Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dit zal nog wel een tijdje doorgaan zo.
Er is een enorm cellen te kort.
Er is een enorm cellen te kort.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Remy van Kesteren doet dat ook heel goed, misschien wel beter,.?
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 09 mar 2025, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bij “83 strings” dwalen mijn gedachten toch ietsje af…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Waren strings in "83 al een dingetje? Dat is toch van veel later? Of heb ik een slecht geheugen?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Sinds de Chaos 3 in de set staat, ben ik aan het pielen geweest met de volume verhouding laag (ncore oem 500) en het midhoog (chaos 3). Initieel had ik het laag circa 3db zachter gezet om de balans goed te krijgen. Na langer luisteren bleek dat soms te weinig laag, dus weer 3db erbij gedaan op de ASP. Toch vond ik het de laatste dagen soms weer net teveel... dus nu ben ik ergens tussenin gaan zitten. Ik vind het lastig precies te horen als het teveel danwel te weinig is, maar als het precies goed is, dan valt het op zijn plaats, dus eens kijken of ik het nu dan goed heb. Teveel laag drukt het midhoog wat naar achter, waardoor je een bepaalde resolutie, zuiverheid gaat missen. Ik zal het geen dreun noemen, maar een bepaalde continu aanwezige energie in de kamer die er niet hoort te zijn. En dan spreken we dus echt over 1 tot 2 db zo kritisch komt het wel.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gat het ook wel goed met de fase van de versterkers? Je gaat er wellicht van uit dat ze de fase niet inverteren maar dat is niet altijd een gegeven.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ben dat album van Remy aan het draaien, mooi. Muzikaal zit dit veel sterker in elkaar dan Ulla, ik heb ook minder het idee maar een harp te luisteren, maar meer naar ‘de muziek’.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik weet niet precies hoe laag een harp kan, maar de hele opzet van het album is wel "de muziek" waar het om draait.
Heel verhalend geschreven en gespeeld.
Heel verhalend geschreven en gespeeld.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kan wel kloppen, maar het formaat van de instrumenten ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Oed Oud/Harp ) scheelt nogal, en daarmee ook het frequentiebereik.
Ik hoor hier dan niet de klanken/kleur karakter van het Afrikaanse zoals de snaarinstrumenten uit Mali e.d.
Ik hoor hier dan niet de klanken/kleur karakter van het Afrikaanse zoals de snaarinstrumenten uit Mali e.d.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Hele grote kalebassen als klankkast, je krijgt vanzelf hele gekke instrumenten.
Kwam als klein jochie nogal eens in het museum van land en volken kunde als het regende en op straat niet aangenaam, en dan kwam ik wel veel leuke dingen tegen, net als de Gamelan muziek uit Indonesië , met de Wajang poppen, en toen voor het eerst dan een Quad installatie gehoord die de muziek mij toen al deed verwonderen hoe mooi het kon klinken, beetje anders dan de Blaupunkt buizenradio die we thuis hadden.
Tomorrow Eyes is in mijn beleving wel het mooiste album van Remy, en dan in samenwerking met Michael Prins.
Kwam als klein jochie nogal eens in het museum van land en volken kunde als het regende en op straat niet aangenaam, en dan kwam ik wel veel leuke dingen tegen, net als de Gamelan muziek uit Indonesië , met de Wajang poppen, en toen voor het eerst dan een Quad installatie gehoord die de muziek mij toen al deed verwonderen hoe mooi het kon klinken, beetje anders dan de Blaupunkt buizenradio die we thuis hadden.
Tomorrow Eyes is in mijn beleving wel het mooiste album van Remy, en dan in samenwerking met Michael Prins.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die Remy heeft een goede smaak:
https://www.salviharps.com/wp-content/u ... Reus49.pdf
Het is dan geen speaker, de folder is net zo fancy.
https://www.salviharps.com/wp-content/u ... Reus49.pdf
Het is dan geen speaker, de folder is net zo fancy.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Is harp voor engeltjes.
Dat laatste snap ik dan wel weer.
Eigenlijk niet(s) van de man gehoord tot onze koning hem heeft meegenomen op zijn staatsbezoek.
Dat laatste snap ik dan wel weer.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
hij heeft ook een nogal eigenwijze route gekozen.
hij had gewoon als solist in t klassieke werk z'n loopbaan kunnen voortzetten, en dan was hij vast wel 'groot' geworden, maar koos er al vroeg voor om geheel z'n eigen weg te gaan, zelf muziek te gaan componeren, steeds wisselende stijlen (dan weer solo, dan weer met band, dan weer met een "robot orkest, etc, enz
