het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Die zet er tenminste een vraagprijs bij... ergernis nr1 momenteel om geen vragen over prijs te mogen stellen
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ja zwaar irritant zulke gasten.pvanlingen schreef: ↑do 03 okt 2024, 12:27Lastig hoor, dan ben je een serieuze audio liefhebber maar mag je vervolgens niet vragen tegen welke prijs ze gekocht kunnen worden.
als ik 150 euro bied, zal die gepikeerd zijn.
En ook al zijn ze "nieuw " meer als 200 vind ik het niet waard.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Die kans is reëel. Verkopers die serieus geïnteresseerden pas serieus gaan nemen als ze hoog bieden (
duh, hoé hoog dan?
), verdienen eigenlijk wel een plaatsje in de grollen van marktplaats.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Je hebt zelfs verkopers die alleen een minimumbod accepteren. Een lager bod kun je niet eens invullen.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Dat is slim toch, dan ben je de koopjes jagers sowieso kwijt.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Was dat maar waar, die sturen je dan gewoon een bericht met daarin een lager bod 
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ja dat doe ik ook hoor. Mega irritant als je iets voor 800 te koop zet en dan iemand 225 biedt...
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Nee, dat zet ik er vaak ook bij. Op onzin reageer ik niet. Bieden vanaf een stukje lager dan de vraagprijs.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Is een stukje al snel een stuk.
Vraagprijs = marktwaarde.
Een eerste bod van 1/3 van die marktwaarde lijkt me vrij normaal.
Met de helft blijft interessant en met 2/3 is de max m.i. toch wel bereikt.
Tenzij je het direct nodig hebt. Dan betaal je wat er wordt gevraagd.
Heeft de verkoper snel geld nodig of niet.
Vraagprijs = marktwaarde.
Een eerste bod van 1/3 van die marktwaarde lijkt me vrij normaal.
Met de helft blijft interessant en met 2/3 is de max m.i. toch wel bereikt.
Tenzij je het direct nodig hebt. Dan betaal je wat er wordt gevraagd.
Heeft de verkoper snel geld nodig of niet.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Nee hoor. Meestal betaal ik wat er voor wordt gevraagd. Ik wil het dan ook echt hebben en de vraagprijs is redelijk. Is de prijs niet redelijk, dan houden ze het maar. Die beheersing breng ik wel op.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Zo sta ik er doorgaans ook in. Vooral als iemand vriendelijk aangeeft dat bieden mag, maar met het verzoek om het redelijk te houden. Vaak is de vraagprijs dan al net zo redelijk, en niet zelden verloopt het contact dermate prettig dat die prijs ze ook gegund is. Adverteerders die al op voorhand afsluiten met een ongastvrije mededeling, hebben echter een tegenovergesteld effect: die mogen hun boodschap aan een ander uitdragen, want mijn interesse zijn ze daarmee kwijt. Hun frustratie komt immers niet door mij. 
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Thel monoblokken
https://link.marktplaats.nl/m2159535163?
Zijn door iemand van hier gebouwd? Foto wel van het forum in oeder geval...
https://link.marktplaats.nl/m2159535163?
Zijn door iemand van hier gebouwd? Foto wel van het forum in oeder geval...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Je hebt er zelf nog op gereageerd, hier op het forum 
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ja ze zijn inmiddels al zo vaak van eigenaar gewisseld...
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Sterker nog, de foto in de advertentie is de versterker van Patrick (meanman64) en dat is niet de versterker van Ed die verkocht is en gerepareerd door RobbertD - en die nu denk ik te koop aangeboden wordt, dat is deze;
Ik zal hem eens een berichtje doen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Die versterker is de allereerste versterker die ik ooit heb gebouwd. Ed was de derde eigenaar van de 2 monoblokken en heft het ding volledig volgens Ed zijn standaard aangepast.Geen idee wat er na de verkoop door Ed mee is gedaan…
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Te koop SEAS L26 RO4Y woofers https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... opconditie
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Mooie Focal 7” middentoners: https://link.marktplaats.nl/m2173199039
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Aan de biedingen te zien zijn ze best nog wel populair.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Een verzameling (verouderde) test apparatuur voor € 250,- in Velp
https://link.marktplaats.nl/m2175235623
https://link.marktplaats.nl/m2175235623
