DLCP hangt.....

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

DLCP hangt.....

Bericht door Hans Nootdorp »

Na enkele jaren probleemloos spelen, blijft de DLCP (van Hypex) in mijn versterker hangen.
Tekst op display toont "Bootloader mode" en hij reageert nergens op (noch op AB noch op toetsen op front.

230v-steker er uit help i.i.g. niet.
Probleem is onstaan na stroomuitval in huis.

Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen en de DLCP te resetten of zo?Afbeelding
Bijlagen
WhatsApp Image 2025-01-05 at 16.08.17.jpeg
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op zo 05 jan 2025, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: DLCP hangt.....

Bericht door dre »

In de manual staat in ieder geval niet.....
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DLCP hangt.....

Bericht door ds23man »

De firmware opnieuw uploaden.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: DLCP hangt.....

Bericht door Hans Nootdorp »

Ok, bedankt Gerard. Ik ga er mee aan de slag.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: DLCP hangt.....

Bericht door Hans Nootdorp »

Ik heb nu weer tijd om mijn probleem met mijn DLCP aan te pakken.

Uploaden van de firmware lukt mij niet.
Als ik mijn versterker met DLCP aanzet, speelt hij wel muziek, maar reageert noch op mijn AB noch op de toetsen op het front.
Op het display is deze tekst te zien:
DLCP foutmelding 20260108_134347.jpg
Als ik HFD-programma heb opgestart en mijn laptop verbind met de UTP-aansluiting van het inputboard, dan wordt het display zwart. De muziek blijft spelen.
De HFD SW ziet de DLCP niet.
HFD scherm 20260108_134347.jpg
Is er een manier om de DLCP op één of andere wijze te resetten?
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op vr 09 jan 2026, 14:28, 2 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DLCP hangt.....

Bericht door ds23man »

Een mailtje naar Hypex is meestal meer effectief dan WCeend.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: DLCP hangt.....

Bericht door Hans Nootdorp »

Mailtje naar Hypex-support is de deur uit. Ik ben benieuwd....
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: DLCP hangt.....

Bericht door Rob Dingen »

Laat hier even de oplossing horen als je die krijgt?

Rob
Gebruikersavatar
211audio
Berichten: 191
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 23:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: DLCP hangt.....

Bericht door 211audio »

Hier stond een niet werkende oplossing van Chatgpt 5.0
Dus verwijderd
Laatst gewijzigd door 211audio op za 10 jan 2026, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: DLCP hangt.....

Bericht door ds23man »

Zelden zo'n totale onzin gezien.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DLCP hangt.....

Bericht door Shadow »

Er wordt gewoon een hoop poeha herhaald wat ergens van een forum geskimmed is, levensgevaarlijk...
gnl1
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2019, 16:34

Re: DLCP hangt.....

Bericht door gnl1 »

Hans Nootdorp schreef: do 08 jan 2026, 16:01
Als ik HFD-programma heb opgestart en mijn laptop verbind met de UTP-aansluiting van het inputboard, dan wordt het display zwart. De muziek blijft spelen.
De HFD SW ziet de DLCP niet.
Welke versie HFD heb je gebruikt? Ik heb een soortgelijk probleem met een FusionAmp gehad en dat is opgelost door een oude versie HFD te gebruiken om de Firmware te flashen. De USB communicatie van HFD is gewijzigd en dat werkt niet altijd goed met alle Windows versies en DLL's.
Hier https://www.hypexdirect.com/support/downloads/ staan nog oude HFD versies.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: DLCP hangt.....

Bericht door ray5150 »

Het is me wel een thriller, zeg.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: DLCP hangt.....

Bericht door Hans Nootdorp »

De boel draait hier weer.
Antwoord van Hypex (Henk Woldhuis) heeft mij op het rechte spoor gezet.
Ik had nl. mijn laptop verbonden met de UTP-poort van het DLCP-bord. Maar voor communicatie met laptop moet natuurlijk de USBpoort worden gebruikt. Stom van mij. :(

Heb wel meteen ook de laatste versie van HFD gebruikt, die de DLCP ondersteunt; V 4.9.7.
Firmware voor de DLCP van de Hypex website gehaald:
https://www.hypex.nl/support/discontinu ... add-on-set

Totaal stelde het eigenlijk niets voor, maar ja, dat is wel vaker achteraf....
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DLCP hangt.....

Bericht door Shadow »

Mooi dat het opgelost is!
Plaats reactie