Elektuur FFA200 amp

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Aquilon
In memoriam †

Elektuur FFA200 amp

Bericht door Aquilon »

Hoi,

ben een viertal jaren terug begonnen aan de bouw van de FFA200 van Elektuur uit 1992. De printplaten heb ik zelf moeten etsen en boren waarna alles erop gesoldeerd werd, buiten de eindtransitors. Na enkele jaren deze te laten verstoffen op de plank zit nu te zoeken naar een mooie kast en passende grote koellichamen om hem af te werken.
Vraag, heeft iemand hier die versterker al gebouwd, horen spelen ... zodat ik weet dat het de moeite loont hem alsnog verder af te werken?

Bart
vigier

Bericht door vigier »

Hoi,

helaas heb ik hem zelf nog nooit gehoord, maar ik zou hem wel eens willen horen. Ontwerp ziet er goed uit, en zeker de eindtorren, die zijn ook nu nog (al is he een oud ontwerp en bestaan de torren al heel lang), echt topcomponenten: Ring-emitters: 2SA1216 en 2SC2922.

Ik zou hem zeker afbouwen. Heb je 1 of 2 kanalen liggen daar?

Groet, Joris
Aquilon
In memoriam †

Bericht door Aquilon »

Hoi Joris,

is nog maar een kanaal. Was oorspronkelijk de bedoeling deze in te zetten als subwoofer versterker ... van overkill gesproken :-) wordt waarschijnlijk stereo-paar wanneer de eerste goed lijkt te spelen.
Graag had ik die ingebouwd in een kast à la Mark Levinson No. 33, zal dus ook zelfbouw worden. Nu zoek ik enkel nog een verdeler van grote-lange koelvinnen type SK88 (min 300 mm lengte).

Bart
Plaats reactie