Heb de horizontaal-lagering, waar ik niet over te spreken was (maar ja, 35 jaar oud) vervangen door keramische lagertjes.
Resultaat: prima, mijn DL 301 (nee, geen 103) bleef bij verontreinigingen op de plaat graag hangen, is nu veel beter.
Mocht er belangstelling voor zijn, kan ik wat plaatjes posten van de ombouw, maar aangezien je ze niet mag linken, is dat nogal een gedoe....
Maat is 9x17x4mm, ik heb ze (moest goedkoop uiteraard) bij aliexpress gevonden.
sme 3009 imp. - horizontale lagering update
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
sliceofhogan
- Berichten: 11
- Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 14:30
Re: sme 3009 imp. - horizontale lagering update
Die originele lagers hebben eigenlijk niks te doen. Dat beweegt een beetje van links naar rechts of omgekeerd. Uitbouwen die hap en een poosje flink laten draaien met enkele duizenden toeren. Dat helpt ook. Kunnen ze eindelijk wer eens doen waarvoor ze eigenlijk gemaakt zijn, namelijk draaien.
