mss niet in de goed rubriek, maar tgaat over versterkers dus...
kzou graag mijn kennis over het bouwen van versterkers wat uitbreiden en ben daarvoor op zoek naar een goed boek over versterkers ed. Elektuur heeft zo enkele boeken uitgebracht, maar ik weet niet wat ik er moet van denken, heeft iemand die boeken al gezien en zijn ze hun geld waard? of zijn er betere boeken te koop?
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt. Wil je wat meer globale kennis dan zijn die Elektuurboeken niet onaardig maar ze blijven technisch erg aan de oppervlakte en zijn meer bouwvoorbeelden.
Wil je je echt in de het hoe de elektronica van een versterker werkt verdiepen dan zijn die boeken geen goede keuze. Dan kom je meer uit op de boeken van Douglas Self e.d. uit. Maar dan is enige basis elektronicakennis wel onontbeerlijk:
hoi, als je het boek van menno van der veen op de kop kan tikken'high-endversterkers met ringkerntransformatoren'dan staat daar wel een en ander in .maar zoals reeds eerder opgemerkt moet je wel al een beetje van de electronicakaas gegeten hebben
mvg
audioot
kaas heb ik er wel al van gegeten, maar is toch een moeilijke keuze... :?hm, mss toch maar met de elektuurboeken beginnen...
toch merciekes voor de tips, indien nog tips... laat maar komen!
Ach ja, opblazen hoort er bij denk ik. JuuL typeerde het als "leergeld" en dat slaat de spijker op zijn kop. Daarom ben ik ook goedkoop en simpel begonnen en het gaat steeds beter, maar de projecten worden ook steeds ingewikkelder en duurder...
mss niet in de goed rubriek, maar tgaat over versterkers dus...
kzou graag mijn kennis over het bouwen van versterkers wat uitbreiden en ben daarvoor op zoek naar een goed boek over versterkers ed. Elektuur heeft zo enkele boeken uitgebracht, maar ik weet niet wat ik er moet van denken, heeft iemand die boeken al gezien en zijn ze hun geld waard? of zijn er betere boeken te koop?
Je zou ook het boek van Menno van der Veen, over High-End buizenversterkers, kunnen lezen. Dat geeft zeer zeker een indruk van waar het in audioland om gaat.
Dit boek is te bestellen bij Amplimo.nl