ben hier nieuw, Frank, 17jaartjes oud ben al wat jaartjes actief op prof licht&geluid fora, heb drive-in show gehad enz.
staan hier 2 loeizware subs thuis, allemaal disco spul dus.
Maar heb het er beetje mee gehad, wil thuis wat leuke hifi spulletjes neer plante...
bedoeling is dat 1 me andere kamer groot buro komt, met ook daarop me mix setje( mixertje 2 cd spelers) daarnaast alle andere 19inch apparatuur ( hoofdmixer,eq,lichtcontroller) daarnaast computer oid.
nu lijken 2 van dit soort kastjes in het klein me wel geinig

met deze 8incher erin

die kasten heb ik hier dus ook liggen maar zijn bedoeld voor 8inch en wat groot voor op het buro.
Maar het bouwen ervan vind ik altijd leuk dus dat model maar dan voor 13/16cm woofertje/midje
moeten licht omhoog gericht zijn voor als ik bezig ben met mixen op de set wat daar ook staat.
Nu moet het setje wel een beetje kunnen blazen en een beetje headroom is altijd lekker
Als sub heb ik nu 2 x deze speaker
http://www.bcspeakers.com/compproducts/ ... 5pzb40.htm in een BR kast van ongeveer 80liter
voor drive in leuke kastjes maar voor thuis niet perfect aangezien ze niet bepaald laag gaan (duh) daarom wou ik OF deze speakers in een kast bouwen zodat ze zo laag mogelijk gaan voor thuis, OF deze speakers weg en dan een leuk hifi subje wat ook nog is compacter is bouwen...
beetje advies graag, aangezien er zoveel mid en hoog speakertjes zijn dat ik door de bomen het bos niet meer zie
(heb nu 2 warfedeal linton xp2 geloof ik, als topjes op de subs voor thuis klinkt niet verkeerd maar op hoger volume gaat het mis en het geluid is ook niet helemaal clean)
graag ideeèn, bedankt