digitaal uit van DVD doet t niet bij CD

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

digitaal uit van DVD doet t niet bij CD

Bericht door Henkjan »

als ik een CD afspeel op m'n Philips DVD963SA, dan hoor ik nix als ik m via de digitale uitgang op m'n HK AVR8500 afspeel. Als ik een DVD via die zelfde uitgang afspeel geen probleem. Zou het wat te maken kunnen hebben met de upsampling ofzo? dat dan de receiver t niet meer snapt? Is niet echt een probleem, ik luister er naar via de direct 6kanaals uitgang, maar als er wel wat is wil ik het laten maken voor de garantie voorbij is...
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Doet hij het wel als je upsampling uit zet?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

wat getest: met upsampling naar 192 kHz doetie t niet, maar met upsampling naar 96 kHz doetie t wel. in beide gevallen staat wel in t scherm van de receiver de juiste frequentie, dus t signaal komt wel aan! vreemd....
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Pikt de HK wel 192 kHz op de digitale ingang? Wat staat er in de handleiding?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Krunk schreef:
Pikt de HK wel 192 kHz op de digitale ingang? Wat staat er in de handleiding?
geen idee, de handleiding is niett sterkste punt van de HK, en al helemaal niet qua technische specs. maar omdat er in t display netjes "192kHz" komt te staan zou ik toch denken dat t goed zou moeten gaan.... ik zal ze eens mailen.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Succes met mailen.
Ik heb dat ook eens gedaan. Toen kreeg ik als antwoord:
Het moet in de handleiding staan, anders weten wij het ook niet. :evil:

Ik heb de Philips speler ook. Wat vind je van de upsampling?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Krunk schreef:
Ik heb de Philips speler ook. Wat vind je van de upsampling?
prima geluid, maar ik hoorde geen verschil*) met m'n oude Denon DCD1420 (met 8 voudige oversampling & 20 bit)...

*) test met 2 identieke kopieen van Coldplay's A rush of blood to the head en luisteren via de koptelefoorn

btw: HK NL reageert wel, en met kennis van zaken, op mails. had ze al e.e.a. gevraagd over de setup van t ding
Gebruikersavatar
buizesmurf
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 18:38
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door buizesmurf »

Bezit ook een 963SA.Het verschil is bij toch duidelijk.Met upsampling merkbaar beter geluidsbeeld.Heb hem ook aangesloten op een apart dac(Benchmark) en dan is het nog een stuk beter, zelfs al heeft de Philips een upgrade van V.M.Heb ook alleen maar signaal uit de digitale uitgang als ik de upsampling uitschakel.Eigenlijk is dit normaal dacht ik omdat men het digitalal signaal voor het inwendige dac van de speler gebruikt.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

De upsampling zit in het digitale domein. Dus als je digitale voorversterker het ondersteund, dan kan je hier dus ook gebruik van maken.

Henkjan, waarom sluit je hem niet analoog aan? Dan maak je gebruik van de DAC's van de Philips, anders gebruik je de DAC's van de HK.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Krunk schreef:
waarom sluit je hem niet analoog aan? Dan maak je gebruik van de DAC's van de Philips, anders gebruik je de DAC's van de HK.
heb ik ook, ik vind t alleen vreemd dattie t op 192kHz niet doet terwijl t wel als zodanig herkend wordt door de HK.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ondertussen (al lang geleden) antwoord van HK dat digitaal in op 192k niet wordt ondersteund door de DAC van de HK
Plaats reactie