Na 10 jaar komt de hobby weer een beetje tot leven. Ik heb een actieve subwoofermodule versterker gekocht. Ik ben een liefhebber van een gesloten systeem. De subwoofer mag ongeveer 50cm vierkant worden, dus 125 liter. Nu ben ik op zoek naar een luidspreker die niet bestaat met de combinatie:
- geschikt voor gesloten systeem
- bloedstollend laag
- bijna gratis
Zoals het gaat in het leven moet je ergens concessies doen. Dus dat bijna gratis hoeft niet, maar niet te duur is mooi meegenomen.
Hij hoeft niet enorm hard te kunnen. Dus als ik moet kiezen tussen laag en rendement, kies ik voor laag.
Wie heeft tips?
geschikte woofer voor subwoofer gesloten systeem
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik gebruik een Peerless 315 in een gesloten kast, zie deze draad in showcase. kost iets van 140 euri, en zou in 125 liter prima moeten doen.
Een sub voor films stelt toch wel wat andere eisen aan de versterker en unit dat een sub voor muziek.beheerde schreef:Vanwaar de vraag film of muziek? Het is antwoord is beide.
Voor film is het echt geweldig als je een sub hebt die bijvoorbeeld vlak tot 20Hz gaat (maar die vind je niet veel).
Vooral de onderste octaven kosten erg veel power.
Dat ga je met een HS80 niet halen op een redelijk luisterniveau.
Voor muziek is zo'n 30 of 35 Hz vaak wel voldoende. Je zal daar met je HS80 wel goed vooruit kunnen.
Als het nog laag moet gaan zou ik eens kijken naar de Peerless X10 met 2 keer 10" passive radiator.
Daar kan je best wat druk in het laag mee maken.
Wat ben je bereid uit te geven aan de driver(s)?
shiva
ikzelf heb een Adire Shiva in een 125 liter gesloten kast.
werkt zowel voor film als voor muziek prima samen met mijn EX-2 mag speakers(ontwerp met seas excel units van intertechnik)
woofer is te koop voor minder dan 200 euro, zie: http://www.ls-wagner.de
2e hands staat (stond?) er zelfs een op marktplaats.
gaat ook flink laag, maar daar heb ik dan wel een HS200 voor gebruikt (volgens winisd simulatie: -3db punt op 21 Hz met actieve correctie)
werkt zowel voor film als voor muziek prima samen met mijn EX-2 mag speakers(ontwerp met seas excel units van intertechnik)
woofer is te koop voor minder dan 200 euro, zie: http://www.ls-wagner.de
2e hands staat (stond?) er zelfs een op marktplaats.
gaat ook flink laag, maar daar heb ik dan wel een HS200 voor gebruikt (volgens winisd simulatie: -3db punt op 21 Hz met actieve correctie)