12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door WrineX »

Mtraxx schreef: ma 10 feb 2025, 18:20
Aansluitend bij Rein een leuk dag gehad.. onze setup stond vrij snel te spelen na de ombouwerij. Ook de nog meegebrachte Akotherm D40 120x100 cm panelen(4x) hadden zeker nog effect aan de zijwanden en later (2) op de achterwand. De kleine ruimtes zijn hier inderdaad wel in het voordeel met vloerbedekking en andere verhoudingen. Met een vol hok lukte het daar zelfs meer dan 7 minuten muis stil te wachten tot Joppe Tidal opnieuw geïnstalleerd had :mrgreen: dat was ook zeker de moeite waard en wederom lof voor de creatieve vaardigheden omtrent het vervaardigen van je eigen drivers :goeie:
De Oho in de ruimte ernaast waar jonge aanwas goed bezig met de deur in huis valt met mooi geprinte horn ontwerp van Joseph Crowe. Dit brengt me eigenlijk ook wel even bij oproep of gedachte gang. Met 150tig? bezoekers zou het mooi zijn dat er meer(andere) mensen hun inbreng zouden demonstreren i.p.v. de vaste kern :roll: 8)

Ik denk vast dat er meer mensen zijn die spullen bouwen die niet hier gepost worden.

Hier alles weer netjes opgeruimd en aangesloten
Afbeelding van WhatsApp op 2025-02-09 om 15.53.54_1c6d37d0.jpg
dank je :) ja dat instaleren heb ik hier nog eens dunnetjes over gedaan , ding doet raar. de streamer werkte wel in een keer weet nu hoe het moet na 2 jaar.... wat is dat voor een mooie ruimte , jesus !!!

trouwens grappig dat je dat zegt het her instaleren, 2 jaar terug zou ik me helemaal kapot zweten en in de stress zitten, dus dat gaat steeds beter :) voelde prima even her instaleren haha. paar minuutjes niks is ook wel lekker voor iedereen :)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

Mtraxx schreef: ma 10 feb 2025, 17:52

Doeltreffend en netjes maar niet goedkoop spul .. dat ik dit even "geleend" heb van mijn werk zie ik voorlopig even als eenmalig.

We hadden dus 2 maal 3x3 mtr en 3 standers met base plates en twee liggers
Bax shop verkoopt het zie ik, als ik even snel en grof optel kom ik op 500 euris voor 3x3 meter met staanders/base plate/liggers. x2 wordt 1000 euris, en dan heb je voor 1 kamer. Gaat ons doel wat voorbij denk ik.
Wat Jeroen (Daudio) gedaan heeft in de kamer naast die van jullie, waar nu Audio Creative stond, is rollen rockwool in de hoeken zetten. Dat is goedkoop, misschien wat lastig te transporten, maar maakt zeker in het laag de wereld van verschil.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

Mtraxx schreef: ma 10 feb 2025, 18:20

De Oho in de ruimte ernaast waar jonge aanwas goed bezig met de deur in huis valt met mooi geprinte horn ontwerp van Joseph Crowe. Dit brengt me eigenlijk ook wel even bij oproep of gedachte gang. Met 150tig? bezoekers zou het mooi zijn dat er meer(andere) mensen hun inbreng zouden demonstreren i.p.v. de vaste kern :roll: 8)

Ik denk vast dat er meer mensen zijn die spullen bouwen die niet hier gepost worden.
Van de bezoekers die er waren weet ik zeker van een man of 6 dat ze zelf bouwen, maar geen zin hebben in forum of om zelf een demo te geven. En dat snap ik ook wel. Die willen dat niet en gaan dat ook niet doen, moet iedereen zelf weten natuurlijk.

Mijn werkomgeving is elektronica ontwikkeling, heb de dag uitgebreid op LinkedIn aangekondigd, en daar komt ook wel reactie op, en levert ook wel bezoekers op. Demonstreren is dan nog wel eens een volgende stap, als ze de dag, de gezelligheid en gemoedelijkheid hebben meegemaakt.

Nou doe ik zelf alleen LinkedIn, geenandere socials als Facebook/Insta etc. Als leden die daar wel aktief zijn (naast hun eigen LinkedIn netwerk) ook een oproep doen zou het maar zo nieuwe demo's kunnen opleveren.
Gebruikersavatar
RonnyB
Berichten: 228
Lid geworden op: za 03 feb 2024, 20:06

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door RonnyB »

Doekjes met statieven kun je ook huren. Ik zal mijn zoon vragen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door richard »

Waren er ook oosterburen op bezoek? Ik meende toch een paar mensen in het Duits met elkaar te horen spreken.
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Mtraxx »

RonnyB schreef: ma 10 feb 2025, 19:16
Doekjes met statieven kun je ook huren. Ik zal mijn zoon vragen.
Het is bij ons op het werk ook een verhuur artikel maar je moet al gauw denken aan € 45 ex btw per 3 meter doek. Dus € 90 ex btw per 6 meter per ruimte.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door beijert »

Barry2001 schreef: ma 10 feb 2025, 19:14
Mtraxx schreef: ma 10 feb 2025, 18:20

De Oho in de ruimte ernaast waar jonge aanwas goed bezig met de deur in huis valt met mooi geprinte horn ontwerp van Joseph Crowe. Dit brengt me eigenlijk ook wel even bij oproep of gedachte gang. Met 150tig? bezoekers zou het mooi zijn dat er meer(andere) mensen hun inbreng zouden demonstreren i.p.v. de vaste kern :roll: 8)

Ik denk vast dat er meer mensen zijn die spullen bouwen die niet hier gepost worden.
Van de bezoekers die er waren weet ik zeker van een man of 6 dat ze zelf bouwen, maar geen zin hebben in forum of om zelf een demo te geven. En dat snap ik ook wel. Die willen dat niet en gaan dat ook niet doen, moet iedereen zelf weten natuurlijk.

Mijn werkomgeving is elektronica ontwikkeling, heb de dag uitgebreid op LinkedIn aangekondigd, en daar komt ook wel reactie op, en levert ook wel bezoekers op. Demonstreren is dan nog wel eens een volgende stap, als ze de dag, de gezelligheid en gemoedelijkheid hebben meegemaakt.

Nou doe ik zelf alleen LinkedIn, geenandere socials als Facebook/Insta etc. Als leden die daar wel aktief zijn (naast hun eigen LinkedIn netwerk) ook een oproep doen zou het maar zo nieuwe demo's kunnen opleveren.

Ik spreek zo nu en dan zelfbouwers via marktplaats. Ze kennen dit forum allemaal wel, maar worden geen lid omdat er óf onzin verkocht wordt, óf dat ze vrezen afgezeken te worden wanneer ze out of the box denken.

Maar die vind je ook op de facebook groepen, waar ik ze wèl tref :think:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door richard »

beijert schreef: ma 10 feb 2025, 21:12
maar worden geen lid omdat er óf onzin verkocht wordt, óf dat ze vrezen afgezeken te worden wanneer ze out of the box denken.
Heb ik zelf niet het idee wat betreft het eerste argument.
Het tweede argument denk ik wel dat het een aandachtspunt is/blijft. Maar dat geldt voor onze hele maatschappelijke discussie.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Pjotr »

Het is al een oude discussie. Het gaat zoals het gaat en eigenlijk is dat helemaal niet zo slecht vind ik met een zo pluriform gezelschap. Degenen die echt serieus bezig zijn vinden elkaar op e.o.a manier wel privé via PB en ontmoetingen op zelfbouwdagen e.d.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door beijert »

Ach ja, ik hoor het aan en ga al helemaal niemand proberen te overtuigen dat het wel meevalt.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door hardbats »

Als je ziet hoe gemoedelijk het gaat op z'n luisterdag dan heb ik de indruk dat het wel goed zit hier op het forum.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door richard »

Is de gang van zaken op een gemiddelde amateur voetbalwedstrijd inderdaad andere koek.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door beijert »

Haha, ja.

Ik vind het inderdaad lekker relaxed, en de tips zijn veelal nuttig en goed bedoeld.

En uit alle lagen van de bevolking :proost:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

Qua sfeer en relaxed zit het zeker goed, niks mis mee. Wat ik als organisatie graag zou zien (vandaar ook de hint naar socials waar ik ook te oud voor ben als in het interesseert me niet :mrgreen: ) is de wat jongere generatie op luisterdagen.

Frisse inbreng, nieuwe ideeën, nieuwe technieken. Zie ik ook in werk, kan op een hele groep verhelderend werken.
Als voorbeeld, sprak laatst iemand die bij een vereniging zit die modelspoorbanen bouwt. Had toch een wat stoffig imago, daar ziet men ook weer steeds meer jongeren die het leuk vinden te bouwen. Die misschien net wat handiger zijn in het automatiseren van baanvakken, ik noem maar wat.

En waar zijn de dames zelfbouwers? Zie je in techniek toch ook steeds meer.
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Mtraxx »

Jullie missen mijn punt een beetje, als kijkt wie hier afgelopen edities een bijdrage meenemen zijn dat veel al dezelfde forumleden. Als er nou onder de reaguurders hier nou eens wat mee bijdrages komen dan kunnen wij ook eens van af de zijlijn toeluisteren :-"
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door beijert »

De lat ligt nogal hoog.
Ik heb bijvoorbeeld geen tijd en ruimte om iets uit te werken. Zoals je aan de stof en zaagsel hebt kunnen zien.
Ryvm
Berichten: 83
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 21:15

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Ryvm »

Barry2001 schreef: ma 10 feb 2025, 22:29
Qua sfeer en relaxed zit het zeker goed, niks mis mee. Wat ik als organisatie graag zou zien (vandaar ook de hint naar socials waar ik ook te oud voor ben als in het interesseert me niet :mrgreen: ) is de wat jongere generatie op luisterdagen.

Frisse inbreng, nieuwe ideeën, nieuwe technieken. Zie ik ook in werk, kan op een hele groep verhelderend werken.
Als voorbeeld, sprak laatst iemand die bij een vereniging zit die modelspoorbanen bouwt. Had toch een wat stoffig imago, daar ziet men ook weer steeds meer jongeren die het leuk vinden te bouwen. Die misschien net wat handiger zijn in het automatiseren van baanvakken, ik noem maar wat.

En waar zijn de dames zelfbouwers? Zie je in techniek toch ook steeds meer.
+1
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door richard »

Barry2001 schreef: ma 10 feb 2025, 22:29
En waar zijn de dames zelfbouwers? Zie je in techniek toch ook steeds meer.
Achter de kassa? Weet ik wel dat we de helft van het potentieel laten liggen.
Aan de andere kant,
Gebruikersavatar
firsttimer
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door firsttimer »

Nog wat plaatjes die ik vond op mijn telefoon:
20250208_133911.jpg
20250208_134051.jpg
20250208_134039.jpg
20250208_155914.jpg
20250208_135500.jpg
20250208_135609.jpg
20250208_155643.jpg
Niek
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 feb 2025, 9:01

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Niek »

Ik wil even ‘Hallo’ zeggen als kakelvers lid. Ik ben Niek :D (47)

Ik zag op het forum zo snel niet echt een andere plek dit te doen, dus dan maar ff hier, ook gezien ik afgelopen zaterdagmiddag een bezoek heb gebracht aan de bijeenkomst in Hengelo Slangenbeek wijkcentrum.

Geheel toevallig werd ik op dit event gewezen 2 dagen van te voren, en later hoorde dat dit jaarlijks werd gehouden.
Ik woonde een paar jaar geleden op 400M afstand van het Wijkcentrum Slangenbeek, en nu op 1Km afstand;)
Allemaal érg toevallig!
Ook vond ik het allemaal toevallig gezien ik sinds een paar weken m’n allereerste luidsprekers gebouwd heb!
Een TQWT met een MarkAudio Alpair 10.3 fullrange driver en had mijzelf een behoorlijk aantal doelen gesteld en deze wel behoorlijk goed kunnen behalen! Grote blij dus!

Al lopende en luisterende op de bijeenkomst én wetende wat ik vrij “simpel” gebouwd heb weet ik 100% zeker dat ik nooit meer nieuwe luidsprekers ga kopen. Nee. Vanaf nu bouw ik ze zelf wel:-)
Ik vond het erg inspirerend wat ik op de bijeenkomst gezien en gehoord heb! Grote klasse allemaal! … en geheel nieuw voor mij, allemaal aardige mensen die gewoon over audio praten met passie. Dat hoor ik érg weinig meer in de samenleving;)

Nogmaals dank voor de leuke zaterdagmiddag!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

Welkom op het forum Niek! De dames bij de kassa vertelden al dat er iemand was van 'in de buurt' die zelf bouwt en voor het eerst aanwezig is. Leuk, volgend jaar een demo van je speakers? :wink:
Meestal 1e zaterdag in februari is deze luisterdag (toevallig dit jaar een week later), weet je ongeveer wanneer je het kunt verwachten.
Niek
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 feb 2025, 9:01

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Niek »

@Barry2001:

Yup, dat was ik dus ;-) Ja zat er haast over te denken ze mee te nemen, al zijn mijn speakers echt zoveel mogelijk op de akoestiek van míjn huiskamer gemaakt. En uiteraard op mijn wensen;-)
Ik maak (helaas) gebruik van ‘corner loading’ en heb de best efficiënte TQWT kast zoveel mogelijk proberen te dempen qua output. Niet perse met veel demping materiaal, maar qua design. Dus ga ik deze speakers in een grotere ruimte zetten én een stuk verder van de muur denk ik niet dat er een lekkere sound overblijft.


Wat anders: Kan ik hier ook quoten? Ik bezoek deze website nu via een mobiel toestel en zie geen mogelijkheid voor quoten. Of kijk ik hier overheen?
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door TTS »

Niek schreef: di 11 feb 2025, 16:18
Kan ik hier ook quoten? Ik bezoek deze website nu via een mobiel toestel en zie geen mogelijkheid voor quoten. Of kijk ik hier overheen?
JA, kan....

Screenshot 2025-02-11 at 16-26-08 (1) 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025 - Pagina 17 - forum.zelfbouwaudio.nl.png
Screenshot 2025-02-11 at 16-26-08 (1) 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025 - Pagina 17 - forum.zelfbouwaudio.nl.png (3.82 KiB) 354 keer bekeken
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

Niek schreef: di 11 feb 2025, 16:18
@Barry2001:

Yup, dat was ik dus ;-) Ja zat er haast over te denken ze mee te nemen, al zijn mijn speakers echt zoveel mogelijk op de akoestiek van míjn huiskamer gemaakt. En uiteraard op mijn wensen;-)
Ik maak (helaas) gebruik van ‘corner loading’ en heb de best efficiënte TQWT kast zoveel mogelijk proberen te dempen qua output. Niet perse met veel demping materiaal, maar qua design. Dus ga ik deze speakers in een grotere ruimte zetten én een stuk verder van de muur denk ik niet dat er een lekkere sound overblijft.


Wat anders: Kan ik hier ook quoten? Ik bezoek deze website nu via een mobiel toestel en zie geen mogelijkheid voor quoten. Of kijk ik hier overheen?
Je kunt verschillende kamers in formaat kiezen, alles is aan te passen, zoals je vast wel gezien hebt. Alles kan :D kijk maar even tzt.

Quoten kan zeker, maar niet op een laatste post, dat heeft ook niet zoveel zin.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Henkjan »

welkom Niek!

met de diverse MarkAudio's heb ik (en diverse anderen op t forum ook) veel gebouwd
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”