Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kolder om direct over te schrijven, bijna vragen om belazerd te worden...altijd CC/Paypal idd. Barry...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het meerendeel van het bedrag zal denk ik de verzendkosten zijn, te overzien dus.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bill heeft nog wat prototype materialen over om PTR’s van te maken ( = grote buizen dempers, voor eindbuizen), de MPingo bodies, de sterling silver pootjes. Zelf dan gaatjes boren, pootjes knippen, lijmen, buigen etc. Wel wat werk aan dus, maar zo kan ik goedkoop PTR’s zelf maken. Lijkt me superleuk projectje.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ruimte is meer dan reproductie van reflecties. In de laagste octaven zit het 'ademen' van de ruimte, de zaal of het gebouw.satefan schreef: ↑za 05 apr 2025, 19:53Tonaliteit en fundament mbt laagweergave snap ik nog wel. Maar beleving van ruimte zit toch veel meer in de middentonen (zeg vanaf 500 Hz).Henkjan schreef: ↑za 05 apr 2025, 17:54in de onderste octaaf zit vaak de ruimte "info", die zorgt dan voor dat je meer het 'being there' effect krijgtsatefan schreef: ↑za 05 apr 2025, 16:02
Het toevoegen van een subwoofer doet dat niet per se. Maar als je de monitoren vervolgens alleen voor het lage midden en de rest daarboven gebruikt (door de x-over aan te passen, gesloten box van te maken etc, dan vervormen ze minder en klinken wellicht ruimtelijker.
Dit is goed te verklaren op basis van normale fysica.
Laatst gewijzigd door richard op zo 06 apr 2025, 9:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bij Cock een keer een opname gehoord van iemand die tapdanst op een podium, daar zit best wel wat laagenergie in, klonk zeer realistisch,
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb 38 grote nu, en 12 kleintjes.. de verzamelwoede heeft weer goed toegeslagen… 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Na verder mail contact met Bill, ga ik de staanders toch nog een keer aanpassen, de zware L-bracket bovenop eraf zagen, en de nieuwe lichte grenen L-bracket direct bovenop de staander lijmen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Even een hefboom actie om de oude brackets eraf te halen, inderdaad wederom is de lijm sterker dan het hout. Tevens foto van hoe het er nu uitziet.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Ray,
Dit soort klusjes is leuk om te doen, voor echt grotere projecten daar ontbreekt de tijd voor momenteel.
Groetjes Walter
Dit soort klusjes is leuk om te doen, voor echt grotere projecten daar ontbreekt de tijd voor momenteel.
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Voor wie het Intressant vindt, Entreq heeft hun grootste ground box tot nu toe uitgebracht:
https://www.futureshop.co.uk/entreq-oly ... ground-box
https://www.futureshop.co.uk/entreq-oly ... ground-box
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Een ground box zal 1 van de weinige tweaks zijn, die ik nog niet heb getest…
Maar eerst maar eens verder hobbyen met het Shun Mook spul.
Maar eerst maar eens verder hobbyen met het Shun Mook spul.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Vandaag is de audiolamp opgehaald, uiteraard ook de set even laten horen, ik zat helemaal opzij in de hoek, maar bizar, ook daar klonk het echt goed. Ook het volume wat opgekrikt, bizar de 2x 2.5watt van de Chaos gaf geen krimp. De bezoeker kreeg kippenvel bij Jennifer Warnes (famous blue raincoat), altijd een goed teken.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik krijg ook altijd kippenvel van die audioshow muziek 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Leuk leuk, neemt niet weg dat de set nu met het Shun Mook spul erbij, op een niveau speelt zoals ik nog niet eerder in het luisterkamertje heb gehoord.
Als het goed is, is er een pakje uit Amerika onderweg naar hier, met daarin een aardig aantal MPingo bodies en zilverdraad om zelf buizendempers te gaan maken voor de 4 stuks 6V6 buizen. Leuk knutsel pakketje:
Groetjes Walter
Als het goed is, is er een pakje uit Amerika onderweg naar hier, met daarin een aardig aantal MPingo bodies en zilverdraad om zelf buizendempers te gaan maken voor de 4 stuks 6V6 buizen. Leuk knutsel pakketje:
Groetjes Walter
