Hi iedereen, ik ben nieuw op het forum.
Ik heb al eventjes een leuke sub in de kofferbak liggen echter "hoort" er een grotere kist bij (ik heb een zeer kleine kofferbak oke, dus zo'n joekel van een kist past niet hahaha), vooral bij lagere frequenties valt ie een beetje dood
Ik zou graag wat advies willen watvoor inhoud (Liter) jullie aan zouden raden voor de sub, en of het bijvoorbeeld verstandiger is om een poort te nemen of niet.
Hier de datasheet: https://cdn.abicart.com/shop/ws47/59147 ... et_pdf.pdf
Subwoofer kist advies
Moderator: Beheerdersteam
Re: Subwoofer kist advies
He man,
Check even https://www.subwoofer-builder.com/WinISD.htm - winisd is een programma waar je de specs uit die datasheet in kan zetten en er vervolgens een geschikt kast mee kan berekenen.
Enneh, welkom hier
Check even https://www.subwoofer-builder.com/WinISD.htm - winisd is een programma waar je de specs uit die datasheet in kan zetten en er vervolgens een geschikt kast mee kan berekenen.
Enneh, welkom hier
Re: Subwoofer kist advies
Dankjewel, maakt het nog verschil poort of niet?
Ik luister vooral hardcore, uptempo, techno of trance
Ik luister vooral hardcore, uptempo, techno of trance
Re: Subwoofer kist advies
Ik denk dat voor jouw muziek genre een afgestemde poort wel wenselijk is ja en zeker te prefereren valt boven een gesloten kast. Lees ook dit : https://loudmagnet.com/html/kast.htm
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Subwoofer kist advies
Dat echte laag wat je nu niet hoort, dat haalt deze sub niet echt in een klein kastje helaas. Gepoort wordt dat 50-60L netto ongeveer. Dus ligt er maar net aan hoeveel ruimte je ter beschikking hebt, hoe groot en hoe diep de sub speelt.
