Vraag over incidentele plof in mijn versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker

Bericht door Pjotr »

:goedzo: =D> :rock: :yeah: :yeah: :rock: =D>
eQuanD
Berichten: 145
Lid geworden op: do 24 mar 2011, 21:20

Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker

Bericht door eQuanD »

Ik vind dat een heel mooie prestatie van Olaf. Je moet maar het geduld hebben om zo’n moeilijke storingen op te lossen. Goed dat de storing blijkbaar kon worden geforceerd. Knap gedaan in ieder geval !
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker

Bericht door Duclaasie »

Top man, fijn dat deze top versterker zo nog een poos mee kan!
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker

Bericht door RobertD »

Deze versterker is dat meer dan waard! Top dat het zo goed werkt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker

Bericht door Pjotr »

eQuanD schreef: za 23 mei 2026, 16:24
Je moet maar het geduld hebben om zo’n moeilijke storingen op te lossen.
Het is al heel oud hoor. Sony en Philips vergaten nogal eens om brugjes/knikjes te plaatsen in de pootjes van powertorren om thermische expansie op te nemen. Na verloop van tijd zitten dan de power torren los in de print. Ook printbreukjes, dus simpel een onderbroken spoortje, kwam met name bij Sony nogal eens voor. Kwestie van onderkennen en een bus koude spray zijn dan de standaard detectie methoden. Lastiger zijn de "tin whiskers" uit de begintijd van het loodvrij solderen. Dat zijn microscopisch kleine tin draadjes op SMD printen die langzaam aangroeien met de tijd en dan kortsluiting veroorzaken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker

Bericht door Shadow »

Bij mij vliegen ze dan al snel het raam uit hoor....als je niks fatsoenlijks kan maken....
De Purifi en CA amps hier draaien lange dagen en niks geen gekke dingen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Vraag over incidentele plof in mijn versterker

Bericht door Pjotr »

Zijn ook geen oplagen van 100k - 1meg per jaar. Heel oude vergelijking: Sony == Zoniet :D en voor Philips gold destijds: "Let's better make things". Dat bord zag ik 30 jaar geleden aan de muur hangen bij Philips zelf in de kantine van de productie/controle afdeling van KTV's.
Plaats reactie