Bluesound node icon of...

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Bluesound node icon of...

Bericht door snoef3 »

Ik heb mijn squeezebox aan de kant gedaan en daarvoor in de plaats een tablet via USB naar mijn Audiolab m-dac+. Dat is ook niet ideaal. Nu vind ik een schermpje zoals de sb touch heeft of nu een tablet, wel aangenaam om direct te kunnen zien wat speelt en niet eerst de telefoon te moeten pakken.
De bluesound node icon heeft een schermpje. En een goede dac. Wie heeft beide dacs gehoord en kan iets zeggen over het geluid van beiden?

Of toch het schermpje laten vallen en een tweedehands node aanschaffen en aansluiten op de m-dac+?
Laatst gewijzigd door snoef3 op ma 11 mei 2026, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door Shadow »

Wiim Pro Plus of Wiim Ultra?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door Henkjan »

Shadow schreef: ma 11 mei 2026, 11:06
Wiim Pro Plus of Wiim Ultra?
ja, fijn ding die Wiim, setup in letterlijk een paar minuten, support veel services (ook squeezebox) uit de doos
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door snoef3 »

Dat is een optie: wiim ultra met schermpje en dan via de m-dac+ afspelen.

Wat zijn jullie ervaringen met de app van wiim? De app van bluesound wordt veel geprezen!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door Henkjan »

die heb ik alleen gebruikt voor t instellen (en dat was een centje van een fluit), verder nog gewoon Squeezebox/Lyrion voor de muziek.
omschakelen naar andere bronnen gaat automatisch
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door Shadow »

De app van Wiim is goed en bugs worden snel opgelost met nieuwe software versies, je kan merken dat ze kort op de ontwikkeling zitten daar...
Ik gebruik de Wiim app voor radio en tv bron te selecteren, terwijl daar ook een prima ab voor mee geleverd wordt, streamen doe ik vanuit de Qobuz app die de Wiim spelers als endpoint ziet.
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door snoef3 »

Ik denk dat mijn Audiolab m-dac plus toch iets muzikaler is dan de dac in de wiim. Dus de wiim aan de m-dac+ zou mooi zijn. Best of two worlds. Maar dan heb ik nog geen vergelijk met de node icon als het om geluidskwaliteit gaat. En daar gaat mijn vraag eigenlijk over.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door John P »

Ik denk dat de kwaliteit van een streamer meer bepaald wordt door de software dan door het verschil in geluidskwaliteit (als dat er al is).
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door Shadow »

De Wiim Pro Plus heeft AKM dacs en de Ultra een ESS dac, jij wil de streamer zijn digitale uitgang benutten om je Audiolab DAC te gebruiken, ik denk niet dat er significant verschil in geluidskwaliteit zal zijn dan.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door Shadow »

snoef3 schreef: wo 13 mei 2026, 10:16
Ik denk dat mijn Audiolab m-dac plus toch iets muzikaler is dan de dac in de wiim.
Dat uitgangspunt doet je de nek om, ik zou beide opties proberen...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door Pjotr »

Mwha, w.d.b. is audio toch ook een beetje als een jas: Moet vooral lekker zitten, de kleur moet goed zijn, moet waterdicht zijn. Voor alle seizoenen: Niet te warm, niet te koud enz. Dat alles is heel persoonlijk :)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door Shadow »

Dat zeg ik
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door snoef3 »

Tja ik snap dat het beste is om beide apparaten eens thuis te hebben. In praktische zin heeft de ultra veel voordelen. In reviews wint de icon met geluidskwaliteit. Maar bijna 3 maal duurder.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door Shadow »

Als je alleen een streaming endpoint zoekt met digi uit dan is een rpi met digiberry ook een optie?
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door snoef3 »

Ja is een optie maar dan liefst met een scherm met hoes info e.d.
En het liefst kant en klaar.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door Pjotr »

Waarom zou een endpoint een scherm en een hoes moeten hebben? Meer dan UTP of WiFi in --> Audio out hoeft dat toch niet te zijn? Al dan niet analoog dan wel S/PDIF voor je eigen DAC. Ik doe het via S/Pdif en gebruik er 3A Pietjes voor met dit hoedje:
SPDIF_hoedje.jpg
https://www.amazon.nl/DollaTek-Pro-gelu ... C91&sr=8-1
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door snoef3 »

Waarom een scherm? Ik zie graag wat er speelt.
Ik heb op de studiekamer een pi draaien met picoreplayer. En een m2tech USB dac. Maar ik moet er weer even induiken welke specs die heeft.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door Pjotr »

Ah, op die manier. Op mijn werkkamer bedien ik het endpoint via de brouwser op mijn PC/laptop waar ik toch al achter zit en zie dan vanzelf wat er speelt. En anders via de tablet. Maar ok, met de WIIM/bluesound integratie heb ik geen ervaring.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bluesound node icon of...

Bericht door Shadow »

Pi kan ook een scherm met de metadata aansturen?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”