Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Ik zoek een dikke, niet-dsp, plaat versterker, Thomessen lijkt me allermooiste…
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Bedankt, is hier nog ergens een datasheet van te vinden, passief of aktief gekoeld?
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Nee gekheid, dat ding weegt 20kg ofzo, fan erin enz. Meer PA dan hifi.
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Klopt Henkjan, als ik dan aan de gang zou gaan, liefst met zo’n beauty… maar zie die maar eens te scoren… 
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Ach, een hypex hs500 is ook mooi gebouwd hoor. Doet menig reguliere versterker een heel stuk minder.
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Dan zit je met de DSP latency, op HT forum was daar een discussie over, die tijdsvertraging is mogelijk een issue, wat denken jullie? Nadeel vind ik ook de bediening via USB met een PC.
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Gelijk aan 12 cm offset - geen probleem als je alle drivers hiermee aanstuurt. Maar als je 1 driver gaat aansturen en de rest via een andere versterker...eigenlijk heb je zoiets nodig op een alu plaat: https://www.hypex.nl/products/amplifier ... c500mp-oem
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Dat zou toch normaliter voor een werktuigbouwkundige geen probleem moeten zijn, om een paar modules op een plaatje alu te schroeven.
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Voor een sub die niet binnen een meter van de hoofdspeakers staat, waar hebben we het over dan? dan is de plaatsing veel belangrijker, als je nou in dezelfde baffle werkt ok, maar voor een sub....
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Ha Dre, mogelijk is dat ook wel voldoende, enig idee van de staat van de elco’s en dergelijke?
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Nog niet echt iets gevonden, op MP staat een Piega module voor 250, zou iets kunnen zijn wellicht, maar heb liever toch wat zwaarders…
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Dat vond ik lastig inschatten, deze is wel gereviseerd door subwoofer module expert Jossie van HT forum, dus die zal er wel weer teven tegenaan kunnen, 250W per RCF woofer in ripole lijkt me, denk ik, voldoende power, maar ook dat laat zich weer lastig inschatten…
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Ik heb van mijn eerste FA123's de versterkermodules in een geprinte kastje gemaakt en aan de MiniDSP Flex gehangen. Prima combinatie. Je kan deze dingen ook in BTL mode zetten om wat meer sap voor een sub te hebben.
T wordt eigenlijk tijd dat we op basis van die Hypex NCore modules (oid) een ZBA-Amp ontwikkelen - a la Nelson Pass deed met de Amp Camp Amp.
Paar van die Mains Amps in een geprint kastje op een ALU plaatje (heb ik overigens niet gedaan en ze speelden jááááááren zonder problemen), beetje koperfolie aan de binnenkant tegen de hf-straling en een balanced ingangsboardje met een 12v triggertje bakken en klaar is kees.
Kunnen we hier makkelijk met elkaar. Toch?
T wordt eigenlijk tijd dat we op basis van die Hypex NCore modules (oid) een ZBA-Amp ontwikkelen - a la Nelson Pass deed met de Amp Camp Amp.
Paar van die Mains Amps in een geprint kastje op een ALU plaatje (heb ik overigens niet gedaan en ze speelden jááááááren zonder problemen), beetje koperfolie aan de binnenkant tegen de hf-straling en een balanced ingangsboardje met een 12v triggertje bakken en klaar is kees.
Kunnen we hier makkelijk met elkaar. Toch?
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Ja leuk, broodje Hypex?
Het formaat van die dingen leent zich misschien wel voor zuil luissprekers maar voor een sub is het eigenlijk onwerkbaar. Of het moet een flinke zijn. Een Ripole met die RCF wappers moeten ze wel zo in kunnen.
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Beste voor mij zou 1 van de 2 uit de topic titel zijn denk ik, zit eigenlijk niet te wachten op DSP functies en instellen via de PC, maar kans om deze amps nog te vinden is tamelijk nihil, een DS4.0 heb ik al eens gehad, was ik op zich tevreden over, maar ja twee 18 inchers van 1000W RMS per stuk, ben je dan niet wat underpowered, of zou je hiermee in ripole toch x-max kunnen aantikken..?
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Mee eens, de specs qua X-max van de RCF L18P300 zijn niet heel indrukwekkend, maar deze zaten bijv, ook in de EAW SB-1000, wie dat wel eens gehoord / gevoeld heeft bij een concert, zal toch moeten erkennen dat de lucht voldoende verplaatst wordt, maar dit kost echt wel serieus vermogen, tenminste in een reflex / bandpass kast, ripole wellicht ander verhaal wegens weinig tegendruk van de behuizing?
