Helaas nergens meer verkrijgbaar, huidige die nu in gebruik is vertoont kuren, ik ga een poging wagen deze te repareren maar in de tussentijd wil ik graag nog van de muziek kunnen genieten
SMPS DLCP Gevraagd
SMPS DLCP Gevraagd
SMPS DLCP gevraagd,
Helaas nergens meer verkrijgbaar, huidige die nu in gebruik is vertoont kuren, ik ga een poging wagen deze te repareren maar in de tussentijd wil ik graag nog van de muziek kunnen genieten
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: SMPS DLCP Gevraagd
Al contact opgenomen met Hypex? Doen niet al te moeilijk met garantie en reparatie.
Ik heb ook goede ervaringen met Hypex, wat betreft de smps voor de dlcp lees ik wel dat ze daar niets meer mee doen, ook kan ik dan geruime tijd gedurende de reparatie geen muziek op niveau meer luisteren
Ik dacht misschien heeft iemand er hier nog 1 over of niet meer in gebruik, dan neem ik ‘m graag over
Ik dacht misschien heeft iemand er hier nog 1 over of niet meer in gebruik, dan neem ik ‘m graag over
Ik begrijp uit de datasheet dat je er meerdere types Hypex SMPS op moet kunnen aansluiten ?
J4 en J16, zou het om moeten gaan.
J4 en J16, zou het om moeten gaan.
Klopt, ik gebruik echter de smps dlcp ook voor de standby functie van het hele systeem (pin 1 van j2), vandaar dat een “nieuwe” originele smps het handigst is, anders wordt het weer een verbouwing
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Sorry hoor, maar ik heb ook wel eens een reparatie aan mijn auto, krijg dan een oud gebakje mee.Jur schreef: ↑do 15 jan 2026, 19:41Ik heb ook goede ervaringen met Hypex, wat betreft de smps voor de dlcp lees ik wel dat ze daar niets meer mee doen, ook kan ik dan geruime tijd gedurende de reparatie geen muziek op niveau meer luisteren
Ehh volgens mij vraag ik in de rubriek te koop gevraagd of er iemand nog een smps dlcp heeft, als ik dit nu gepost had als commentaar op Hypex had ik deze reactie misschien nog gesnapt nu niet…..
Als iets ook maar even in de verste verte op kritiek op Hypex lijkt, dan trekt Gerhard dat niet. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Daar gaat het helemaal niet om. Ding is niet helemaal goed maar de OP wil hem niet missen. Heeft niets met Hypex te maken.
Ik zat even te prakkizeren of er niet iets met een trafo voeding mogelijk is. Maar ik kan die datasheet van die smps voeding van de DLCP niet meer vinden bij Hypex. Iemand die nog op de PC staan misschien?
- Hans Nootdorp
Ha Ray.
Ik heb deze zelf ook in gebruik en heb de datasheet even voor jou opgezocht.
Succes er mee.
NB. Dit is een andere variant van de SMPS. Sorry.
Ik heb deze zelf ook in gebruik en heb de datasheet even voor jou opgezocht.
Succes er mee.
NB. Dit is een andere variant van de SMPS. Sorry.
- Bijlagen
-
- SMPS10A-X V1.0a datasheet.pdf
- (363.99 KiB) 23 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op ma 19 jan 2026, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is niet het correcte datasheet, bijgevoegd het juiste datasheet
- Bijlagen
-
- SMPS_DLCP_Datasheet_R2.pdf
- (1.46 MiB) 22 keer gedownload
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Zit ook een 5V standby op zodat je hem in uitschakelen met de remote en de powerknop.
Was vandaag even bij het opperhoofd van Hypex: gewoon even mailen met support en dan kunnen ze kijken wat ze kunnen doen.
Was vandaag even bij het opperhoofd van Hypex: gewoon even mailen met support en dan kunnen ze kijken wat ze kunnen doen.
- Hans Nootdorp
Ik heb contact gehad met Hypex, wederom uitstekende service, waarschijnlijk zit het’m toch in de condensatoren van de DLCP zelf, ik ga deze dan ook vervangen 33 stuks , iemand nog tips voor knappe 22uF 63V 5x11/2 elco’s met een lage esr?
Maar, heb je dan ook de ervaring en goede spullen om aan een dubbelzijdige PCB te gaan desolderen?
Leuk als je een doormetalisering meetrekt, grote kans dat dan de DLCP in de kliko kan.
Leuk als je een doormetalisering meetrekt, grote kans dat dan de DLCP in de kliko kan.
- Hans Nootdorp