Ik ga voor de buizenversterker van m'n vader (Een UL40-S2 van Menno van der Veen, die ik nog moet modden naar een triode-instelling zodat ie een uitgangsvermogen van 2x 29W krijgt) een paar zuilluidsprekers bouwen met een inhoud rond de 40L. Over het ontwerp van de behuizing moet sowieso nog veel gebrainstormed worden, dus de inhoud ligt nog niet vast.
Het probleem is alleen dat ik geen idee heb wat voor drivers ik erin wil gaan zetten en uiteraard hoe ik ze dan moet gaan filteren. Van filters heb ik sowieso geen verstand, maar ik heb hier wel een diy meetmic liggen (zodra ik dat ding heb kunnen overtuigen om wat meer dan ruis te produceren...
Ze zullen ook aangesloten worden op een Pioneer receiver als frontspeakers in een 5.1 set, dus de subwoofer daarvan (die ik ook nog moet gaan bouwen...) zal ook bij het luisteren via de buizenversterker het (sub)laag voor z'n rekening kunnen nemen.
Het budget is maximaal €500,- per box, dus daar moet wel wat leuks mee te maken zijn lijkt me zo
Ik heb een paar maand terug voor mezelf een setje gebouwd met een Monacor SPH200-KE en Seas NoFerro 550, dus wat ervaring heb ik gelukkig al. Het is meer dat ik in deze prijsklasse door de bomen het bos niet meer zie.
Als jullie wat tips hebben hoor ik het graag!
Alvast bedankt
Vincent