Scan speak drivers goedkoper hebben ?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Mischa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Scan speak drivers goedkoper hebben ?

Bericht door Mischa »

http://www.usheraudio.nl/

usher gebruikt veel scan speak materiaal 9700 die ruwe papier mid/laag woover . en je kunt ze gewoon kopen los . scheeld behoorlijk per unit
richard

Bericht door richard »

Ze gebruiken volgens mij ScanSpeak immitatie: http://www.usheraudio.com/driver-woofer.html
Veel luidsprekermodellen zijn copiën van modellen van gerenomeerde fabrikanten als Sonus Faber en Westlake.
Laatst gewijzigd door richard op do 23 dec 2004, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Maar ze klinken wel als het orgineel?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

richard schreef:
Ze gebruiken volgens mij ScanSpeak immitatie:
Dacht ik ook en heb gelezen dat het uit China komt. Heb er overigens wel goede recenties over gelezen.

<EDIT> Oeps, die link die je gaf Richard is de Chinese site :D
ralf

Bericht door ralf »

veel scheelt het niet
een 7 inch carbon woofer vergelijkbaar met de scanspeak 18w8545
kost 169 euro , dat scheelt wel 1 hele euro :?:
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Het scheelt heel wat hoor, wederom bij partsexpress:

http://www.partsexpress.com/pe/showdetl ... er=276-604

Vooral de tweeters zijn een stuk goedkoper, deze hierboven kost 50$.
ralf

Bericht door ralf »

dat scheelt zeker
heb er gelijk maar twee besteld
DIY_Freak

Bericht door DIY_Freak »

Leeuwarden schreef:
Maar ze klinken wel als het orgineel?
Als ik de test moet geloven die ik heb gelezen... Nee...

Het lijkt er met name optisch erg veel op, maar onder de moterkap zit kennelijk iets anders. Waarschijnlijk wel veel waar voor je geld, maar geen scan speak killers. En wat kost het om ze over te laten vliegen? Dat hoort ook gewoon bij de eindprijs.

Ik heb ze zelf nooit gehoord, maar heb wel commentaar met min of meer dezelfde strekking gehoord van eindgebruikers.
ralf

Bericht door ralf »

2 tweeters ben ik 86 euro (ongeveer 131 dollar) voor kwijt
dit is inclusief verzending
bij Usher.nl kost de tweeter 79 euro per stuk
bij partsexpress.com 50 dollar
richard

Bericht door richard »

Dat bevestigt weer eens het vooroordeel dat je door de nederlandse importeurs wordt afgezet.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Dat gaat me weer wat te ver Richard. In Nederland worden gewoon hogere marges gehanteerd. PartsExpress is een grote met een grote omzet en kan met lagere marges volstaan.
Leeuwarden

richard schreef:
Dat bevestigt weer eens het vooroordeel dat je door de nederlandse importeurs wordt afgezet.
Voor mijn gevoel pakt Richard hier een puntje...
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Sommige zaken kunnen inderdaad wat schelen denk ik, maar ik was op zoek naar wat tweeter, de scanspeak D2905 serie en die prijzen schelen niet veel:

de 9500 is hier 125 euro, in duitsland 120 euro
de 9700 is hier 145 euro, in duitsland 150 euro
de 9800 is hier 155 euro, in duitsland 160 euro
M'n woofer (18W8531G) hier 225, in duitsland 230 euro
Voor dit merk is het hier in nederland dus best goed...

Peerless bijvoorbeeld is in duitsland weer goedkoper.

Ligt er dus best wel aan om wat voor units het gaat.

Edo
Paul Jenner
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Maar volgens mij is Vifa in Duitsland weer duurder.

Het 10 cm midbassertje kost daar ongeveer € 85.00 en in Nl een stukkie minder ...

Paul.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Leeuwarden schreef:
richard schreef:
Voor mijn gevoel pakt Richard hier een puntje...
moeilijk te zeggen waar de marge zit, weet de handelaarsprijzen van de importeurs niet. probleem in NL is en blijft de kleinere markt. en een gewone winkel moet een aardige voorraad aanhouden, kost ook een flinke stuiver, pand en personeel ook. en dat moet allemaal gedekt worden door de marge die ze maken. doe je alleen internet-postorder en dan ook nog in een veel grotere markt dan kan de marge veel kleiner zijn. daar kan een echte winkel niet tegen op. sommige fabrikanten (bv Focal) beschermen de echte winkels met het laten vervallen van de garantie als de spullen niet bij een officiele dealer zijn verkocht.

Ik heb geen ervaring met de benodigde marges voor hifi, maar weet wel uit ervaring dat bv voor auto-onderdelen een bruto marge van minstens 50% op inkoop voor leveringen aan eindgebruikers nodig is om je toko winstgevend te houden....

dat verklaart waarom bepaalde merken niet bij sommige winkels te krijgen zijn, ze kunnen gewoon niet de benodigde marge halen om er hun brood mee te verdienen. lullig voor ons, maar als er echt goud geld mee te verdienen was waren er wel meer winkel.
richard

Bericht door richard »

Henkjan schreef:
... sommige fabrikanten (bv Focal) beschermen de echte winkels met het laten vervallen van de garantie als de spullen niet bij een officiele dealer zijn verkocht....
Ik meen dat die praktijken aan banden wordt gelegd door de Europese regelgeving.

Maar natuurlijk, een importeur moet ook leven. En je bent altijd vrij je spullen bij een andere leverancier te betrekken als de prijs je daar aanstaat. Moet je natuurlijk ook naar die leverancier terug gaan, bij eventuele problemen, voor service betaal je immers ook.
telefunken

Bericht door telefunken »

ik zou eens nadenken ,hoeveel tussenhandelaren er zijn voor dat jij hem heb gekocht.

en per handelaar is 19%btw.

en dat er verschil is in prijs per land zou ook te maken kunnen hebben, met invoerrechten weer btw en verzekeringen.

maar wat de afspraken zijn als een unit kapot is weten wij niet, wie betaald de terugzending,en sommige units zijn zo goedkoop dat terugzenden duurder is.
Leeuwarden

Dus jij denkt denkt dat er per tussenpersoon 19% over de prijs heengaat?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

telefunken schreef:
en per handelaar is 19%btw.
njet, BTW betaalt alleen de eindgebruiker, handel verrekent de te betalen BTW met de ontvangen BTW.
ik zou eens nadenken ,hoeveel tussenhandelaren er zijn voor dat jij hem heb gekocht
goed punt, een Peerless bij S&C gaat via IT in Duitsland, naar de NL IT importeur, en dan pas naar de handelaar :roll: is zeg maar het gebruikelijke systeem van fabriek-distributeur/importeur-handelaar dat je vrijwel in alle markten tegenkomt, slechts zeer zelden gaan spullen direct van fabriek naar handelaar, en al bijna helemaal nooit direct van fabriek naar eindgebruiker.
Paul Jenner
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Dat laatste zullen we denk steeds vaker gaan zien. Mede door de opkomst van het Internet, maar niet uitsluitend.

Paul.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Paul Jenner schreef:
Dat laatste zullen we denk steeds vaker gaan zien. Mede door de opkomst van het Internet, maar niet uitsluitend
bijv Dell, maar dat geeft ook meteen aan de beperking van t systeem: de organisatie moet t kunnen, de nadruk komt dan meer op logistiek dan op de fabricage te liggen. als je goed spullen kan maken betekent niet vanzelf dat je ze ook efficient kan leveren.

en wat voor mij persoonlijk meespeelt, is dat ik toch wel graag service krijg, en daar best wel wat extra voor wil betalen. ook hier Dell als voorbeeld, vanwege de in mijn geval slechte service die ik daar kreeg koop ik er nix meer, ga ik gewoon naar de computerboer in t dorp (Informatique, ook nog eens niet duur). 't zelfde heb ik dus met speakers, ik woon op 25 minuten fietsen van Speaker&Co R'dam, dus heb ik bv een andere condensator nodig dan ben ik een uur later weer aan de slag, met een internetwinkel op z'n allergunstigst een dag.

maar goed, we gaan weer lekker off-topic zo, het ging geloof ik over ScanSpeak klonen.... :oops:
Plaats reactie