markbakk schreef: ↑vr 21 feb 2025, 22:03
Dit gaat zo nog naar een slotje. Gerhard, ik begrijp heel goed wat je zegt (zit toevallig ook in de sector) en jij wil waarschijnlijk wel begrijpen dat Bert op een wat onhandige manier de gang van zaken in dit draadje wil schetsen. Ik snap ook nog wel dat dat bij jou niet goed landt, de rest wss ook wel. Laten we weer teruggaan naar waarom het te doen was. Bart heeft immers in zoverre ongelijk dat je nooit en te nimmer zeker kunt zijn van een meetresultaat. En dat weet hij ook wel. Niet zwart, niet wit, maar grijs.
Nee, de reden dat ik het aankaart is omdat wij zeer regelmatig allerlei "ideeën" (conclusies) voorbij zie komen die gebaseerd zijn op een halve scheet en een zuchtje wind.
"Eventjes zo kijken" naar een microfoon met een enkele meting zegt gewoon simpelweg niks.
Dat is veel te voorbarig, en dat weet jij (en iedereen met een klein beetje kennis en ervaring) ook heel goed.
Met die "ongelijkheid" mis je dan ook het punt volledig, daar gaat het namelijk absoluut niet om!
De reden dat ik mij daar betrokken bij voel, is omdat ik de
morele noodzaak voel om mensen die hard voor hun centen werken (tegenwoordig is het allemaal al niet zo goedkoop) wil voorkomen van een koude kermis thuis te komen.
Anders had ik simpelweg niet eens gereageerd.
Het enige wat ik enkel doe is de hele zaak in context zetten.
De Willie Wortels onder ons, vergeten namelijk nog weleens dat het merendeel van de lezers/leden helemaal niet zo technisch bekwaam is!
Echter zoals gewoonlijk kan men niet gewoon op een volwassen manier reageren en bij de inhoud blijven, en krijgen we weer zo'n emotioneel gebeuren waar ik zelf ook alles behalve zin in heb.
Om vervolgens dan ook nog verwijten naar mijn hoofd geslingerd te krijgen....
Ik probeer mijn reacties behoorlijk respectvol en netjes te houden, maar soms is dat wel een ongelooflijke uitdaging op zo'n manier.

Laat ik ook voorop stellen dat ik dat een uiterst onprettige manier van communiceren en met elkaar omgaan vind!