Ultimi afwerking

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Macsel

Bericht door Macsel »

Hout werkt altijd en zal altijd blijven 'werken' door invloed van temperatuur en vochtigheidsgraad (hygro dinges). Ook is de opbouw van MDF een soort sandwich. Daardoor zit er verschil in de kopse kanten van het MDF en de oppervlakte kanten. Als je speakers 'koud' verlijmt dan zul je altijd naden blijven zien. In verstek werken is een goed alternatief. Bij Fineren heb je natuurlijk nergens last van. Verder kom je met een goede afwerking vaak toch behoorlijk ver, maar door het verschil in soortelijke eigenschappen heb je toch kans op naden. Als je na de grondverf gaat plamuren kun je een hoop naden doen verdwijnen, maar daar moet je wel gevoel voor hebben of handig in zijn/worden. Heel veel schuren en geduld hebben bij het lakken. Met een vachtroller krijg je nooit een 100% strak effect. De oppervlakte van een vachtroller is namelijk nooit 100% egaal, die van een schuimroller wel. Je hebt dus helaas verkeerd advies gehad. Ik heb zelf in een doe-het-zelf speciaal zaak gewerkt. De aanwezige kennis in een gemiddelde bouwmarkt is echt dramatisch slecht tegenwoordig, das jammer! Misschien iets voor de volgende keer! Ik heb meestal ook nooit het geduld voor het afwerken, maar je krijgt er later toch spijt van...

Verder moet ik zeggen dat het een nette speaker is! En ik moet zeggen, mijn eerste speakers waren niet veel beter...
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Macsel schreef:
De aanwezige kennis in een gemiddelde bouwmarkt is echt dramatisch slecht tegenwoordig, das jammer!
Wat dacht je van de gemiddelde computer winkel, of de gemiddelde hifi zaak. Exact hetzelfde :cry:
Sjaudio

Bericht door Sjaudio »

Jammer inderdaad van het slechte advies, kan er niks meer aan doen nu. Wil ik ze volledig glad krijgen dan moet ik ze weer tot op het bot ( mdf ) schuren en helemaal op nieuw beginnen. Echter trekt mijn ziel dit niet meer, ik wil muziek, muziek en nog eens muziek. Deze melkpakjes klinken zoooooo lekker nu, zeker met me Rotel setje :D

@ Fireman, ik heb niks met de tweeter gedaan, niks gefreest. Alleen de 45 graden hoeken eraf.

Bedankt allemaal!
sietse

Bericht door sietse »

Echter trekt mijn ziel dit niet meer, ik wil muziek, muziek en nog eens muziek. Deze melkpakjes klinken zoooooo lekker nu, zeker met me Rotel setje Very Happy
En daar doen we het voor. Genieten. Barstje of geen barstje ofzo.

Als ik de foto's nog es bekijk, vind ik de uitvoering met niet geverfde front's eigenlijk ook wel mooi.

Als ik mijn vierpitters ga afwerken, zal ik de kopse kanten insmeren met houtrotstop van albestine. Es zien of er daarna nog naden zichtbaar zullen zijn of worden.
Sjaudio

Bericht door Sjaudio »

Klinkt als,

De niet geverfde, niet bewerkte uitvoering is net zo mooi dus alles wat je gedaan hebt is overbodig :shock:

Nou, ik vind het een stuk mooier zo.

Jammer is wel dat ik ze moeilijk kan fotograferen, de kleur lijkt telkens anders. In het echt vind ik ze er mooier en strakker uit zien dan op de foto, logisch met die flits zie je alles!

Genieten is het inderdaad, jezus wat een overgang van PA naar HIFI.
Wereld van verschil, je hoort dingen die je nooit gehoort hebt.

Zijn er hier mensen die Richard Bona kennen? Is een zanger/bassist, en ook nog veel andere instrumenten die hij bespeeld. De detail's aanwezig in de cd's van hem zijn waanzinnig! Elke keer verbaas je je weer hoeveel je hoord. Fireman van dit forum heeft hem onlangs ook binnen.

Trouwens nog een boven-afje, vergeten te posten.

Afbeelding

Voor de mensen die zich afvragen [ wat in godsnaam doen die knuffelbeesten daar? ]. Nou dat zijn de "speeltjes" van onze honden. Deze leggen wij rond de vijver vanwege reigers.

De vijver ligt er net, leuk hoor. Een paar vissen er in, waaronder 2 koikarpers. Volgende dag: geen vis te bekennen, zaten allemaal onderin; schijnbaar bang. Bleek er 1 koikarper weg te zijn. Maargoed, dit gaat te zeer offtopic :)
sietse

Bericht door sietse »

De niet geverfde, niet bewerkte uitvoering is net zo mooi dus alles wat je gedaan hebt is overbodig Shocked
Nou, kijk, smaken verschillen he. En achteraf lullen is makkelijk. Maar het viel me zostraks even op. Beide zijn eigenlijk wel mooi. In vroeger dagen verfden we de fronten zwart. Dan zag je de units niet door het luidsprekerdoek heen zitten. Dat hoorde niet. Doe ik nu ook niet meer. Vind het wel leuk als ik ze wel zie zitten. Weet ik tenminste waar m'n zakgeld is gebleven.... :wink:
Gesloten