18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik meld me ook maar even aan. Of ik iets meeneem moet ik nog even bekijken.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Voor het Bliss project heb ik twee verschillende versies scheidingsfilters gebouwd (zie topic). Ik heb in gedachten om deze (vier) mee te nemen naar Breda. Lijkt het jullie wat om beiden te beluisteren tijdens de luistersessie en te beoordelen welke jullie het beste vinden klinken? (Blinde) vergelijkingssessie.Ouwebok schreef: ↑wo 18 feb 2026, 19:25Ik meld me aan, en zou graag het Bliss project viewtopic.php?t=33148 meenemen.
In ieder geval neem ik dan mee de luidsprekers, luidspreker-kabels en bas plate-amps (het zijn hybride passieve / actieve luidsprekers) Dat zou kunnen worden gecombineerd met muziek, bron en versterker van een andere demonstrator.
Mocht er geen andere demonstrator zijn die een combinatie aan wil gaan, dan kan ik de hele stack meenemen.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
OOh shit ik zie het nu pas !! ik ga zeker proberen om iets mee te nemen ! Breda altijd de mooiste ZBA ! (en lekker weer)
ik weet nog niet precies wat. wellicht kleine monitor met een nieuwe tweeter gezien ik al een tijdje bezig ben om deze kleiner en lichter te maken
maar wie weet. al paar tegenslagen gehad ... we zien het wel
lekker aan het klooien ! (meeste woofers in doos klinken vrij slecht hier)
ik weet nog niet precies wat. wellicht kleine monitor met een nieuwe tweeter gezien ik al een tijdje bezig ben om deze kleiner en lichter te maken
Laatst gewijzigd door WrineX op do 23 apr 2026, 5:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
ooh leuk een paar exciters !martinhagenbeek schreef: ↑wo 18 mar 2026, 11:25Dit durf ik 30 mei as inmiddels wel te laten horen op de luisterdag in Breda
Het is een uitvloeisel van mijn DML-project. Mid en hoog dmv plexiglas en exciters. Nu aangevuld met een dubbel H OB subwoofer. Eea is actief aangestuurd dmv mijn 6 kanaals Rotel Amp. 3-weg crossovers dmv DSP. Ik zou nog wel een 2nd of 3rd opinion willen, dus dit is een uitnodiging om op mijn Mancave in Breda een voorproefje te krijgen voor 30 Mei, laat maar weten.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
WrineX schreef: ↑do 23 apr 2026, 4:00OOh shit ik zie het nu pas !! ik ga zeker proberen om iets mee te nemen ! Breda altijd de mooiste ZBA ! (en lekker weer)
ik weet nog niet precies wat. wellicht kleine monitor met een nieuwe tweeter gezien ik al een tijdje bezig ben om deze kleiner en lichter te makenmaar wie weet. al paar tegenslagen gehad ... we zien het wel
lekker aan het klooien ! (meeste woofers in doos klinken vrij slecht hier)
Altijd leuk als je er bij bent
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Vind het ook altijd gezellig !
Ik had verwacht dat het later zou zijn, dus ik weet het nog niet zeker
te laat op de site gekeken. naja gaan het zien. plaats van stressen ga ik wel of niet.
Ik had verwacht dat het later zou zijn, dus ik weet het nog niet zeker
te laat op de site gekeken. naja gaan het zien. plaats van stressen ga ik wel of niet.
-
martinhagenbeek
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 11 apr 2023, 19:49
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Zou leuk zijn als je erbij bent, Joppe, en wat kan laten horen, ben heel geïnteresseerd in je nieuwe tweeters ! Tevens benieuwd wat je van de DML configuratie vindt.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
dat lijkt me ook leuk , al een tijdje terug dat ik met een DML heb gespeeld, ben zeker benieuwd wat jij er van gemaakt hebt !!martinhagenbeek schreef: ↑di 28 apr 2026, 13:15Zou leuk zijn als je erbij bent, Joppe, en wat kan laten horen, ben heel geïnteresseerd in je nieuwe tweeters ! Tevens benieuwd wat je van de DML configuratie vindt.
mijn tweeters als ik ze al maak , zijn natuurlijk op het randje wat betreft tijd.. Ik heb net mijn laser terug gestuurd omdat het niet werkte met dit type... dus het duurt weer even voordat ik de gene krijg die ik eigenlijk wil. en dan nog is het de vraag. of thet werkt haha. ik ben goed bezig wat betreft als dan en misschien
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Is er interesse in een workshop fineren? waar de diverse methoden langs gaan komen (bv contactlijm, strijkbout, witte houtlijm).
Ik had het er met @pappaleo: over, hij was net bezig met een fraai stukje fineerwerk met de contactlijm methode. ik zelf doe liever witte houtlijm al dan niet met de strijkbout.
helemaal fijn zou zijn als er iemand dit zou kunnen filmen en er dan een tutorial voor kan maken voor op ons YT channel
Ik had het er met @pappaleo: over, hij was net bezig met een fraai stukje fineerwerk met de contactlijm methode. ik zelf doe liever witte houtlijm al dan niet met de strijkbout.
helemaal fijn zou zijn als er iemand dit zou kunnen filmen en er dan een tutorial voor kan maken voor op ons YT channel
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik denk dat daar wel ruimte voor is. Als jullie laten weten wat jullie nodig hebben qua ruimte, tijd etc dan houdt ik daar rekening mee.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Niet gefilmd, wel alvast goed beschreven: https://www.af.nl/voorraad/fineer/fineerles/
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Beetje druk met bouwen
maar ga als het even lukt van de partij proberen te zijn.
olala, zekers ! omdat wat ik tot nog toe zelf heb geprobeerd er niet echt kommersiejeel uitzag laat ik het doen door een meubelmaker :
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Dit ziet er best commercieel uit. Is deze gedaan door de meubelmaker?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
bedankt voor t script. nu nog camera en editor. geluid hebben we wel iemand voorPjotr schreef: ↑di 05 mei 2026, 9:31Niet gefilmd, wel alvast goed beschreven: https://www.af.nl/voorraad/fineer/fineerles/
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik ben graag van de partij, of 'we' wat laten zien is nog even in overleg.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
@satefan: Ik vind het wel interessant(en spannend) om jou mijn monitor door te laten meten, om te kijken of mijn metingen kloppen.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Henkjan schreef: ↑di 05 mei 2026, 23:17bedankt voor t script. nu nog camera en editor. geluid hebben we wel iemand voorPjotr schreef: ↑di 05 mei 2026, 9:31Niet gefilmd, wel alvast goed beschreven: https://www.af.nl/voorraad/fineer/fineerles/
[/quote
Haha
Laatst gewijzigd door WrineX op zo 10 mei 2026, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
