Bluesound node icon of...
Moderator: Beheerdersteam
Bluesound node icon of...
Ik heb mijn squeezebox aan de kant gedaan en daarvoor in de plaats een tablet via USB naar mijn Audiolab m-dac+. Dat is ook niet ideaal. Nu vind ik een schermpje zoals de sb touch heeft of nu een tablet, wel aangenaam om direct te kunnen zien wat speelt en niet eerst de telefoon te moeten pakken.
De bluesound node icon heeft een schermpje. En een goede dac. Wie heeft beide dacs gehoord en kan iets zeggen over het geluid van beiden?
Of toch het schermpje laten vallen en een tweedehands node aanschaffen en aansluiten op de m-dac+?
De bluesound node icon heeft een schermpje. En een goede dac. Wie heeft beide dacs gehoord en kan iets zeggen over het geluid van beiden?
Of toch het schermpje laten vallen en een tweedehands node aanschaffen en aansluiten op de m-dac+?
Laatst gewijzigd door snoef3 op ma 11 mei 2026, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bluesound node icon of...
Dat is een optie: wiim ultra met schermpje en dan via de m-dac+ afspelen.
Wat zijn jullie ervaringen met de app van wiim? De app van bluesound wordt veel geprezen!
Wat zijn jullie ervaringen met de app van wiim? De app van bluesound wordt veel geprezen!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bluesound node icon of...
die heb ik alleen gebruikt voor t instellen (en dat was een centje van een fluit), verder nog gewoon Squeezebox/Lyrion voor de muziek.
omschakelen naar andere bronnen gaat automatisch
omschakelen naar andere bronnen gaat automatisch
Re: Bluesound node icon of...
De app van Wiim is goed en bugs worden snel opgelost met nieuwe software versies, je kan merken dat ze kort op de ontwikkeling zitten daar...
Ik gebruik de Wiim app voor radio en tv bron te selecteren, terwijl daar ook een prima ab voor mee geleverd wordt, streamen doe ik vanuit de Qobuz app die de Wiim spelers als endpoint ziet.
Ik gebruik de Wiim app voor radio en tv bron te selecteren, terwijl daar ook een prima ab voor mee geleverd wordt, streamen doe ik vanuit de Qobuz app die de Wiim spelers als endpoint ziet.
Re: Bluesound node icon of...
Ik denk dat mijn Audiolab m-dac plus toch iets muzikaler is dan de dac in de wiim. Dus de wiim aan de m-dac+ zou mooi zijn. Best of two worlds. Maar dan heb ik nog geen vergelijk met de node icon als het om geluidskwaliteit gaat. En daar gaat mijn vraag eigenlijk over.
Re: Bluesound node icon of...
Ik denk dat de kwaliteit van een streamer meer bepaald wordt door de software dan door het verschil in geluidskwaliteit (als dat er al is).
Re: Bluesound node icon of...
De Wiim Pro Plus heeft AKM dacs en de Ultra een ESS dac, jij wil de streamer zijn digitale uitgang benutten om je Audiolab DAC te gebruiken, ik denk niet dat er significant verschil in geluidskwaliteit zal zijn dan.
Re: Bluesound node icon of...
Mwha, w.d.b. is audio toch ook een beetje als een jas: Moet vooral lekker zitten, de kleur moet goed zijn, moet waterdicht zijn. Voor alle seizoenen: Niet te warm, niet te koud enz. Dat alles is heel persoonlijk 
Re: Bluesound node icon of...
Tja ik snap dat het beste is om beide apparaten eens thuis te hebben. In praktische zin heeft de ultra veel voordelen. In reviews wint de icon met geluidskwaliteit. Maar bijna 3 maal duurder.
Re: Bluesound node icon of...
Als je alleen een streaming endpoint zoekt met digi uit dan is een rpi met digiberry ook een optie?
Re: Bluesound node icon of...
Ja is een optie maar dan liefst met een scherm met hoes info e.d.
En het liefst kant en klaar.
En het liefst kant en klaar.
Re: Bluesound node icon of...
Waarom zou een endpoint een scherm en een hoes moeten hebben? Meer dan UTP of WiFi in --> Audio out hoeft dat toch niet te zijn? Al dan niet analoog dan wel S/PDIF voor je eigen DAC. Ik doe het via S/Pdif en gebruik er 3A Pietjes voor met dit hoedje:
https://www.amazon.nl/DollaTek-Pro-gelu ... C91&sr=8-1
https://www.amazon.nl/DollaTek-Pro-gelu ... C91&sr=8-1
Re: Bluesound node icon of...
Waarom een scherm? Ik zie graag wat er speelt.
Ik heb op de studiekamer een pi draaien met picoreplayer. En een m2tech USB dac. Maar ik moet er weer even induiken welke specs die heeft.
Ik heb op de studiekamer een pi draaien met picoreplayer. En een m2tech USB dac. Maar ik moet er weer even induiken welke specs die heeft.
Re: Bluesound node icon of...
Ah, op die manier. Op mijn werkkamer bedien ik het endpoint via de brouwser op mijn PC/laptop waar ik toch al achter zit en zie dan vanzelf wat er speelt. En anders via de tablet. Maar ok, met de WIIM/bluesound integratie heb ik geen ervaring.
