Jamo s606
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Jamo s606
In principe zul je crossovers niet zomaar stuk spelen, als dat wel lukt dan zijn hoogstwaarschijnlijk de drivers zelf ook stuk.
Als je heel erg je best doet dan zou je misschien de weerstanden stuk kunnen spelen, dat zijn de witte blokjes welke in het schema aangegeven worden met een "Ω" symbool.
In het tweeter circuit zit trouwens een PTC weerstandje die net iets makkelijker stuk te spelen is (klien geel/bruin schijfje), maar dan nog zou de tweeter op een zachter volume doorspelen omdat er een 6.8 Ω weerstand parallel staat aan de PTC (tenzij de tweeter zelf ook stuk is)
Het PTC weerstandje zit verstopt onder de grote 6,8 Ω weerstand.
De eerste stap zou dus zijn om met een simpel universeel metertje zowel de weerstanden alsook de drivers door te meten met een weerstandsmeting, door de multimeter op de "Ω" stand te zetten en zo te kunnen constateren of deze nog heel zijn.
De drivers zelf zullen een weerstandswaarde tussen de 4 en 8 Ω hebben indien ze nog heel zijn.
Als je heel erg je best doet dan zou je misschien de weerstanden stuk kunnen spelen, dat zijn de witte blokjes welke in het schema aangegeven worden met een "Ω" symbool.
In het tweeter circuit zit trouwens een PTC weerstandje die net iets makkelijker stuk te spelen is (klien geel/bruin schijfje), maar dan nog zou de tweeter op een zachter volume doorspelen omdat er een 6.8 Ω weerstand parallel staat aan de PTC (tenzij de tweeter zelf ook stuk is)
Het PTC weerstandje zit verstopt onder de grote 6,8 Ω weerstand.
De eerste stap zou dus zijn om met een simpel universeel metertje zowel de weerstanden alsook de drivers door te meten met een weerstandsmeting, door de multimeter op de "Ω" stand te zetten en zo te kunnen constateren of deze nog heel zijn.
De drivers zelf zullen een weerstandswaarde tussen de 4 en 8 Ω hebben indien ze nog heel zijn.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op zo 07 dec 2025, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Jamo s606
Het lijkt mij idd ook erg onwaarschijnlijk dat die stuk zijn, of je moet ze in het stopcontact gestoken hebben...
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Jamo s606
Inderdaad. Meteen geef je een correcte en duidelijke info met foto’s, maar geen reactie nadien. Jammer toch.
Re: Jamo s606
Ik heb hem een mail gestuurd - altijd makkelijk als ze hun privemail open zetten op hun account...
Re: Jamo s606
Kunnen opstartproblemen zijn. Niet alle forums zijn even actief.
Als ie straks de mail ziet in z'n eigen inbox gaat er een wereld voor hem open.
Als ie straks de mail ziet in z'n eigen inbox gaat er een wereld voor hem open.
