Scheidingsfilter aanpassen naar vervangen woofer
Moderator: Beheerdersteam
Scheidingsfilter aanpassen naar vervangen woofer
Goedemiddag
Bij mijn luidsprekers De Quadral vulkan mk2 zijn de woofers vervangen de W270/38/28/pf 8 ohm zijn stuk en heb een vervanger gevonden via een duitse side de Beyma 10BR60V2 8 ohm maar de aanpassingen aan het scheidingsfilter is niet te volgen iedere keer een ander antwoord.. hoofdpijn zal ik maar zeggen.
Zal de gegevens van de woofers in een bijlage proberen te zetten.
Hoe moet ik dit aanpakken?
Alvast bedankt voor de tip
Bij mijn luidsprekers De Quadral vulkan mk2 zijn de woofers vervangen de W270/38/28/pf 8 ohm zijn stuk en heb een vervanger gevonden via een duitse side de Beyma 10BR60V2 8 ohm maar de aanpassingen aan het scheidingsfilter is niet te volgen iedere keer een ander antwoord.. hoofdpijn zal ik maar zeggen.
Zal de gegevens van de woofers in een bijlage proberen te zetten.
Hoe moet ik dit aanpakken?
Alvast bedankt voor de tip
Re: Scheidingsfilter aanpassen naar vervangen woofer
Beste MGR,
Ik weet niet wie deze info in de bijlage heeft geschreven, maar ik vind dit een zeer eigenaardige handleiding.
Is het misschien mogelijk om meer in detail uit te leggen wat u reeds heeft gedaan, en wat de bevindingen of problemen zijn?
Ik veronderstel dat de nieuwe woofer reeds is geplaatst. Hoe ziet het originele fllter er uit, met welke waarden van de onderdelen (condensatoren, spoelen en weerstanden). Kan dit uitgetekend worden en hier weergegeven? Welke onderdelen werden bijgevoegd of aangepast?
Ik weet niet wie deze info in de bijlage heeft geschreven, maar ik vind dit een zeer eigenaardige handleiding.
Is het misschien mogelijk om meer in detail uit te leggen wat u reeds heeft gedaan, en wat de bevindingen of problemen zijn?
Ik veronderstel dat de nieuwe woofer reeds is geplaatst. Hoe ziet het originele fllter er uit, met welke waarden van de onderdelen (condensatoren, spoelen en weerstanden). Kan dit uitgetekend worden en hier weergegeven? Welke onderdelen werden bijgevoegd of aangepast?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Een weerstand in serie met de woofer lijkt mij geen goed idee, daarmee wordt de bas weergave minder strak.
De tekenwijze in het bestand is verwarrend, alle filter secties zijn aan elkaar getekend, uiteraard zijn het in werkelijkheid drie losse secties.
De tekenwijze in het bestand is verwarrend, alle filter secties zijn aan elkaar getekend, uiteraard zijn het in werkelijkheid drie losse secties.
De 1,5 Ohm Rs weerstand past hier het niveau niet aan van de woofer, maar van de gehele speaker.
8,2 Ohm parallel op een 8 Ohm woofer is ook niet gebruikelijk. De helft van het vermogen gaat naar de weestand.
Ik denk dat meer info nodig is om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.
8,2 Ohm parallel op een 8 Ohm woofer is ook niet gebruikelijk. De helft van het vermogen gaat naar de weestand.
Ik denk dat meer info nodig is om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Van welke duitse site komt deze info aub?
Er staat: L1 (2,7 mH) iets lagere waarde dan origineel om de midbas eerder af te laten vallen.
Hoezo? Een lagere waarde zal de midbas pas later doen afvallen.
De spoel staat op een verkeerde plaats.
Hoezo? Een lagere waarde zal de midbas pas later doen afvallen.
De spoel staat op een verkeerde plaats.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
er mist in t getekende filter ook de laagdoorlaat van de mid
- VintageHarry
Vermoedelijk gaat het om deze, nu te koop staande set?
Zie ik mijn eigen advertentie.....
Weet niet wat dat bijdraagt aan mijn vraag.?
Weet niet wat dat bijdraagt aan mijn vraag.?
- pappaleo
- Contacteer:
Nou, er zijn een paar tegenvragen als reactie op de vraag geweest, met name over een tekening van een scheidingsfilter dat echt onjuist is.
Er kwam geen reactie meer en wij zijn eigenlijk wel van de feedback. Horen graag of de aangedragen suggesties goed zijn aangekomen.
Als er dan geen reactie komt en het onderwerp van gesprek staat weer te koop, dan vinden wij dat op zijn minst opmerkelijk. Het is ook een constatering, geen oordeel.
Er kwam geen reactie meer en wij zijn eigenlijk wel van de feedback. Horen graag of de aangedragen suggesties goed zijn aangekomen.
Als er dan geen reactie komt en het onderwerp van gesprek staat weer te koop, dan vinden wij dat op zijn minst opmerkelijk. Het is ook een constatering, geen oordeel.