digitaal uit van DVD doet t niet bij CD
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
digitaal uit van DVD doet t niet bij CD
als ik een CD afspeel op m'n Philips DVD963SA, dan hoor ik nix als ik m via de digitale uitgang op m'n HK AVR8500 afspeel. Als ik een DVD via die zelfde uitgang afspeel geen probleem. Zou het wat te maken kunnen hebben met de upsampling ofzo? dat dan de receiver t niet meer snapt? Is niet echt een probleem, ik luister er naar via de direct 6kanaals uitgang, maar als er wel wat is wil ik het laten maken voor de garantie voorbij is...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
geen idee, de handleiding is niett sterkste punt van de HK, en al helemaal niet qua technische specs. maar omdat er in t display netjes "192kHz" komt te staan zou ik toch denken dat t goed zou moeten gaan.... ik zal ze eens mailen.Krunk schreef:Pikt de HK wel 192 kHz op de digitale ingang? Wat staat er in de handleiding?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
prima geluid, maar ik hoorde geen verschil*) met m'n oude Denon DCD1420 (met 8 voudige oversampling & 20 bit)...Krunk schreef:Ik heb de Philips speler ook. Wat vind je van de upsampling?
*) test met 2 identieke kopieen van Coldplay's A rush of blood to the head en luisteren via de koptelefoorn
btw: HK NL reageert wel, en met kennis van zaken, op mails. had ze al e.e.a. gevraagd over de setup van t ding
- buizesmurf
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 18:38
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Bezit ook een 963SA.Het verschil is bij toch duidelijk.Met upsampling merkbaar beter geluidsbeeld.Heb hem ook aangesloten op een apart dac(Benchmark) en dan is het nog een stuk beter, zelfs al heeft de Philips een upgrade van V.M.Heb ook alleen maar signaal uit de digitale uitgang als ik de upsampling uitschakel.Eigenlijk is dit normaal dacht ik omdat men het digitalal signaal voor het inwendige dac van de speler gebruikt.
