JAT: CD5400

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

b_force schreef:
hoe ver kan je max gaa eingelijk ?
Ver wat? ding is 128x oversampling, dus theoretisch zou je ook pas ergns ver weg bij 1 Mhz kunnen filteren, stopband is bij -90 dB, dus dat is ook wel acceptabel. Echter normaal wordt het toch zo rond de 50 Khz gehouden.

IC's haal ik bij farnell vandaan.

1,6V is de output van de orgineele speler. Aangezien mijn filter zonder gain ongeveer halverwege kwam, zou de gain 2 moeten zijn.

Ik vraag me echter af of het niet misschien van voordeel zou zijn om deze nog wat groter te kiezen?

Over de voeding: Ik neem aan dat ripple rejection en output impedantie de twee belangrijkste factoren zijn? In dat geval lijkt me een twee traps regelaar met LM317 en een shunt regelaar de beste opzet. De LM is kwa ripple rejection onder de 400 Hz toch wel echt de koning. Daarboven doet een shunt het beter. Voor een breedbandige lage output impedantie lijk me een twee transistor shunt dan het beste:

Afbeelding
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

ik ga binnkeort ook maar eens aan de slag :)

trouwens om je cd speler lekker stil te krijgen kan je idd loodmitumen nemen, maar ook noppenschuim werkt heel goed.

Daar heb ik mijn pc mee vol gestopt en die is muisstil :)

Ik zit fftjes te twijfelen of ik tussen de AD8620 ga of de OPA2134.
Die AD8620 is nmlk wel erg prijzig :(
Laatst gewijzigd door b_force op ma 02 okt 2006, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
voodooless
Contacteer:

b_force schreef:
Een WC doet wonderen :)
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Shuntregelaars etc. wat een onzin, ik gebruik de OPA1632 gewoon met een tweetal driepoters en haal dan met gemak de 110dB SNR, dus in die hoek moet je 't niet zoeken. Reken nu eerst eens een nette filtercurve uit zoals ik voorstelde, ontkoppel de OPA1632 gewoon lokaal met 2x 22uF en gebruik gewoon een MC7812CT/MC7912CT met na de regelaar een 100 of 220uF met lage ESR.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

voodooless schreef:
b_force schreef:
Een WC doet wonderen :)
Geef jij mij geld, dan bouw ik een WC :P
voodooless
Contacteer:

SSassen schreef:
Shuntregelaars etc. wat een onzin, ik gebruik de OPA1632 gewoon met een tweetal driepoters en haal dan met gemak de 110dB SNR, dus in die hoek moet je 't niet zoeken. Reken nu eerst eens een nette filtercurve uit zoals ik voorstelde, ontkoppel de OPA1632 gewoon lokaal met 2x 22uF en gebruik gewoon een MC7812CT/MC7912CT met na de regelaar een 100 of 220uF met lage ESR.
Een curve zal niet voor meer of minder THD zorgen, en ook niet voor meer of minder SNR. de huidige caps zijn lokaal met 100uF panasonic FC ontkoppeld (direct aan de pootjes), met 100nF paralell. Regelaars zijn inderdaad MC's met 3300uF ervoor, en 100uF erachter (allemaal Panaconic FC).

Lijkt me dus niet echt wat mis mee..
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Lijkt me dus niet echt wat mis mee..
Toch doe je ergens wat fout als 't bij mij wel prima werkt en bij jou niet, je kan ook even een SSOP8 > DIL8 adapter nemen, soldeer je daar de OPA1632 op en kan je verder met normale componenten.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
voodooless
Contacteer:

Dat blijkt.. :oops:

Nouja. Ik ga het in ieder geval kalm aan doen. Zo'n shunt regelaar kan natuurlijk geen kwaad, en kost slechts een paar centen.
Plaats reactie