Behringer ECM Pro meetmicrofoon

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door b_force »

ds23man schreef: vr 21 feb 2025, 13:24
Volgens mij heb nergens gezegd dat ding goed is, wel dat hij me niet tegenvalt bij een steekproef van 1. En als ik dan kijk naar die metingen van 9 stuks op DIYmobile heb ik het idee dat Behringer de QC goed op orde heeft.
Dit is toch echt een conclusie? :think:

Zoals gewoonlijk is het idee van feedback, kritiek en simpelweg een andere mening hebben weer een bijzonder gevoelig iets...
Reageer gewoon inhoudelijk, nogmaals we hebben het over meettechnieken hier, niet emoties.

Anyway, we laten het er lekker bij.
Fijn weekend, vergeet niet van hele mooie zachte weer te genieten! :)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door ds23man »

Een idee hebben is wat anders dan een conclusie trekken.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door Barry2001 »

Worden jullie er zelf nooit eens moe van?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Beringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door ds23man »

ds23man schreef: wo 05 feb 2025, 13:44
De lol is er helemaal niet af, had geen om een discussie die al tig keer op dit forum voorbij is gekomen weer over te gaan doen.
In eerste instantie eens kijken of Behringer de ronkende taal waarmaakt, gezien de track record van de ECM 8000 heb ik daar mijn twijfels over.
Volgens mij had ik dit al eens gezegd op pagina 1......

Volgens mij is daar geen woord Chinees bij maar blijkbaar zijn er mensen die hele polemieken opzetten als hobby hebben.
bert stoltenborg
Ook commercieel actief
Berichten: 464
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:52

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door bert stoltenborg »

Barry2001 schreef: vr 21 feb 2025, 17:00
Worden jullie er zelf nooit eens moe van?
Hahaha :lol:
Techneuten/autisten. Muzikanten/autisten. Ik weet er alles van, helaas :lol:
Maar wel leuk omdat ze ook wel dingen doen waar je wat aan hebt.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door ds23man »

Sorry hoor, heb jaren met autisten gewerkt in de psychiatrie en de (meervoudige) gehandicaptenzorg. Ik vind je opmerking extreem beledigend, een excuses is wel op zijn plaats....
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door markbakk »

Dit gaat zo nog naar een slotje. Gerhard, ik begrijp heel goed wat je zegt (zit toevallig ook in de sector) en jij wil waarschijnlijk wel begrijpen dat Bert op een wat onhandige manier de gang van zaken in dit draadje wil schetsen. Ik snap ook nog wel dat dat bij jou niet goed landt, de rest wss ook wel. Laten we weer teruggaan naar waarom het te doen was. Bart heeft immers in zoverre ongelijk dat je nooit en te nimmer zeker kunt zijn van een meetresultaat. En dat weet hij ook wel. Niet zwart, niet wit, maar grijs.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door b_force »

Barry2001 schreef: vr 21 feb 2025, 17:00
Worden jullie er zelf nooit eens moe van?
Ik word er idd behoorlijk moe van dat ik het gesprek al kan voorspellen zodra er door iemand een andere mening, feedback of kritiek wordt gegeven.
Ineens is het dan geen inhoudelijke discussie meer, maar gegooi met poep heen en weer.

Ik kan het persoonlijk niet rijmen met luidsprekers en techniek :-k
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door b_force »

markbakk schreef: vr 21 feb 2025, 22:03
Dit gaat zo nog naar een slotje. Gerhard, ik begrijp heel goed wat je zegt (zit toevallig ook in de sector) en jij wil waarschijnlijk wel begrijpen dat Bert op een wat onhandige manier de gang van zaken in dit draadje wil schetsen. Ik snap ook nog wel dat dat bij jou niet goed landt, de rest wss ook wel. Laten we weer teruggaan naar waarom het te doen was. Bart heeft immers in zoverre ongelijk dat je nooit en te nimmer zeker kunt zijn van een meetresultaat. En dat weet hij ook wel. Niet zwart, niet wit, maar grijs.
Nee, de reden dat ik het aankaart is omdat wij zeer regelmatig allerlei "ideeën" (conclusies) voorbij zie komen die gebaseerd zijn op een halve scheet en een zuchtje wind.

"Eventjes zo kijken" naar een microfoon met een enkele meting zegt gewoon simpelweg niks.
Dat is veel te voorbarig, en dat weet jij (en iedereen met een klein beetje kennis en ervaring) ook heel goed.
Met die "ongelijkheid" mis je dan ook het punt volledig, daar gaat het namelijk absoluut niet om!

De reden dat ik mij daar betrokken bij voel, is omdat ik de morele noodzaak voel om mensen die hard voor hun centen werken (tegenwoordig is het allemaal al niet zo goedkoop) wil voorkomen van een koude kermis thuis te komen.
Anders had ik simpelweg niet eens gereageerd.
Het enige wat ik enkel doe is de hele zaak in context zetten.
De Willie Wortels onder ons, vergeten namelijk nog weleens dat het merendeel van de lezers/leden helemaal niet zo technisch bekwaam is!

Echter zoals gewoonlijk kan men niet gewoon op een volwassen manier reageren en bij de inhoud blijven, en krijgen we weer zo'n emotioneel gebeuren waar ik zelf ook alles behalve zin in heb.
Om vervolgens dan ook nog verwijten naar mijn hoofd geslingerd te krijgen....

Ik probeer mijn reacties behoorlijk respectvol en netjes te houden, maar soms is dat wel een ongelooflijke uitdaging op zo'n manier. :roll:
Laat ik ook voorop stellen dat ik dat een uiterst onprettige manier van communiceren en met elkaar omgaan vind!
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door Marp »

@b_force, je standpunten zijn nu echt wel voor iedereen duidelijk. Mogen @ds23man, en allen die wél in zijn initiatief geïnteresseerd zijn, nu weer verder met de hobby? Dank je!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door Shadow »

ds23man schreef: vr 21 feb 2025, 13:54
Dat is het mooiste maar ik ben bang dat er nog maar 1 batch is, ding is nog geen half jaar op de markt.
Volgens die webshop gewoon op voorraad dus heb er ook een besteld...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door Shadow »

Ik heb hem vandaag binnen gekregen, 11 dagen onderweg geweest...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door Marp »

En?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door Shadow »

Dat was midden in m'n laatste chemokuren, heb het daarna te druk gehad met werk. Zit nu in Luxemburg op vakantie :-"
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Behringer ECM Pro meetmicrofoon

Bericht door Marp »

Ja, begrijpelijk dat je aandacht even minder hier ligt, al had het gekund dat hij wel al was opgestuurd. Nog veel plezier daar. 8)

Verder niemand meer die deze mic intussen nog heeft aangeschaft?
Plaats reactie