Gitaarverterker 2x50 Marshall
Moderator: Beheerdersteam
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
De onderdelen waren binnen.
Dan kan de Viper print in elkaar. Kunnen we nu verder met het kastje.
Dan kan de Viper print in elkaar. Kunnen we nu verder met het kastje.
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Het Artwork van het kasje is af.
De laatste laklaag is droog.
Even de hardware gemonteerd voor de looks.
De bedrading moet nog,maar al vast een paar kiekjes.
De laatste laklaag is droog.
Even de hardware gemonteerd voor de looks.
De bedrading moet nog,maar al vast een paar kiekjes.
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Niet zozeer mijn smaak, maar je hebt het netjes uitgevoerd.
Zelf doe ik iets dergelijks gewoon met een labelprinter, simpel en makkelijk.
Zelf doe ik iets dergelijks gewoon met een labelprinter, simpel en makkelijk.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Leuk! Weer eens echte zelfbouw.
De plus op de buitenkant van je dc stekker is afwijkend, 9 vd 10 keer zit ‘ie binnenin. Uitkijken met een andere adapter dus.
En afhankelijk van je opstelling en hoe je de rest voedt, kunnen rare dingen gebeuren als je de massa van de jack stekkers ernaast aantikt.
De plus op de buitenkant van je dc stekker is afwijkend, 9 vd 10 keer zit ‘ie binnenin. Uitkijken met een andere adapter dus.
En afhankelijk van je opstelling en hoe je de rest voedt, kunnen rare dingen gebeuren als je de massa van de jack stekkers ernaast aantikt.
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Hoezo? Misschien kweekt ie wel minidraakjes
Mooi gedaan hoor 
W.b. Die polariteit: De plus op de buitenkant was oorspronkelijk wel de standaard op 9V muurwratjes. Pas later is de plus op de centerpin meer gebruikt gaan worden. Met name bij 12V blokjes. Is i.d.d. niezo handig en oppassen. Voor de zekerheid een diode in serie zetten.
W.b. Die polariteit: De plus op de buitenkant was oorspronkelijk wel de standaard op 9V muurwratjes. Pas later is de plus op de centerpin meer gebruikt gaan worden. Met name bij 12V blokjes. Is i.d.d. niezo handig en oppassen. Voor de zekerheid een diode in serie zetten.
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Ja ik zie het ,,
Nee, bij gitaar pedaaltjes zit de plus op de buitenkant,, de 9v adapters er voor hebben dat ook zo. (marketing ding denk ik)De plus op de buitenkant van je dc stekker is afwijkend, 9 vd 10 keer zit ‘ie binnenin. Uitkijken met een andere adapter dus.
En afhankelijk van je opstelling en hoe je de rest voedt, kunnen rare dingen gebeuren als je de massa van de jack stekkers ernaast aantikt.
Die beveiliging diode was al op het printje gezet.W.b. Die polariteit: De plus op de buitenkant was oorspronkelijk wel de standaard op 9V muurwratjes. Pas later is de plus op de centerpin meer gebruikt gaan worden. Met name bij 12V blokjes. Is i.d.d. niezo handig en oppassen. Voor de zekerheid een diode in serie zetten.
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Niks marketing hoor. In de jaren '50-'60 was het meeste transistorspul met PNP germanium transistors en daarbij was het gebruikelijk dat de massa aan de plus lag. Dientengevolge zat de buitenkant van die bullet voedingsplugjes ook aan de plus. Ook bij radio's en wat dies meer zij. Pas in de jaren '70 werden de silicium transistoren algemeen en die waren veelal van het NPN type. Daarmee kwam de massa steeds meer aan de min te liggen en van lieverlee zag je steeds meer dat ook de buitenkant van die voedingsplugjes aan massa kwam.
Kan mij wel voorstellen dat bij het wat ruige snelle gebruik van die stompboxjes zich lekker aan het oude houdt en daarmee juist problemen voorkomt
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
De bedrading er in gezet.
Na controle , de prik er op gezet.
Geen rook
De LED brand niet?
Krijgt de LED wel spanning,,JA.
LED gewisseld en die doet het nu.
Morgen maar even testen.
Na controle , de prik er op gezet.
Geen rook
De LED brand niet?
Krijgt de LED wel spanning,,JA.
LED gewisseld en die doet het nu.
Morgen maar even testen.
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Ondertussen de laatste,ja het zal
Beetje verder verdiept in de light overdrives.
Daar kwam ik de ,,TIMMY,, tegen,,Mmmmmm
Is het wat!,ik weet het niet.
Dat weet je pas als je het bouwt.
Oke, alle gekheid op een stokje..
Het schema. Soft clipping diodes in de feedback van een opamp.
Drie standen clipping schakelaar.
Een bas regeling.(instelbaar/regeling)
En de treble regeling na de overdrive sectie,
En dan die naam,,TIMMY,,wat te bedenken voor de versiering van het kastje?
Mooie uitdaging.
Beetje verder verdiept in de light overdrives.
Daar kwam ik de ,,TIMMY,, tegen,,Mmmmmm
Is het wat!,ik weet het niet.
Dat weet je pas als je het bouwt.
Oke, alle gekheid op een stokje..
Het schema. Soft clipping diodes in de feedback van een opamp.
Drie standen clipping schakelaar.
Een bas regeling.(instelbaar/regeling)
En de treble regeling na de overdrive sectie,
En dan die naam,,TIMMY,,wat te bedenken voor de versiering van het kastje?
Mooie uitdaging.
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Timmy is een karakter in South Park, animatie serie, cultstatus in sommige kringen...
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Vandaag dat Viper treble boostertje getest.
Het werkt,zonder ruis of brom.
De vervorming is minimaal,echt iets om een op overgeven staande buizenbak over het randje te helpen.
Wilde een kort filmpje uploaden,maar Y tube wil niet uploaden,denkt zeker dat ik een terrorist ben en moet eerst via een Europese toelating commissie
bekijken of het toelaatbaar is
Het werkt,zonder ruis of brom.
De vervorming is minimaal,echt iets om een op overgeven staande buizenbak over het randje te helpen.
Wilde een kort filmpje uploaden,maar Y tube wil niet uploaden,denkt zeker dat ik een terrorist ben en moet eerst via een Europese toelating commissie
bekijken of het toelaatbaar is
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Oke,
Dan maar even verder met die,,TIMMY,,. Printje ontworpen. En gefabriekt.
Dan maar even verder met die,,TIMMY,,. Printje ontworpen. En gefabriekt.
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Op 2 onderdeeltjes na zit het printje in elkaar.
Dan begint het passen en meten
Gelukkig alles in het bakje gekregen
De verdere gaten geboord en dat past ook
De potmeter voor de bas regeling was nog wel even een dingetje.
Kon de pot niet als printmontage vinden (reverse log een C pot),dan maar los op de kast gemonteerd. Kunnen we nu verder met het spuitwerk
Dan begint het passen en meten
Gelukkig alles in het bakje gekregen
De verdere gaten geboord en dat past ook
Kon de pot niet als printmontage vinden (reverse log een C pot),dan maar los op de kast gemonteerd. Kunnen we nu verder met het spuitwerk
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Het Artwork zit er bijna op.
Dan kan de boel gemonteerd worden
Dan kan de boel gemonteerd worden
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Dan wordt het tijd om alles te monteren.
Waar begin je dan mee?
Eerst de potmeter voor de bas regeling aan de behuizing verlijmd en geschroefd ,verlijmt omdat deze pot niet wordt tegengehouden ,doordat de pootjes niet op het printje zijn bevestigt.Dit alles om mogelijke verdraaiingen te voorkomen voor als je de pot verder open draait als dat ie voor bedoeld is.
De 3 standen schakelaar aan de kant van de bas pot ook voorzien van een gelijmd kunststof plaatje,zodat de behuizing van de schakelaar nooit contact kan maken met de aansluitingen van de potmeter. Dan is nu de rest van de bedrading aan de beurt. Alle draden zitten er in,nog even nalopen en dan de prik er op ,geen rook en de LED doet het.
Inpluggen en in het echt testen,het werkt,alle pot,s doen wat ze moeten doen. Deze is gereed!
Waar begin je dan mee?
Eerst de potmeter voor de bas regeling aan de behuizing verlijmd en geschroefd ,verlijmt omdat deze pot niet wordt tegengehouden ,doordat de pootjes niet op het printje zijn bevestigt.Dit alles om mogelijke verdraaiingen te voorkomen voor als je de pot verder open draait als dat ie voor bedoeld is.
De 3 standen schakelaar aan de kant van de bas pot ook voorzien van een gelijmd kunststof plaatje,zodat de behuizing van de schakelaar nooit contact kan maken met de aansluitingen van de potmeter. Dan is nu de rest van de bedrading aan de beurt. Alle draden zitten er in,nog even nalopen en dan de prik er op ,geen rook en de LED doet het.
Inpluggen en in het echt testen,het werkt,alle pot,s doen wat ze moeten doen. Deze is gereed!
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Wil ik wel doen maar Fire Fox geeft aan dat er een certificaat is verlopen op (11-6 ) op het forum en blokkeert daarom de site.
Iets met tijdcode,via via kan ik soms op het forum komen.
Iets met tijdcode,via via kan ik soms op het forum komen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
ja, word aan gewerkt.
als je browser t toelaat kan je idd met "advanced" en dan klikken op iets van "jaja ga maar door (niet veilig)" wel op t forum
als je browser t toelaat kan je idd met "advanced" en dan klikken op iets van "jaja ga maar door (niet veilig)" wel op t forum
