Ik ben gister naar een soort opendag van Praalder geweest, ze hadden in het Atlantic Hotel in kijkduin een aantal kamers waar een aantal merken zich konden presenteren
Voor mij als relatieve HiFi n00b zeer leerzaam
Vooral de speakers van Focal bevielen goed
de setup van Tannoy was in mijn oren beschamend slecht!
iemand anders nog wezen kijken?
Praalder in Kijkduin
Moderator: Beheerdersteam
- Apparition
- Berichten: 287
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 11:22
- Locatie: Oudemolen
Het hoog van zowel B&W als Focal was erg mooi. Helaas heb ik wel de hele dag vervormde bas gehoord, we schijnen maar niet af te komen van gepoorte 6.5" woofers in behuizingen die ook nog eens meekleuren. B&W en Focal zijn ook hier weer gunstige uitzonderingen in die zin dat de kleuring in het middengebied vrijwel absent was. Ik heb Tannoy niet gehoord, wel Pioneer. Erg blikkerig.
Elac verrastte me met een mooi helder geluid. Had ietsje warmer mogen zijn, maar klonk verder erg natuurlijk.
Na een tijdje bij Dynaudio geluisterd te hebben en weer weggegaan (stond veel te hard, arme woofertjes) kwam ik weer terug toen er klassiek op stond. Ik dacht wat is dat nu? Strijkers erg gekleurd, klarinet vervormd. Toen zag ik plotseling dat er vinyl te draaien... Goodbye nostalgie, geef mij maar de veel echter klinkende CD
.
Over het algemeen, vrijwel geen diepte in het geluid. Kan aan de opnames hebben gelegen, op zich waren de boxen niet al te slecht opgesteld. Goed idee van Praalder dit, mijn complimenten!
Elac verrastte me met een mooi helder geluid. Had ietsje warmer mogen zijn, maar klonk verder erg natuurlijk.
Na een tijdje bij Dynaudio geluisterd te hebben en weer weggegaan (stond veel te hard, arme woofertjes) kwam ik weer terug toen er klassiek op stond. Ik dacht wat is dat nu? Strijkers erg gekleurd, klarinet vervormd. Toen zag ik plotseling dat er vinyl te draaien... Goodbye nostalgie, geef mij maar de veel echter klinkende CD
Over het algemeen, vrijwel geen diepte in het geluid. Kan aan de opnames hebben gelegen, op zich waren de boxen niet al te slecht opgesteld. Goed idee van Praalder dit, mijn complimenten!
