Hoe te "Meten en weten en dan verdergaan"

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Martijn H

Hoe te "Meten en weten en dan verdergaan"

Bericht door Martijn H »

Geachte,

Ik wil binnenkort een compleet meetysteem aanschaffen.

Nu zou ik graag wat advies willen hebben. Welk systeem is waar te koop en welk systeem is het gebruiksvriendelijkste en future proof. Dlsa? (welke hardware?)

Is er misschien goedkope, maar goed werkende software, waar mee te beginnen is? ARTA?

Zijn er misschien goede alles in een paketten?

Wanneer het meten goed gaat, wil ik het filteren met vallen en opstaan leren. Oneindig veel experimenteren met een 2 weg'je bijv. I.c.m. literatuur.

Misschien is het leuk om dit topic als een soort opstapje te hebben voor beginnende zelfbouwers!

Veel vragen :twisted:

mvg,

Montana
Paul

Bericht door Paul »

http://home.zonnet.nl/ultimate_audio/Lu ... hniek.html

Mij werd dit boek aanbevolen, als ik het gekocht / gelezen heb zal ik mijn mening hier delen 8)
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Paul schreef:
http://home.zonnet.nl/ultimate_audio/Lu ... hniek.html

Mij werd dit boek aanbevolen, als ik het gekocht / gelezen heb zal ik mijn mening hier delen 8)
ik heb dit boek, en zeker een aanrader.
Paul

Bericht door Paul »

Henkjan, kun je wat meer over 't boek vertellen;

- wat voor onderwerpen komen aan de orde?
- is het erg praktisch ingesteld of juist theoretisch?
- is het geschikt als basis naslagwerk net zoals het boek luidsprekerkasten ontwerpen bruikbaar was voor het bouwen luidsprekerkasten?

bvd Paul
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

onderwerpen.. breed, zeg maar alles over meten aan luidsprekers...

er zit wel een flinke basis theorie in, voor puur praktisch aangelegde mensen is dat deel soms even doorbijten denk ik, maar het is zeker ook praktisch, dus wat wel en wat niet te doen

omdat de man zelf natuurlijk luidspreker ontwerper is, vond ik het boek ook goed om inzicht te krijgen van wat nou belangrijk is in het ontwerpproces.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Is idd min of meer het standaardwerk op dit gebied en sowieso het beste wat te krijgen is in de Nederlandse taal m.i.

Ook al snap je het niet allemaal wat er in staat, het is eigenlijk verplichte kost als je aan speakers wilt gaan meten ;)
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Is er ook een goede aanrader wat betreft een microfoonversterker, welke aan de geluidskaart van de pc verbonden moet worden? Op Bmm electronics staat wat voor 30 euro, maar of dat is wat nodig is?

Ik beschik nu over ARTA lspcad6 en hobbiebox, dus nu nog een microfoonversterker en een mic, over de UsB van de pc(?) en het is af.

Ik zal eens in de bibliotheek op zoek gaan naar dat boek! Deze leek me ook aardig: http://home.zonnet.nl/ultimate_audio/Lu ... asten.html

mvg,

Montana
Paul

Bericht door Paul »

Maudio heeft wel goede spullen volgens mij, maar dit wordt allemaal uitgebreid besproken in de andere topics :wink:
Plaats reactie