD8620 erop te zetten.
Is er toevallig ook iemand die iets meer weet over het zelfdiagnose/service programma wat in de denon zit?
Het staat allemaal in de beschrijving maar de vertaling is niet altijd helemaal duidelijk.