Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Fusion Plate amps
Er is niet beweerd dat alle vibraties of bewegingen killing zijn. Maar ik heb me ook wel eens afgevraagd: Wat zouden we kunnen leren van ontwikkelaars van auto-audio? Lukt het hen om goed geluid te reproduceren ook als je over een Belgische kasseienweg rijdt?rikpost schreef: ↑za 12 apr 2025, 17:14Je vraagt je dan wel af hoe electronica in een transport middel dan nog goed kan functioneren .
Formule 1 wagen
Terreinwagen
Space shuttle
Leopard Tank
Of hangt het daar ook aan visdraad ?
Nee ! maar het doet wel precies wat het moet doen .
Ik ben sceptisch bij zulke waarnemingen , niet dat ik er niet voor open sta overigens maar veel van dit soort voorbeelden langs zien komen .
Net als de verwonderingen overigens .
Niemand die zegt kom maar langs je hoort het gelijk !
Re: Hypex Fusion Plate amps
Nu heb ik visdraad gebruikt omdat het mooi paste in de klemmen (het binnenwerk van kroonsteentjes). Eerder heb ik in andere situaties gewerkt met katoen (prima), staaldraad (ook goed) en twaron (erg moeilijk maatvast te krijgen).
De balk waarover het visdraad loopt, is een rib van esdoorn, kopmaat 90x90.
De verticale koppeling is hier beperkt tot de trilling die aan de bovenzijde van de esdoorn rib kan voorkomen, en dan langs draden van 1 mm.
Misschien kan ik nog veertjes zetten tussen het einde van de draad en het haakje aan de FA-kasten.
De balk waarover het visdraad loopt, is een rib van esdoorn, kopmaat 90x90.
De verticale koppeling is hier beperkt tot de trilling die aan de bovenzijde van de esdoorn rib kan voorkomen, en dan langs draden van 1 mm.
Misschien kan ik nog veertjes zetten tussen het einde van de draad en het haakje aan de FA-kasten.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Is dat zo? We nemen dan aan dat de kogel vrij beweegt - maar de kogel zal indrukken in het hout (kommetje maken) en zo beperkt worden in het rollen, lijkt me.
Re: Hypex Fusion Plate amps
De kogel ligt op een twaron matje, het is een combinatie van rollen, inveren en dempen. Voor zwaardere apparatuur vind ik de verwonderringen echt perfect. Lichte apparatuur staat echter wat onstabiel, gebruik hier zelf liever wonderwood (padoek) blokjes van Audiomaat.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Als ik je een tip mag geven; maak een topic aan in het 'Hifi Gerelateerd' hoekje met je reis door audio land, je bent nu een topic van een ander aan het vervuilen, dat geeft ook wat meer gekleurde reacties zeg maar. (Basis forum etiquette)
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik zal de discussies zo wel even verplaatsen. Het huidige topic bevindt zich in de sponsorafdeling, dus het is handig als deze besteed blijft aan vragen aan/over Hypex.
--
Update: done.
--
Update: done.
Re: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
Heb geen verklaring, wel ervaring.
In mijn audioverleden was het ooit ook erg belangrijk je apparatuur te koppelen of juist te ontkoppelen; een halfzacht opgepompt kruiwagenbandje met een betontegel 40x60 zou het optimum zijn om je cd-speler te ontkoppelen.
Wel er op letten dat de boel mooi horizontaal werd uitgelijnd.
Was ook de tijd van groene Staedtler Lumocollor en afgeschuinde kantjes op de cd. .... En Jomanda.
Oh ja; hier geen effect. Behalve een lelijke betontegel in je kamer.
...Ben ik nooit naar Jomanda geweest; daar kan ik dus niet over meepraten. Toch zijn er veel mensen geweest die daar effecten bij hebben ervaren. Maar niet bij iedereen waren die effecten positief.
In mijn audioverleden was het ooit ook erg belangrijk je apparatuur te koppelen of juist te ontkoppelen; een halfzacht opgepompt kruiwagenbandje met een betontegel 40x60 zou het optimum zijn om je cd-speler te ontkoppelen.
Wel er op letten dat de boel mooi horizontaal werd uitgelijnd.
Was ook de tijd van groene Staedtler Lumocollor en afgeschuinde kantjes op de cd. .... En Jomanda.
Oh ja; hier geen effect. Behalve een lelijke betontegel in je kamer.
...Ben ik nooit naar Jomanda geweest; daar kan ik dus niet over meepraten. Toch zijn er veel mensen geweest die daar effecten bij hebben ervaren. Maar niet bij iedereen waren die effecten positief.
