Nu kan ik natuurlijk ook gewoon een "switch" maken. Volgens mij bestaat het vast wel maar weet ik de exacte naam daarvan niet. Als iemand mooie verdeel dozen weet. Graag een linkje.
Laat ik zo zeggen hoe mijn idee is:
een kastje wat net na de eindversterker geplaatst wordt. Daar op sluit ik de LS-kabel vanuit mijn eindversterker. Dan komt er een switch/schakelaar (zeer goede kwaliteit) die: OF door linkt naar het vervolg van de LS-kabel OF het signaal doorgeeft aan een koptelefoon. (via een plug natuurlijk)
Nu moet er voor de koptelefoon volgens mij een weerstand. Want direct het signaal op mijn koptelefoon is denk ik niet goed. Dan worden mijn oren geroosterd. Weet iemand welke weerstand ik daar zou moeten plaatsen? Ik heb een AKG K-300 koptelefoon.
Dus hoeveel dB moet het gedempt worden. Ik meen dat de gain van mijn eindbak iets van 29 dB is. zie -> NAP 150x
hoeveel heeft een koptelefoon nodig?
Nou, is dit een leuk en goed idee of niet. Ik kan dan met mijn afstand bediening gewoon het volume bepalen van mijn koptelefoon.
Is dit een haalbaar idee ?
welke weerstand grootte heb ik nodig om mijn koptelefoon fatsoenlijk aan te sturen. Ik maak gewoon een verzwakker erin. Ook wel spanningsdeler.
zoiets:

Weet even niet exact meer hoe ik het bereken. iets met de log van R1/R2.