Elekit buizenversterker 8850 uitgangstrafo vraag

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
OldSkool
Berichten: 140
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 21:58

Elekit buizenversterker 8850 uitgangstrafo vraag

Bericht door OldSkool »

Omdat ik net genoeg weet van buizenversterker om mij te realiseren dat mijn eerste project toch maar niet helemaal zelfbouw moet ivm de hoge voltages heb ik zo’n Elekit 8850 gekocht.
Dit ding is SE en heeft autobias en verschillende settings zodat de meeste pentode buizen erin kunnen.
Als buis ga ik eerst de kt120 gebruiken omdat ik deze ooit heb gekocht.
Nu zie ik dat mensen helemaal los gaan met zo’n ding met mods waaronder de uitgangstrafos.
Nu mijn vraag. Nu heb ik omdat ik eerst zo’n zelfbouw idee had ook ooit twee vdv 2512 ringkern trafos gekocht. Zou er enig voordeel zijn om deze ook te testen in dit Elekit ding of is dat een dom idee…
De standaard trafos lijken trouwens niet verkeerd al worden deze volgens mij wel veel vervangb door veel duurdere van een of ander Scandinavisch merk..
Alvast bedankt voor de tips..
Bijlagen
IMG_3647.jpeg
Gebruikersavatar
elpeewee
Ook commercieel actief
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 28 jun 2015, 0:09
Contacteer:

Re: Elekit buizenversterker 8850 uitgangstrafo vraag

Bericht door elpeewee »

Het is zeker geen dom idee, sterker nog, omdat je de VDV's al in huis hebt liggen zou ik deze gaan gebruiken. De chinese trafo's die er bijgeleverd zijn, zijn op zijn minst twijfelachtig te noemen.
OldSkool
Berichten: 140
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 21:58

Re: Elekit buizenversterker 8850 uitgangstrafo vraag

Bericht door OldSkool »

Bedankt voor de feedback.
Zal even kijken of ik de stekkers ergens kan bestellen dan kan ik de trafos eenvoudig omwisselen.
Ben benieuwd of het een verschil maakt. Had ergens gelezen volgens mij zelfs op de website van vdv dat ringkern soms problemen kunnen geven in SE…
Maar dat zien we dan wel.
Plaats reactie