Ik was een oud filter aan het 'slopen' en heb daar bij een spoel ook bijna daadwerkelijk gesloopt, vrees ik.. Lompert die ik ben.
Ik heb iets te hard in zijwaartse richting aan de folie getrokken.
De folie van deze spoel is half doorgescheurd, vlak bij de houten kern waar hij uit de spoel steekt.. is die ter ziele, of heeft iemand ervaring met reparatie hier van?
Kaal schuren en een draad er op solderen?
Foliespoel kapot of reparabel?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Foliespoel kapot of reparabel?
Gewond, die prop kan er uit. Desnoods doe je beide en kan je ze matchen.
Gelukkig is het maar een kleine waarde en geen spoel van honderden euros.
Gelukkig is het maar een kleine waarde en geen spoel van honderden euros.
Re: Foliespoel kapot of reparabel?
IDD gewond... met een frisse blik in de ochtend: opgelost.
De isolatie bleek vrij gemakkelijk van de koperfolie af te schrapen te zijn.
De isolatie bleek vrij gemakkelijk van de koperfolie af te schrapen te zijn.
Re: Foliespoel kapot of reparabel?
Netjes zo. Meestal zit de isolatie niet vast aan de koperfolie maar los er tussen mee gewikkeld.
