Forum indeling

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Forum indeling

Bericht door Bart_M »

Hi,

Wat zijn de onderdelen die iedereen graag zou willen zien op dit forum?

Tot nu toe hebben we:
Algemeen
* Forum Mededelingen

Luidspreker Zelfbouw
* Algemeen Zelfbouw
* Drivers
* Houtwormen
* Filters

Verwant
* Versterker modules
* Zelbouw en mods electronica

Off-topic
* Hifi algemeen
* Muziek

Forum praat
* Forum algemeen
* Test forum

Is dit volledig genoeg, of moeten er aanpassingen plaatsvinden?

Grtn,
Bart
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

al genoemd:
* kabels
* vraag & aanbod (evt ter vervanging van Krunk z'n site???)
* Draaitafels

evt opstplitsen van het zelfbouw electronica deelforum?


en als er dingen bij staan die overbodig zijn, zeg t dan ook ff
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Re: Forum indeling

Bericht door Bart_M »

Als ik nog een voorstel mag doen:

Over dit forum
* Forum Mededelingen
* Forum algemeen

Luidspreker zelfbouw
* Algemeen zelfbouw
* Luidsprekerdrivers
* Kastontwerp
* Filtersontwerp

Electronica zelfbouw
* Zelfbouw electronica
* Electronica modificaties

Overige zelfbouw
* Zelfbouw kabels
* Zelfbouw meubilair

Showcase
* Zelfbouw speakers
* Zelfbouw electronica

Vraag & aanbod
* Te koop aangeboden
* Te koop gevraagd

Overige discussies en off-topic
* Hifi gerelateerd
* Totaal off-topic
* Test forum
Laatst gewijzigd door Bart_M op za 28 aug 2004, 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michol
Berichten: 54
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 20:12

Bericht door Michol »

why not?
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik heb de showcase nog toegevoegd. Hier kan je het eindresultaat van je bouwproject neerzetten. Vind iemand dit interessant, dan kan hij verdere info zoeken.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

In die indeling van Krunk kan ik me prima vinden. Duidelijk, overzichtelijk en niet TE veel...

Edo
robert
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 9:27
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door robert »

Krunk schreef:
Ik heb de showcase nog toegevoegd. Hier kan je het eindresultaat van je bouwproject neerzetten. Vind iemand dit interessant, dan kan hij verdere info zoeken.
Zo'n showcase is een geweldig plan. Het is alleen niet zo eenvoudig om foto's in het forum te plaatsen. Deze kunnen, bij mijn weten, alleen gelinkt worden en dat is niet voor iedereen een optie. Misschien iets voor op de website?

Vallen kabels ook niet onder Electronica? Aangezien 'Zelfbouw meubilair' dan zo alleen staat misschien de twee (Electronica zelfbouw en Overige zelfbouw) samenvoegen tot Overige zelfbouw? Het resultaat wordt dan:

Overige zelfbouw
* Zelfbouw electronica
* Electronica modificaties
* Zelfbouw kabels
* Zelfbouw meubilair

Optie?

Verder een perfecte lijst :8:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zullen we de nieuwe indeling dan maar eens gaan doen?

ik wil voorstellen Krunk z'n lijst, maar dan zelfbouw zoals Robert dat voorsteld, Hifi algemeen onderverdelen in Versterkers, Draaitafels, en overige, en de forum algemeen onderaan laten.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Die draaitafels zou ik er wel graag bij zien. :) Misschien nog enkele ondervedelingen zoals:
-draaitafels
-elementen en naalden
-tweaks en mods
-RIAA-correctie (zelfbouw en/of kant en klaar)
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Misschien toch niet al teveel opsplitsen.
Zullen we de bouw en tweaks gewoon samen onderbrengen?
Ik zou het analoge gedeelte nog niet teveel opsplitsen, dat kan in de toekomst altijd nog.
Meubilair moeten we misschien maar onderbrengen onder overige, dat zal toch niet zo heel veel voorkomen.
Ik heb ook nog akoestiek toegevoegd/

Het zou er dan zo uit gaan zien:

Over dit forum
* Forum Mededelingen
* Forum algemeen

Luidspreker zelfbouw tweaks
* Algemeen
* Luidsprekerdrivers
* Kastontwerp
* Filtersontwerp

Electronica zelfbouw en tweaks
* Voor/eindversterking
* Analoge bronnen
* Digitale bronnen
* Overige electronica

Overige zelfbouw
* Bekabeling
* Akoestiek
* Overig

Showcase (Presenteer hier je afgebouwde project)
* Zelfbouw speakers
* Zelfbouw electronica

Vraag & aanbod
* Te koop aangeboden
* Te koop gevraagd

Overige discussies en off-topic
* Hifi gerelateerd
* Totaal off-topic
* Test forum
Laatst gewijzigd door Bart_M op zo 12 sep 2004, 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Ehm Bart,

Eigenlijk vind ik de huidige indeling prima, is juist lekker overzichtelijk. Mocht het storm gaan lopen dan kan een verdere verfijning, al naar gelang de behoefte, altijd nog. En waarom een off-topic rubriek? Er zijn toch sites genoeg waar je dat kunt uitleven?

;)
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Het is een beetje kijken wat iedereen wil. Sommige willen nog dvd spelers erbij, andere platenspeler enz enz.
Ik ben er ook voor om het simpel te houden, maar met het oog op de toekomst moeten we toch een goede standaard neerzetten.

Het off topic gedeelte vind ik soms wel aardig, je leert de mensen ook wel eens op een andere manier kennen. Het is ook gelijk een mogelijkheid om off-topic gepraat in een normaal topic over te hevelen naar het daarvoor bedoelde gedeelte.
Even lekker kletsen of klagen, maar wel op een normale manier. :wink:

Grtn,
Bart
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Misschien kan je in plaats van "draaitafels" en "DVD-spelers" etc.....gewoon een rubriek "bronnen" aanmaken.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Heb ik reeds gedaan in de laatste lijst. :wink:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Hehe, overheen gekeken. :oops:
Cool!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

als versimpeling zouden we 1 showcase onder overig zelfbouw kunnen doen, en 1 gecombineerde tekoop gevraagd/gezocht in de overige rubriek.

en als we dan de tweaks in bronnen niet te strak moderaten wat betreft OT dan kunnen we t daar gewoon over draaitafels hebben ;)
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ja, dat zou wel eens een goede oplossing kunenn zijn. Teveel opsplitsing kan soms verwarrend werken. Toch zou ik te koop en gevraagd niet samenvoegen. Dat maakt het zoeken soms redelijk ingewikkeld.
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 607
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 12:02
Locatie: Hellevoetsluis/Vlissingen

Bericht door michiel »

rho schreef:
Ja, dat zou wel eens een goede oplossing kunenn zijn. Teveel opsplitsing kan soms verwarrend werken. Toch zou ik te koop en gevraagd niet samenvoegen. Dat maakt het zoeken soms redelijk ingewikkeld.
Daar ben ik het niet mee eens. Als men nou eens [Te koop] en [Gezocht] voor de titel van het topic plaatsen is het heel overzichtelijk en krijg je geen eindeloze lange lijst met sub fora (wat irritant is). Voor een heel mooi passend voorbeeld: http://forum.windsurfing.nl/ Is het zelfde forum als dit, behalve dat het over surfen gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”