Laser die lp's afspeelt

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Jan-Willem
Contacteer:

Re: plaat /cd

Bericht door Jan-Willem »

wol5455 schreef:
bart je mag nooit vertellen dat een plaat beter is als een cd, of anders om

mensen horen verschillend, en verschillen van smaak,

je kunt wel combinaties maken van audio installaties ,wol

:lol:
Ik snap de discussie eigenlijk niet goed, je zou toch gewoon bij de opname van een artiest de muziek moeten meten, en dan later bekijken of een cd of een plaat daar beter bij in de buurt komt. (Cd lijkt mij logischer, maar ik ga die discussie niet aan)
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Analoog is denk ik in principe beter dan digitaal (dar word alles in stukjes gehakt).
Digitaal is wel een heel stuk makkelijker te maken.

Ik hoop dat iemand zijn platenspeler meneemt op de luisterdag, kun je eens een kort vergelijk doen....

Ik heb ooit dire straits gehoord van een plaat via enorme thiel speaakers en buizenbakken

Later nooit meer gehoord, zo'n mooie weergave van dire straits.....

Wowly
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Wowly schreef:
Analoog is denk ik in principe beter dan digitaal (dar word alles in stukjes gehakt).
Dat is natuurlijk echt HET cliche tegen de digitale wereld ;) Lekker makkelijk en nikszeggend, maar op de een of andere manier spreekt het mensen toch altijd aan als valide argument.... Als dat alles is zullen we maar niet beginnen over het analoge domein, want dan ben je nog wel effe bezig :twisted: .
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

deepspace schreef:
Wowly schreef:
Dat is natuurlijk echt HET cliche tegen de digitale wereld ;) Lekker makkelijk en nikszeggend, maar op de een of andere manier spreekt het mensen toch altijd aan als valide argument.... Als dat alles is zullen we maar niet beginnen over het analoge domein, want dan ben je nog wel effe bezig :twisted: .
Ach, ik las het gsiteren nog in een advertentie van digitale tv oid: "Zoals we allemaal weten klinkt een cd veel beter dan een grammofoonplaat...blablakwaakwaak" :roll:
Plaats reactie