Welke set voor de scanspeak A4 monitor?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Wat dacht je van HTforum.nl. Daar barst het van de mensen die erg veel weten van kant en klaar spul :D

Wowly
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

Martijn M schreef:
Sjaudio schreef:
Hallo,

Aangezien dit een zelfbouw forum is, weten jullie dan een ander forum die doelgericht ingaat op hifi, dus waar ik mijn vraag beter kan stellen.

mvg,

Sjors
Dat ligt een beetje aan het soort antwoord dat je graag wilt. Wat voor aanbevelingen wil je graag?
Mensen die ervaring hebben met de setjes die ik aangeef, en of die al vergeleken hebben met andere merken e.d.

Gewoon advies, ook met name over de behuizing e.d. alles gewoon.
Je kan wel een super klinkende versterker hebben die over 2 jaar ermee stopt omdat de levensduur niet geweldig is, dat zijn ook belangrijke dingen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Sjaudio schreef:
Aangezien dit een zelfbouw forum is, weten jullie dan een ander forum die doelgericht ingaat op hifi, dus waar ik mijn vraag beter kan stellen.
http://forum.audiofreaks.nl/
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

Oke bedankt dan ga ik daar wat meer informeren.
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Ucd heb ik gehoord bij de diydag in Breda en ik was er best door verrast. Die dingen stuurde mijn eVe's heel goed aan. Volgens mij een zilveren doos van wowly ( correct me if i'm wrong )

Begrijp ik het goed of niet. Heb je al een A4? Zoja, welke versie? MK 1 of MK 2 van originele ontwerpen.

Anders heb ik nog een heel mooi uitgebreid ontwerp in het jasje van de A4 ( letterlijk de zelfde kast ) met de zelfde woofer uit de MK 1 versie + de toptweeter 2904/7000 ( ook wel ringradiator genoemd )

Goeie keus die A4 want dat speeld echt heel wat speakers weg.

Zo'n Ucd kan je volgens mij ook lekker oppeppen, dus power zat. Erstaan genoeg topics over de bouw van dat ampie.
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

Roberto, ik heb je gemaild, iemand had me al geadviseerd over jouw monitoren ( via marktplaats ). Ik heb serieuze interesse, de bouw van deze monitoren heb ik al bekeken en dat ziet er goed uit, ik zie graag een mailtje tegenmoet komen.

mvg,

Sjors
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Sjaudio schreef:
Roberto, ik heb je gemaild, iemand had me al geadviseerd over jouw monitoren ( via marktplaats ). Ik heb serieuze interesse, de bouw van deze monitoren heb ik al bekeken en dat ziet er goed uit, ik zie graag een mailtje tegenmoet komen.

mvg,

Sjors
Je hebt een mail terug.

Check ook even je PM.

Groet Robbert
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

En ik mag me nu de gelukkige eigenaar noemen van de 2 ultimi's, geweldig geluid!
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Mooie speaker! Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Welke kleur? :) Ik zou er trouwens met een 45'-frees de lengte banen even een beetje schuinfrezen, dat maakt hem een stukkie slanker. Tenzij je dat geen probleem vindt.

Krijgen we real-life foto's?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Yo, gefeliciteerd!!!

Fijn voor Fireman, fijn voor jou. Afwerking staat natuurlijk geheel open!! Goedkoop en best mooi: elesgoflex?

Wowly
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

Ik ben er nog niet helemaal uit, wat betreft de afwerking.
Ik heb op internet wat leuke kleurtjes kunnen bezichtigen, en vond deze kleur wel mooi:

slategray

Afbeelding

De statieven die eronder staan zijn de dynaudio stand 2 in het zilver, dus denk dat de slategray kleur er erg mooi op gaat staan! Over hoeken afwerking etc heb ik nog niet echt gedacht, als dat gebeurt laat ik dat iemand met verstand van houtbewerking ( ik dus niet ).

In ieder geval zullen er nog real live foto's komen wanneer me ouders terug zijn van vakantie ( digitale camera ). Nu nog de versterker enzovoort...:D
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Toen ik 17 was had ik een heel wat minder mooie speaker! Ik denk dat de meesten van ons dat kunnen zeggen :wink: .
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Martijn M schreef:
Toen ik 17 was had ik een heel wat minder mooie speaker! Ik denk dat de meesten van ons dat kunnen zeggen :wink: .
Ik ben met jamo begonnen toen ik 17 was. Akai setje erbij en dat was het.

Mijn ulti's stond te spelen op een rotel bak. Dat klinkt best puik hoor. goed laag zat erin en in een behoorlijk grote huiskamer.

en voor de rest gewoon perfect.
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

fireman schreef:
Martijn M schreef:
Toen ik 17 was had ik een heel wat minder mooie speaker! Ik denk dat de meesten van ons dat kunnen zeggen :wink: .
Ik ben met jamo begonnen toen ik 17 was. Akai setje erbij en dat was het.

Mijn ulti's stond te spelen op een rotel bak. Dat klinkt best puik hoor. goed laag zat erin en in een behoorlijk grote huiskamer.

en voor de rest gewoon perfect.
Robbert, dus die Rotel beviel je wel?

Ik heb de scanspeak's nog nergens anders op gehoord dus ik kan er niet over oordelen. Ik kan de combinatie wel aan iedereen aanraden, want het klonk gewoon overtreffelijk.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Tjonge, gaat snel zeg!

Nou, feli met je eerste"zelfbouw"speakers ;)

Nu op naar de rest van de set!
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

deepspace schreef:
Tjonge, gaat snel zeg!

Nou, feli met je eerste"zelfbouw"speakers ;)

Nu op naar de rest van de set!
Niet helemaal waar, ik heb hiervoor een drive in show gehad en daar heb ik ook me PA speakers laten bouwen. :) Maar dit is toch wel even anders, een grote en snelle overgang voor mij. Het was een risico, maar ik ben blij dat ik ze gekocht heb, want het is precies mijn smaak!
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

btje off-topic

Is zo een drive-in show niet lastig te combineren met studie? Je bent tot voor kort tenslotte nog leerplichtig geweest! :wink:

Waaruit bestond jouw PA systeem? Het lijkt mij dat je bij de ulti's behoorlijk wat sub mist, omdat je dat gewend was bij het PA systeem.

mvg,

Montana
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

Nou ik ben eigenlijk gestopt met de drive in show wegens financiele redenen met me partner. Opzich ging het erg goed in verhouding tot me studie. De meeste feesten en partijen zijn toch in het weekend.
Lastiger was de verhouding met me vriendin en de drive in show.

Ik mis absoluut geen sublaag in me monitors, de subwoofers die ik had voor me drive in show gingen niet lager dan 50 hz, deze zijn ook bedoeld voor disco's en dan hoef je niet echt veel sublaag te hebben. Kickbass en bass is veel belangrijker. Natuurlijk 50 hz met zoveel sensiviteit is nog steeds indrukwekkend en minder leuk voor je maag.

Het leuke is dat de basskasten ook zelfgebouwd waren, een nieuw systeem genaamd hybride. Het doel van dit systeem is een kast te ontwikkelen die overal inzetbaar is. Zowel buiten als binnen, hoorngeladen basskasten daarintegen zijn absoluut niet bedoelt voor binnen aangezien ze te ver dragen en de golflengte veel te lang is. Basreflex is echter wel bedoelt voor binnen. Mijn kast was half hoorngeladen en half basreflex waardoor ze dus EN ver dragen maar ook binnen te gebruiken zijn.

Afbeelding

Een fotootjuh
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

goh dat lijkt mijn BMS woofer wel!, maar dan een 15". Hoewel die PA woofers allemaal op elkaar lijken. Ik snap de filosofie niet helemaal van de hoorn br combi. Een hoornsubwoofer kan toch netzogoed in een kleine ruimte. Ze spelen gewoon heel luid en zijn minder compact. Ik zie de br poort niet zitten btw.

Zo te zien kan je zelf al aardig overweg met hout!

De monitors die je nu hebt vragen niet veel versterkervermogen. Je hoeft dus niet de zwaardere types te hebben. Een goede, lichte amp presteert meestal het beste dan. Dan bezuinig je op vermogen en betaal je kwaliteit.

mvg,

Montana[/i]
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

Hallo,

Nee ik kan absoluut niet overweg met hout haha, deze kasten heb ik laten maken. Hoorngeladen subwoofers zijn niet gemaakt voor kleine ruimtes, althans niet die subwoofers die ik bedoel. Hij heeft ook geen Br poort, net zoals een hoorngeladen kast geen BR poort heeft. Maar mijn kast heeft achter de speaker wel een kamer zitten, wat hoorngeladen speakers niet hebben.
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

Zo, weer een paar dagen verder.

Ik heb me besluit genomen qua versterking.

Het word een Rotel setje, namelijk de rsx972 receiver en de RDV995 dvd speler. Ik heb dit besloten omdat me vader deze set in de huiskamer heeft staan en deze mij uitstekend bevalt, zeker op de scanspeak's.

Ik ga het setje tweedehands van iemand overnemen, in nieuwstaat voor 800,- euro inclusief RR-1050 afstandbediening en rega couple interlink.

Over de afwerking van de monitor's heb ik ook gedacht, ik wil namelijk het volgende gaan doen, erg simpel hoor maar je moet ergens beginnen ;-)

De hoeken van de voorkant 45 graden af frezen, naast de hoeken een lijntje van 1 a 2 mm van boven tot onder frezen ( Zoals de foto op speakerenco ). Daarna wil ik hem uiteraard in de grondlak zetten en heb een leuk kleurtje bedacht, namelijk bordeaux dark red glans, richting donkerbruin maar dan met een donker rode vaag zeg maar. Moet nog kijken waar ik dit ga halen.

Aangezien ik me eerste kastje niet zelf wil frezen laat ik dit door een bekende doen, zodat ik er ook van kan leren en eventueel in de toekomst zelf kan beginnen met hobby'en. Ik zit te denken om er een sub bij te kopen of maken. Ik hoop en denk maken, dan kan ik eindelijk zelf de praktijk in duiken.

Zodra de monitor's klaar zijn zal ik een paar foto's maken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

kijk, da's dus allemaal goed uitgekomen.

foto's zien we uiteraard graag, maar dat had je waarschijnlijk al gelezen :D (geef t dan wel een eigen topic in de showcase, dat verdienen ze wel)
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

Henkjan schreef:
kijk, da's dus allemaal goed uitgekomen.

foto's zien we uiteraard graag, maar dat had je waarschijnlijk al gelezen :D (geef t dan wel een eigen topic in de showcase, dat verdienen ze wel)
Het is maar een kleine aanpassing, voor de meeste hier niet echt interessant lijkt me :wink:
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Sjaudio schreef:
Henkjan schreef:
kijk, da's dus allemaal goed uitgekomen.

foto's zien we uiteraard graag, maar dat had je waarschijnlijk al gelezen :D (geef t dan wel een eigen topic in de showcase, dat verdienen ze wel)
Het is maar een kleine aanpassing, voor de meeste hier niet echt interessant lijkt me :wink:
Mannen zijn zeer visueel ingesteld. Er zijn op dit forum voor zover ik weet geen vrouwen aanwezig.
Ik zou graag een paar foto'tjes van o.m. de opstelling tegemoet zien :wink: .
Plaats reactie