Jamo s606

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Mu1sje
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 07 dec 2025, 2:43

Jamo s606

Bericht door Mu1sje »

Iemand de oplossing? Mijn s606 filters/crossover zij. Allemaal kapot.. welke moet/kan ik nu het beste er in maken. Wat ook goed samenwerkt met de speakers zelf. Mvg blom
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Jamo s606

Bericht door Olaf Analogue »

In principe zul je crossovers niet zomaar stuk spelen, als dat wel lukt dan zijn hoogstwaarschijnlijk de drivers zelf ook stuk.
Als je heel erg je best doet dan zou je misschien de weerstanden stuk kunnen spelen, dat zijn de witte blokjes welke in het schema aangegeven worden met een "Ω" symbool.
In het tweeter circuit zit trouwens een PTC weerstandje die net iets makkelijker stuk te spelen is (klien geel/bruin schijfje), maar dan nog zou de tweeter op een zachter volume doorspelen omdat er een 6.8 Ω weerstand parallel staat aan de PTC (tenzij de tweeter zelf ook stuk is)

Het PTC weerstandje zit verstopt onder de grote 6,8 Ω weerstand.

De eerste stap zou dus zijn om met een simpel universeel metertje zowel de weerstanden alsook de drivers door te meten met een weerstandsmeting, door de multimeter op de "Ω" stand te zetten en zo te kunnen constateren of deze nog heel zijn.

De drivers zelf zullen een weerstandswaarde tussen de 4 en 8 Ω hebben indien ze nog heel zijn.
001.JPG
003.jpg
002.JPG
005.jpg
Schema.png
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op zo 07 dec 2025, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Jamo s606

Bericht door Shadow »

Het lijkt mij idd ook erg onwaarschijnlijk dat die stuk zijn, of je moet ze in het stopcontact gestoken hebben...
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Jamo s606

Bericht door Olaf Analogue »

Deze moeite had ik mezelf kunnen besparen......
Mu1sje.png
eQuanD
Berichten: 145
Lid geworden op: do 24 mar 2011, 21:20

Re: Jamo s606

Bericht door eQuanD »

Inderdaad. Meteen geef je een correcte en duidelijke info met foto’s, maar geen reactie nadien. Jammer toch.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Jamo s606

Bericht door Shadow »

Ik heb hem een mail gestuurd - altijd makkelijk als ze hun privemail open zetten op hun account...
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Jamo s606

Bericht door beijert »

Kunnen opstartproblemen zijn. Niet alle forums zijn even actief.

Als ie straks de mail ziet in z'n eigen inbox gaat er een wereld voor hem open. :proost:
Plaats reactie