Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Als het wel beter klinkt, maar je meet geen verschil, dan meet je waarschijnlijk niet het juiste.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Wanneer je weet wat je meet kun je die redenering ook omdraaien .
Bij mij klinkt het bijvoorbeeld al beter bij precies 500 ml (afgemeten ) rode wijn
Bij mij klinkt het bijvoorbeeld al beter bij precies 500 ml (afgemeten ) rode wijn
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
@ walt, Je bedoeld dat je naar een audioloog (hoortoestelspecialist) moet?
Je oren met een beperkte opname zoals ik dan weet voor de 4000Hz die bij mij minder goed is?
De details zijn er zeker wel, maar hoe luister je iedere keer geconcentreerd, en hoor je dan weer andere details die je eerder niet opvielen.
Je oren met een beperkte opname zoals ik dan weet voor de 4000Hz die bij mij minder goed is?
De details zijn er zeker wel, maar hoe luister je iedere keer geconcentreerd, en hoor je dan weer andere details die je eerder niet opvielen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Hans,
Ik ben het helemaal met je eens, kortstondige indrukken zeggen weinig, heel weinig. Door allerlei omgevings en gezondheids factoren hoor je de ene keer meer en beter dan de andere keer. In dit geval is het wel zo, dat ik de SBooster gewoon had staan, en dat dit technisch een betere voeding is dan de Ifi, in dat opzicht een logische keuze om de SBooster te gaan gebruiken. Dat deze minder rotzooi terug zou geven op het net, en dat dit gunstig zou zijn voor het geluid, dat is puur een aanname, geen idee of dat technisch te onderbouwen zou zijn… omdat ik maar weinig luistertijd heb, ga ik geen uitgebreide A/B vergelijken doen, liever gewoon lekker luisteren dan.
Groetjes Walter
Ik ben het helemaal met je eens, kortstondige indrukken zeggen weinig, heel weinig. Door allerlei omgevings en gezondheids factoren hoor je de ene keer meer en beter dan de andere keer. In dit geval is het wel zo, dat ik de SBooster gewoon had staan, en dat dit technisch een betere voeding is dan de Ifi, in dat opzicht een logische keuze om de SBooster te gaan gebruiken. Dat deze minder rotzooi terug zou geven op het net, en dat dit gunstig zou zijn voor het geluid, dat is puur een aanname, geen idee of dat technisch te onderbouwen zou zijn… omdat ik maar weinig luistertijd heb, ga ik geen uitgebreide A/B vergelijken doen, liever gewoon lekker luisteren dan.
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
DAT was onderliggend altijd al het doel natuurlijk. Als je gewoon lekker kunt luisteren en genieten van de muziek, ben je daar waar je wezen moet, i.m.h.o..
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bij 500 ml, of na 500 ml?
Heb ik ook wel dat een weergave een bepaald effect kan geven; bijvoorbeeld dat de ene versterker mij een meer ontspannend gevoel geeft dan de andere versterker zonder dat ze een duidelijk hoorbaar verschil geven. Niet rationeel verklaarbaar en waarschijnlijk ook niet te meten.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat zou ik dan verklaren door het structuur informatie verhaal van Van der Heide, helaas is dat alleen een theorie en lastig tot niet concreet te bewijzen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dan zou dat effect ook bij niet VdH moeten optreden. Lijkt me niet dat de mensen van Hypex dat principe aanhangen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Volgens mij begreep van der Heide ook maar vaag waar hij meer bezig was, maar sommige apparatuur geeft een weergave die dichter in de buurt komt van werkelijkheid dan andere.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Niet weten waar je mee bezig bent en het elke keer anders laten klinken .
Moet toch magie zijn dan , zou het dan toch
Moet toch magie zijn dan , zou het dan toch
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ja sorry hoor, maar het hele Concertgebouworkest met het spook van Haitink er voor voor een werkelijksheidsweergave van de 5e van Beethoven op visite?
Ben blij dat die op een CD'tje, dan wel SD kaartje, passen 
B.t.w. zullen we v.d.Heide nou maar lekker in zijn kistje op zijn bedje van structuurinformatie laten rusten? De man had het al zo moeilijk.
B.t.w. zullen we v.d.Heide nou maar lekker in zijn kistje op zijn bedje van structuurinformatie laten rusten? De man had het al zo moeilijk.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ze komen zelden op MP voorbij, maar vandaag toch een setje van drie Shun Mook Mpingo discs gescoord, de normale grootte. Als deze binnen zijn eens kijken waar te plaatsen, de huidige liggen allemaal op apparatuur/speakers maar ze kunnen ook langs de wanden etc.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat is inderdaad het enige nuttige. Hij haalt er af en toe apparatuur uit die niet deugt.Pjotr schreef: ↑vr 22 nov 2024, 11:01Dat mag, is ook een manier van benaderen. Maar daar worden we niks wijzer van. Zolang ieder ene oor verschilt van ieder ander oor is dat wel een beetje een deur die altijd al open stond. Neemt niet weg dat het gewoon techniek blijft die wel of niet goed werkt zoals Rik al aan gaf.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Mark Levinson; is hij niet bekend van Satisfaction: The Art of the Female Orgasm?
Sorry, ik kan het niet laten.
Sorry, ik kan het niet laten.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Wat je leuk vindt...
Wat een lap oude dogma riedeltjes tussen verder nietszeggende woorden. Knap hoor!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Citaat !
meet dan fysiologische functies, zoals in het centraal zenuwstelsel, de nieren en de lever aan de hand van zogenaamde bio-signaal indicatoren die waardes verschaffen vanuit sensoren in de genoemde organen. Uit het onderzoek kwam naar voren dat de fysiologische status van de PCM-groep achteruitliep en die van de C Wave-groep een veel beter resultaat toonde. Heel kort door de bocht kun je dat vertalen naar iets dat het gehoor als natuurlijker ervaart.
Ergo ik had allang de pijp uit moeten zijn met mijn volledig digitale opzet
Het onvermijdelijke wordt waarschijnlijk uitgesteld door mijn uurtjes op de klassieke gitaar wekelijks ,alles draait om de balans tenslotte
meet dan fysiologische functies, zoals in het centraal zenuwstelsel, de nieren en de lever aan de hand van zogenaamde bio-signaal indicatoren die waardes verschaffen vanuit sensoren in de genoemde organen. Uit het onderzoek kwam naar voren dat de fysiologische status van de PCM-groep achteruitliep en die van de C Wave-groep een veel beter resultaat toonde. Heel kort door de bocht kun je dat vertalen naar iets dat het gehoor als natuurlijker ervaart.
Ergo ik had allang de pijp uit moeten zijn met mijn volledig digitale opzet
Het onvermijdelijke wordt waarschijnlijk uitgesteld door mijn uurtjes op de klassieke gitaar wekelijks ,alles draait om de balans tenslotte
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het is gewoon weer wat nieuws om te verkopen, zal best klinken als ik de vierkante centimeters zo zie...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
C-Wave? Waar ben ik dat eerder tegengekomen
Ohw ja, EMC testing: https://cwaveinc.com/
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik vind het idee wel interessant. Bio response meten ipv Thd oid. Van heel slecht geluid gaan je haren overeind staan, dus zal wel meetbaar kunnen zijn...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Je leest ook vaak over kippenvel krijgen van een set. Bobbeltjes tellen?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Past overigens ook wel bij mijn ervaring hier eerder genoemd. Een bepaalde mentale stress of juist ontspannen gevoel bij het luisteren. Vraag me wel af of het echt wetenschappelijk bewijsbaar is, bij de heer Levinson heb ik niet echt het idee van betrouwbaarheid.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Tsja, hij heeft in elk geval aardig wat dollars uitgegeven om het allemaal vast te leggen:
https://patents.justia.com/inventor/mark-levinson
https://patents.justia.com/inventor/mark-levinson
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nu kun je in de VS alles patenteren als je maar betaalt. Dat is daar een vrij gebruikelijk marketing mechanisme. Berucht is b.v. het patenteren door Monster Cable van de naam "Monster". Ben eigenlijk wel benieuwd wat dat reeds bestaande bedrijf C-Wave gaat overkomen.
