Karlsonator 12
Moderator: Beheerdersteam
Re: Karlsonator 12
ja het komt wel goed, de grondverf trekt er ook al lekker in en de rest wordt gefineerd.
- MechanicalAnimal
Ff de achterkanten één mm rondom inkorten zodat er ruimte is voor verf en ze er toch nog uit kunnen...
Woefer wil ook aandacht...
Woefer wil ook aandacht...
- MechanicalAnimal
Mooi spul!
Zebrano:
https://webshop.af.nl/index.php?route=p ... uct_id=238
Zelfde als op mijn luidsprekers zit in amerikaans noten.
Mooi dat je dat nog had liggen zeg
Ja en nee, ik had het eigenlijk al op een grote vloerstaander moeten plakken maar ja...die kwam er niet en ik weet niet of ik het straks op de C1's ga plakken...
Beetje maat houden hè. Volgens mij staat een Zebrano overall je echt niet... 
- MechanicalAnimal
- MechanicalAnimal
- MechanicalAnimal
Met deze joekels jaag je dat fineer er zo doorheen! Ben benieuwd of een stereo paar lekker wil knallen straks.
Ik en mijn broers hebben er meerdere gebouwd, van 8 inch tot een custom 18 inch versie, het werkte niet allemaal even goed. Je zal wat geluk moeten hebben denk ik. Van wat ik nog weet is het rendement en diepgang niet zozeer beter dan een gewone reflex van zelfde afmeting, maar blijft de uitslag van de konus wel beter onder controle, de maximale SPL ligt hoger…
Mooi was met de 18 inch versies, met daarin de RCF L18P300 die ik nu gebruik, per speaker een Peavey versterker in brug erop, het sublaag liet je haren wapperen, je voelde een warme gloed.
Groetjes Walted
Mooi was met de 18 inch versies, met daarin de RCF L18P300 die ik nu gebruik, per speaker een Peavey versterker in brug erop, het sublaag liet je haren wapperen, je voelde een warme gloed.
Groetjes Walted
Dat is volgens het draadje op DIY toch bij de Karlsonator wat anders...we gaan het horen.Walt schreef: ↑wo 13 mei 2026, 20:50Ik en mijn broers hebben er meerdere gebouwd, van 8 inch tot een custom 18 inch versie, het werkte niet allemaal even goed. Je zal wat geluk moeten hebben denk ik. Van wat ik nog weet is het rendement en diepgang niet zozeer beter dan een gewone reflex van zelfde afmeting, maar blijft de uitslag van de konus wel beter onder controle, de maximale SPL ligt hoger…
Nou nummer 1 zit fineer op;
Met dank aan mijn vrouw voor het helpen op maat snijden van het fineer en dat ze het goed vind dat ik dat op de eettafel sta te doen, om vervolgens de randen ff netjes te schuren
Met dank aan mijn vrouw voor het helpen op maat snijden van het fineer en dat ze het goed vind dat ik dat op de eettafel sta te doen, om vervolgens de randen ff netjes te schuren
Het lijken zo hele leuke kleine monitor boxjes. Maar we weten beter
Strak hoor
Strak hoor