Audio Research voor/eindversterker set

Verouderde en afgehandelde advertenties van afgelopen jaar.
Gesloten
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Audio Research voor/eindversterker set

Bericht door Shadow »

Na wat overwegen liggen de plannen wat anders, dus te koop;

Een Audio Research SP6B voorversterker, voorzien van nieuwe buizen en afgeregeld, nette staat inclusief manual.
20220924_165016.jpg
20230211_144801.jpg
20230211_154759.jpg
Een Audio Research D90 eindversterker, afkomstig uit dezelfde tijd als de SP6, dus een set die in 1981 zo aangeschaft kon worden! Deze versterker heeft een totale overhaul nodig, waarschijnlijk is er een gelijkrichter of de voedingstrafo defect. Met plek voor 8 stuks 6550/KT88/KT90 kun je wel wat aansturen...weegt 35kg+ in originele doos en manual plus wat oude rekeningen van onderhoud bijgeleverd;
20241123_201404.jpg
20241123_201357.jpg
20241123_175839.jpg
20241123_212303.jpg
Alleen afhalen ivm gewicht!
Prijs €750
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Shadow op wo 12 nov 2025, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Bericht door Barry2001 »

Voor de volledigheid Joram, de voorversterker is compleet en werkend, de eindversterker heeft TLC nodig. Zitten de buizen er wel bij?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Bericht door Walt »

Hele mooie set!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Bericht door Shadow »

Barry2001 schreef: wo 05 nov 2025, 17:09
Voor de volledigheid Joram, de voorversterker is compleet en werkend, de eindversterker heeft TLC nodig. Zitten de buizen er wel bij?
Correct, ik mis 1 eindbuis in de eindtrap, maar er zitten nu 6l6 buizen in ( 7 dus ipv 8 ) en volgens AR moeten er 6550/KT88/KT90's in...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Bericht door Barry2001 »

:goedzo:
powerflux
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 28 okt 2012, 10:33
Locatie: Zuid Holland

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Bericht door powerflux »

Oef. Ik heb interesse, maar een defecte trafo is wel een gok..
Even een paar uur over denken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Bericht door Shadow »

Bij Toroidy kun je die laten wikkelen, geen probleem.
powerflux
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 28 okt 2012, 10:33
Locatie: Zuid Holland

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Bericht door powerflux »

Ik heb er goed over nagedacht, maar ik zie er van af.
Gesloten