Wat zijn de kosten voor een simpele UcD?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Barry
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Wat zijn de kosten voor een simpele UcD?

Bericht door Barry »

Beste UcD bouwers,

Ik zit er aan te denken om een dubbel mono UcD eindversterker te bouwen. Ik heb echter geen idee hoe ''bescheiden'' de opbouw mag zijn om toch goede resultaten te behalen. Ik wil de UcD uiteindelijk inzetten voor mijn frontspeakers in een stereo setup.

Boodschappenlijstje:

2x UcD180AD = 230 EUR
2x SUPPLY-ST = 160 EUR
2x Hypex transformer 2 x 31V and 2 x 12V 160VA = 80 EUR

Koelblokken, aansluitdraden en terminals heb ik nog liggen. De behuizing wordt waarschijnlijk een 19'' behuizing van BMM Electronics, net zoals de Hypex componenten.

Heb ik verder nog iets nodig? En bestaat de mogelijkheid om de voeding zelf te maken voor minder? :)

Alvast bedankt.

Groetjes,
Barry
Laatst gewijzigd door Barry op di 05 sep 2006, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Als simpel goedkoop is is die 19"kast van BMM wel erg prijzig!. Koelribben heb je niet nodig, omdat de amp nauwelijks warm wordt. MIsschien bespaar je nog wat door een en ander zelf te maken, maar dat kost je over het algemeen heel veel tijd.. Een UcD 180 AD is wel wat duurder dan jij opgeeft. Ga maar uit van 450 euro voor alle componten naast de kast.

mvg
Barry
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door Barry »

Montana schreef:
Als simpel goedkoop is is die 19"kast van BMM wel erg prijzig!. Koelribben heb je niet nodig, omdat de amp nauwelijks warm wordt. MIsschien bespaar je nog wat door een en ander zelf te maken, maar dat kost je over het algemeen heel veel tijd.. Een UcD 180 AD is wel wat duurder dan jij opgeeft. Ga maar uit van 450 euro voor alle componten naast de kast.

mvg
Oops, die prijs van de UcD heb ik nog niet keer 2 gedaan :roll:
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Twee 225 VA trafo's van hypex heb ik bij vraag en aanbod staan voor een leuke prijs. Zijn eigenlijk voor de UcD400, maar ik gok dat ze voor de 180 ook nog wel net zal kunnen.

Zo'n ST voeding kun je natuurlijk ook wel zelf fabrieken.
Martijn H

Bericht door Martijn H »

deepspace schreef:
Twee 225 VA trafo's van hypex heb ik bij vraag en aanbod staan voor een leuke prijs. Zijn eigenlijk voor de UcD400, maar ik gok dat ze voor de 180 ook nog wel net zal kunnen.

Zo'n ST voeding kun je natuurlijk ook wel zelf fabrieken.
Moet lukken aangezien ze het bij mij ook goed doen. 225 VA en 32 volt secundair
Plaats reactie