Hypex DLCP kapot?
Moderator: Beheerdersteam
Hypex DLCP kapot?
Ik gebruik al jaren met volle tevredenheid een DLCP met 4 x UCD180HG en 2x UCD400 in mijn setup, vandaag na lange tijd weer eens wat tweaken en na een melding van de HFD software de HFD geupdate naar v5.
Na het uploaden van een nieuw config file kwam er opeens alleen maar geluid uit de tweeter van rechts, na een nieuwe upload alleen uit de middenspeaker van links daarna helemaal geen geluid meer....
Firmware opnieuw geflasht dit biedt helaas geen soelaas, iemand hier tips? (zou er wel ddoziek van zijn als hij echt stuk is....)
Na het uploaden van een nieuw config file kwam er opeens alleen maar geluid uit de tweeter van rechts, na een nieuwe upload alleen uit de middenspeaker van links daarna helemaal geen geluid meer....
Firmware opnieuw geflasht dit biedt helaas geen soelaas, iemand hier tips? (zou er wel ddoziek van zijn als hij echt stuk is....)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex DLCP kapot?
Je DLCP is niet kapot maar de laatste versie van HFD ondersteund hem niet meer. Gewoon een oudere versie installeren en je oude file opnieuw uploaden.
Re: Hypex DLCP kapot?
Dat had ik al geprobeerd helaas dan ook geen audio....
Update, ik moest 2 versies terug (welke overigens niet te vinden meer is op de hypex site), maar hij doet het weer..
DS23MAN thanks voor de hulp
Update, ik moest 2 versies terug (welke overigens niet te vinden meer is op de hypex site), maar hij doet het weer..
DS23MAN thanks voor de hulp
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex DLCP kapot?
Het gaat niet om de firmware maar om de versie van HFD. De ondersteuning in dit programma is op een gegeven moment gestopt voor oudere producten.
Re: Hypex DLCP kapot?
ik snap dat de ondersteuning op een bepaald moment zal stoppen. Maar ik zou het wel zo netjes vinden als zo'n nieuwere versie van de software in ieder geval geen functionaliteit sloopt. Als ik het berichtje van Jur goed begrijp kan de nieuwe versie wel nog data naar de DLCP sturen? Waarna ie het niet meer doet... dat is een beetje slordig.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Hypex DLCP kapot?
Wat trouwens vooral een beetje slordig is, is dat ze niet gewoon even detecteren welk product er aan de software hangt en dan gewoon overschakelen en/of dat men in elk geval een waarschuwing krijgt dat software niet meer werkt met deze producten.
Re: Hypex DLCP kapot?
Sterker nog bij het openen van de oude software krijg je een levensgrote melding dat er nieuwe software beschikbaar is (als je die melding goed doorleest staat er wel bij dat de DLCP niet meer ondersteunt wordt). De nieuwste software herkent de DLCP overigens ook gewoon als DLCP, uploaden van de aangepaste files ging de eerste keer ook gewoon goed, daarom ook mijn verwarring..daniel schreef: ↑zo 31 dec 2023, 15:06ik snap dat de ondersteuning op een bepaald moment zal stoppen. Maar ik zou het wel zo netjes vinden als zo'n nieuwere versie van de software in ieder geval geen functionaliteit sloopt. Als ik het berichtje van Jur goed begrijp kan de nieuwe versie wel nog data naar de DLCP sturen? Waarna ie het niet meer doet... dat is een beetje slordig.
Het zou inderdaad beter zijn om niet die levensgrote pop up te krijgen bij gebruik van de oude software.
Hypex support krijgt van mij overigens een dikke 10 men reageert altijd zeer vlot en altijd met goede antwoorden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex DLCP kapot?
Ondersteuning betekend niet dat het niet meer werkt. Wel dat nieuwere versies niet meer getest worden op oude producten. Dit komt vooral aan een gebrek aan testers. Meestal werd dit gedaan door Hypex medewerkers die bepaalde producten thuis hadden staan.
Re: Hypex DLCP kapot?
ik snap de redenering en de overweging van Hypex in deze. In dit geval was het wellicht beter geweest om het helemaal niet meer bruikbaar te maken, zoals Bart ook al voorstelde.
Ik gebruik zelf ook nog steeds een DLCP en had de melding ook gezien. In de releasenotes staat 'Removed legacy devices like AS2, DLCP, DSP2W,'. Dat interpreteer ik toch iets definitievers dan dat het nog wel bruikbaar zou zijn maar niet meer getest wordt. Enerzijds blijf ik het dus een beetje slordig vinden, anderzijds had ik ook voor mezelf de conclusie getrokken om dus niet meer te updaten naar een nieuwe versie, na het lezen van de release notes.
Ik gebruik zelf ook nog steeds een DLCP en had de melding ook gezien. In de releasenotes staat 'Removed legacy devices like AS2, DLCP, DSP2W,'. Dat interpreteer ik toch iets definitievers dan dat het nog wel bruikbaar zou zijn maar niet meer getest wordt. Enerzijds blijf ik het dus een beetje slordig vinden, anderzijds had ik ook voor mezelf de conclusie getrokken om dus niet meer te updaten naar een nieuwe versie, na het lezen van de release notes.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex DLCP kapot?
In de term removed zit een addertje onder het gras, je kan binnen HFD geen nieuw project meer aanmaken voor deze producten. Maar je kan dus wel een bestaande oude file inladen. Geitenpaadje wat over het hoofd was gezien.....
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: Hypex DLCP kapot?
De laatste versie van HFD die nog de DLCP volledig ondersteunt is V 4.97.
Dit heb ik vorige week van Hypex Technical Support (Henk Wolthuis) doorgemaild gekregen.
https://www.hypex.nl/support/downloads/
Dit heb ik vorige week van Hypex Technical Support (Henk Wolthuis) doorgemaild gekregen.
https://www.hypex.nl/support/downloads/
