UcD180AD dubbel mono
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Volgens mij ben je jaloers dat ik 1 mm meer hebLeeuwarden schreef:Ik gebruik 2 mm geanodisserd aluminium. Ik heb er een UcD400 met een 300VA trafo in zitten. Buigt echt niet door hoor!
Als de beste man 2 mm had zou ik dat ook gedaan hebben. Ik probeer inderdaad geen tank te maken maar voor 20 euro sla ik hem niet af.
Laatst gewijzigd door Martijn H op ma 06 feb 2006, 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ja klopt, ik ben heel snel jaloers
Ik heb een aantal kasten met 3 mm alu gemaakt totdat mijn huidige leverancier me wees op 2 mm geanodiseerd aluminium. Tegenwoordig is dat dus het enige wat ik gebruik. Schroeven gebruik ik ook minimaal. Ik lijm het overgrote deel. Alleen dat wat weer open moet kunnen schroef ik. Bouwen gaat sindsdien ook een stuk sneller.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Helemaal niet baas boven baas. Gewoon een andere manier
Geanodiseerd is geen must. Roesten zal het niet zo snel doen....
Als je je plaatjes alu hebt moet je maar eens kijken hoe sterk het is. Een frame maken van MDF binnen een alu kast vind ik een grote afrader. Al was het alleen al om het brandgevaar.
Geanodiseerd is geen must. Roesten zal het niet zo snel doen....
Als je je plaatjes alu hebt moet je maar eens kijken hoe sterk het is. Een frame maken van MDF binnen een alu kast vind ik een grote afrader. Al was het alleen al om het brandgevaar.
Jeroen heeft naast zijn stereo zeker een blusdeken of iets dergelijks liggen. Denk niet dat er snel iets in de fik zal vliegen trouwens, maar er is altijd een risico. Als ik de amp in mijn luidspreker zet zal de boel zeker goed fikken in geval van een ongeluk(je)Leeuwarden schreef:Een frame maken van MDF binnen een alu kast vind ik een grote afrader. Al was het alleen al om het brandgevaar.
mvg,
Montana
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ik vind dat Jeroen er ook niet verstandig aan doet, maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. En eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik ook wel eens een houten kast heb gemaakt. Sterker nog. Het front van mijn Alephs is van MDF. Maar dat front zit wel bijna 40 cm van de electronica. Ik hou het er maar op dat het een persoonlijke keuze is.
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op di 07 feb 2006, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Deepspace,
Best veel, het is vooral de kanaalscheiding (en daarmee de diepte van je geluidsbeeld) waar je veel winst boekt. Meettechnisch kan 't wel zo'n ~10dB schelen en da's toch een wezenlijke verbetering.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Best veel, het is vooral de kanaalscheiding (en daarmee de diepte van je geluidsbeeld) waar je veel winst boekt. Meettechnisch kan 't wel zo'n ~10dB schelen en da's toch een wezenlijke verbetering.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Deepspace,
Dan boek je ook veel winst, alleen zal de kanaalscheiding dan een aflopende curve te zien geven, hoe meer vermogen je vraagt hoe slechter de kanaalscheiding wordt. Heel dramatisch is 't overigens allemaal niet, maar als je toch bezig bent kan je beter een kleine 60-euro uitgeven voor een extra trafo, een paar elco's plus een gelijkrichter.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Dan boek je ook veel winst, alleen zal de kanaalscheiding dan een aflopende curve te zien geven, hoe meer vermogen je vraagt hoe slechter de kanaalscheiding wordt. Heel dramatisch is 't overigens allemaal niet, maar als je toch bezig bent kan je beter een kleine 60-euro uitgeven voor een extra trafo, een paar elco's plus een gelijkrichter.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Nee, dan kan je 't beste een grote trafo pakken en dan met losse gelijkrichter en elco's gaan werken, bv. 2x10.000uF per kanaal. Of, als 't past, een zestal 120VA trafo's, die zijn nog redelijk compact en passen wellicht net op hun kant in een 3U 19" rack.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Bedankt. Dat eerste is idd precies de bedoeling
Met 1 KVA zullen de "problemen" op hogere volumes ook wel beperkt zijn gok ik. Maar goed, ik zal Jeroens topic niet langer kapen 
Laatst gewijzigd door voodooless op di 07 feb 2006, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Geldt dat ook als je de UcD modulen gebalanceerd aanstuurt en voor iedere versterker een aparte gelijkrichter met bufferelco's neemt?SSassen schreef:Best veel, het is vooral de kanaalscheiding (en daarmee de diepte van je geluidsbeeld) waar je veel winst boekt. Meettechnisch kan 't wel zo'n ~10dB schelen en da's toch een wezenlijke verbetering.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Peter,
Wel goed lezen he, een post na degene die je hier quote geef ik daarop al antwoord
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Wel goed lezen he, een post na degene die je hier quote geef ik daarop al antwoord
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Je kunt hier ook niks aan jouw vragen of jij begint te blazen. Kan dat niet wat anders?SSassen schreef:Peter,
Wel goed lezen he, een post na degene die je hier quote geef ik daarop al antwoord![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
De vraag was naar aanleiding naar wat ik quote. Misschien kun je daar op antwoorden?
