Bolletjes en VWR's demo?
Moderator: Beheerdersteam
Bolletjes en VWR's demo?
Ha Leobus, dit lijkt me een uitgelezen kans om de ‘bolletjes’ aan het ZBA publiek te introduceren…
- Bijlagen
-
- 6F60D501-45D5-4DF8-8C5B-71C62D6011F4.jpeg (26.43 KiB) 544 keer bekeken
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Dan zou ik eerder mijn VWR’s willen demonstreren, maar ik heb niet het idee dat er ook maar iemand is die de ervaring op zou willen doen. Laat staan een set beschikbaar willen stellen. Overigens woont de maker van die bollen in ……..Zeewolde.
Groet,
Leobus
Groet,
Leobus
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Daar staan er wel twee Peter, maar ze komen ergens anders vandaan. Ff beter lezen in voorgaande reacties.
Wat het precies zijn en wat ze hier doen?.?? Ach, je weet hoe er hier gereageerd kan worden, dus ik zeg maar niks.
Groet,
Leobus
Wat het precies zijn en wat ze hier doen?.?? Ach, je weet hoe er hier gereageerd kan worden, dus ik zeg maar niks.
Groet,
Leobus
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Die heb ik gelezen Leo en gezien de nogal kattige inhoud niet erg hartelijk dan wel uitnodigend naar je medeforummers.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Beetje lief zijn voor elkaar, dames!
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Helaas kan ik niet 1,2,3 iets vinden over wat 'de bolletjes' inhouden???
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Dat weet niemand echt behalve de maker en dan heb je gelijk een deel van de controverse te pakken. Er is over andere ringen ook een hoop geschreven;
viewtopic.php?t=25679&hilit=Coilon
Maar ook daar nooit tot een conclusie gekomen wat het nu is en of het voor iedereen kan werken. Het zit hem vooral in de overtuiging dat het kan werken in jouw installatie (of niet) en zo is iedereen vrij het toe te passen. Het gaat meestal mis als je het moet geloven of mensen er juist niet aan willen.
viewtopic.php?t=25679&hilit=Coilon
Maar ook daar nooit tot een conclusie gekomen wat het nu is en of het voor iedereen kan werken. Het zit hem vooral in de overtuiging dat het kan werken in jouw installatie (of niet) en zo is iedereen vrij het toe te passen. Het gaat meestal mis als je het moet geloven of mensen er juist niet aan willen.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
@Shadow: dank voor de aanvulling. Misschien vergelijkbaar met bepaalde producten die van den Hul verkoopt?
Sommige roepen geen discussie op (maar sommige wel, zoals bv: https://www.vandenhul.com/product/health-ring/)
Sommige roepen geen discussie op (maar sommige wel, zoals bv: https://www.vandenhul.com/product/health-ring/)
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Als je de link door leest die ik poste, dan kom je vd Hul zeker tegen en Tom Machielse legt haarfijn uit hoe dat tot stand gekomen is!
Maar genoeg daarover
Maar genoeg daarover
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik noemde van den Hul toevallig, maar inderdaad genoeg hierover. Op het moment dat het niet duidelijk wordt uit een enkele post krijg je dit soort topics... en is het wel heel incrowd om te veronderstellen dat het voor iedereen duidelijk is.
Ben benieuwd naar de hele line up van de dag.
Ben benieuwd naar de hele line up van de dag.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ja, dan kom je op het terrein van de Metafysica. Heb al eens voorgesteld om deze discussies onder te brengen in een rubriek "Meta-audio" of "Para-audio".
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Recent zijn de lg Nobelprijzen uitgereikt, voor grappig onderzoek dat aanzet tot nadenken.
Er viel een onderzoek in de prijzen "waarin werd aangetoond dat nepmedicijnen die bijwerkingen veroorzaken effectiever kunnen zijn dan nepmedicijnen zonder bijwerkingen."
Er viel een onderzoek in de prijzen "waarin werd aangetoond dat nepmedicijnen die bijwerkingen veroorzaken effectiever kunnen zijn dan nepmedicijnen zonder bijwerkingen."
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bolletjes en VWR's demo?
op verzoek afgesplitst van t luisterdag topic
Als de mensen die dit deel van de hobby mss niet waarderen of snappen gewoon doorgaan met een ander topic, dan kunnen de makers van deze mooie dingen zonder angst het over de hobby hebben. het mag niet zo zijn dat mensen uit angst voor de standaard opmerkingen over tweaks die niet meer durven te posten. oftewel gewoon de hoofdregel van t forumreglement toepassen: heb respect voor elkaar
Als de mensen die dit deel van de hobby mss niet waarderen of snappen gewoon doorgaan met een ander topic, dan kunnen de makers van deze mooie dingen zonder angst het over de hobby hebben. het mag niet zo zijn dat mensen uit angst voor de standaard opmerkingen over tweaks die niet meer durven te posten. oftewel gewoon de hoofdregel van t forumreglement toepassen: heb respect voor elkaar
Re: Bolletjes en VWR's demo?
Info over de bolletjes is te vinden op het Highend forum. De maker geeft daar wat info over wat het is.
Staat in “Mijn set” -“Set van Leobus”.
Groet,
Leobus
Staat in “Mijn set” -“Set van Leobus”.
Groet,
Leobus
Re: Bolletjes en VWR's demo?
Waarom geen linkjes?
Verwonder ringen;
https://www.high-endforum.nl/topic/1562 ... ent-498069
De rest is waarschijnlijk alleen voor leden?
Verwonder ringen;
https://www.high-endforum.nl/topic/1562 ... ent-498069
De rest is waarschijnlijk alleen voor leden?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Bolletjes en VWR's demo?
Is dat niet gebaseerd op hetzelfde idee als Audiostatic Isocoins?
Re: Bolletjes en VWR's demo?
Op de Hema eierdopjes van Hans van Liempt... Ooit bedacht om een platenspeler te isoleren.
Re: Bolletjes en VWR's demo?
Zowel de Isocoins als de eierdopjes ontkoppelen niet. De eierdopjes vangen hoogstens wat zijwaartse beweging op omdat de kogels tegen een schuine wand op moeten bewegen. Maar die metalen wand geeft trillingen gewoon door. Zowel van boven naar beneden als andersom.
In de VWR’s rollen de kogels op een vervormend Twaron matje. Die vervorming geeft energie aan het matje en het matje zet dat om in warmte. Ook vertikale bewegingen vervormen het matje. Ook die energie wordt geabsorbeerd. Tenslotte kan er ook nog energie/beweging van onder de VWR af komen. Een trillend rek bijvoorbeeld. Als die trillingen al door het onderste laagje van de VWR heen komen, zal die ook weer door het matje geabsorbeerd worden voordat het de kogel kan bereiken. Vwr’s ontkoppelen dus en absorberen.
Tot zover:
Groet,
Leobus
In de VWR’s rollen de kogels op een vervormend Twaron matje. Die vervorming geeft energie aan het matje en het matje zet dat om in warmte. Ook vertikale bewegingen vervormen het matje. Ook die energie wordt geabsorbeerd. Tenslotte kan er ook nog energie/beweging van onder de VWR af komen. Een trillend rek bijvoorbeeld. Als die trillingen al door het onderste laagje van de VWR heen komen, zal die ook weer door het matje geabsorbeerd worden voordat het de kogel kan bereiken. Vwr’s ontkoppelen dus en absorberen.
Tot zover:
Groet,
Leobus
Re: Bolletjes en VWR's demo?
Afhankelijk van de gewenste belasting; een of twee laagjes.
Zelf klussen kan natuurlijk. Maar dan moet je weefsel kopen en een speciale schaar aanschaffen. Ik koop het benodigde hout bij de Arnhemse fijnhouthandel. Kleiner dan 122x61 kan daar niet. Twee soorten nodig! En ik impregneer de matjes met bijenwas. Heb je dat?
Verder nog schroefjes, nietjes met pistool, lijm, tweezijdig plakband en vilt nodig. En de kogels natuurlijk.
Maar ga je gang!
Groet,
Leobus
Zelf klussen kan natuurlijk. Maar dan moet je weefsel kopen en een speciale schaar aanschaffen. Ik koop het benodigde hout bij de Arnhemse fijnhouthandel. Kleiner dan 122x61 kan daar niet. Twee soorten nodig! En ik impregneer de matjes met bijenwas. Heb je dat?
Verder nog schroefjes, nietjes met pistool, lijm, tweezijdig plakband en vilt nodig. En de kogels natuurlijk.
Maar ga je gang!
Groet,
Leobus
Re: Bolletjes en VWR's demo?
Leo vraagt een zeer schappelijke prijs voor een setje, ik heb al mijn apparatuur op deze ringen staan, zie foto’s in mijn topic. Heb zelfs de speakers op extra sterke ringen gehad, klonkt goed maar ik krijg het laag strakker met de speakers gekoppeld ipv ontkoppeld.
Pas wel op met hele lichte apparatuur, de matjes veren dan niet door, en de kogel wil niet meer echt centreren, dan kan je apparatuur makkelijk gaan schuiven, het wordt een rol oplegging.
Groetjes Walter
Pas wel op met hele lichte apparatuur, de matjes veren dan niet door, en de kogel wil niet meer echt centreren, dan kan je apparatuur makkelijk gaan schuiven, het wordt een rol oplegging.
Groetjes Walter
