Bolletjes en VWR's demo?

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bolletjes en VWR's demo?

Bericht door Walt »

Ha Leobus, dit lijkt me een uitgelezen kans om de ‘bolletjes’ aan het ZBA publiek te introduceren…
Bijlagen
6F60D501-45D5-4DF8-8C5B-71C62D6011F4.jpeg
6F60D501-45D5-4DF8-8C5B-71C62D6011F4.jpeg (26.43 KiB) 544 keer bekeken
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Leobus »

Dan zou ik eerder mijn VWR’s willen demonstreren, maar ik heb niet het idee dat er ook maar iemand is die de ervaring op zou willen doen. Laat staan een set beschikbaar willen stellen. Overigens woont de maker van die bollen in ……..Zeewolde.
Groet,
Leobus
Vhond
Berichten: 216
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Vhond »

Walt schreef: zo 15 sep 2024, 9:47
Ha Leobus, dit lijkt me een uitgelezen kans om de ‘bolletjes’ aan het ZBA publiek te introduceren…
Spannend, wat zijn dit voor bolletjes??
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Pjotr »

Duivense bolletjes? :D
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Leobus »

Daar staan er wel twee Peter, maar ze komen ergens anders vandaan. Ff beter lezen in voorgaande reacties.
Wat het precies zijn en wat ze hier doen?.?? Ach, je weet hoe er hier gereageerd kan worden, dus ik zeg maar niks.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Pjotr »

Die heb ik gelezen Leo en gezien de nogal kattige inhoud niet erg hartelijk dan wel uitnodigend naar je medeforummers.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Leeuwarden »

Beetje lief zijn voor elkaar, dames!
Vhond
Berichten: 216
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Vhond »

Leobus schreef: ma 16 sep 2024, 10:07
Daar staan er wel twee Peter, maar ze komen ergens anders vandaan. Ff beter lezen in voorgaande reacties.
Wat het precies zijn en wat ze hier doen?.?? Ach, je weet hoe er hier gereageerd kan worden, dus ik zeg maar niks.
Groet,
Leobus
Helaas kan ik niet 1,2,3 iets vinden over wat 'de bolletjes' inhouden???
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Shadow »

Dat weet niemand echt behalve de maker en dan heb je gelijk een deel van de controverse te pakken. Er is over andere ringen ook een hoop geschreven;

viewtopic.php?t=25679&hilit=Coilon

Maar ook daar nooit tot een conclusie gekomen wat het nu is en of het voor iedereen kan werken. Het zit hem vooral in de overtuiging dat het kan werken in jouw installatie (of niet) en zo is iedereen vrij het toe te passen. Het gaat meestal mis als je het moet geloven of mensen er juist niet aan willen.
Vhond
Berichten: 216
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Vhond »

@Shadow: dank voor de aanvulling. Misschien vergelijkbaar met bepaalde producten die van den Hul verkoopt?
Sommige roepen geen discussie op (maar sommige wel, zoals bv: https://www.vandenhul.com/product/health-ring/)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Shadow »

Als je de link door leest die ik poste, dan kom je vd Hul zeker tegen en Tom Machielse legt haarfijn uit hoe dat tot stand gekomen is!

Maar genoeg daarover :relax:
Vhond
Berichten: 216
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Vhond »

Ik noemde van den Hul toevallig, maar inderdaad genoeg hierover. Op het moment dat het niet duidelijk wordt uit een enkele post krijg je dit soort topics... en is het wel heel incrowd om te veronderstellen dat het voor iedereen duidelijk is.

Ben benieuwd naar de hele line up van de dag.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door Pjotr »

Ja, dan kom je op het terrein van de Metafysica. Heb al eens voorgesteld om deze discussies onder te brengen in een rubriek "Meta-audio" of "Para-audio".
ruben1981
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 04 jan 2010, 8:12
Locatie: Haarlem

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September

Bericht door ruben1981 »

Recent zijn de lg Nobelprijzen uitgereikt, voor grappig onderzoek dat aanzet tot nadenken.

Er viel een onderzoek in de prijzen "waarin werd aangetoond dat nepmedicijnen die bijwerkingen veroorzaken effectiever kunnen zijn dan nepmedicijnen zonder bijwerkingen."
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bolletjes en VWR's demo?

Bericht door Henkjan »

op verzoek afgesplitst van t luisterdag topic

Als de mensen die dit deel van de hobby mss niet waarderen of snappen gewoon doorgaan met een ander topic, dan kunnen de makers van deze mooie dingen zonder angst het over de hobby hebben. het mag niet zo zijn dat mensen uit angst voor de standaard opmerkingen over tweaks die niet meer durven te posten. oftewel gewoon de hoofdregel van t forumreglement toepassen: heb respect voor elkaar :proost:
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Bolletjes en VWR's demo?

Bericht door Leobus »

Info over de bolletjes is te vinden op het Highend forum. De maker geeft daar wat info over wat het is.
Staat in “Mijn set” -“Set van Leobus”.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bolletjes en VWR's demo?

Bericht door Shadow »

Waarom geen linkjes?

Verwonder ringen;
https://www.high-endforum.nl/topic/1562 ... ent-498069

De rest is waarschijnlijk alleen voor leden?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Bolletjes en VWR's demo?

Bericht door Leeuwarden »

Is dat niet gebaseerd op hetzelfde idee als Audiostatic Isocoins?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bolletjes en VWR's demo?

Bericht door Pjotr »

Op de Hema eierdopjes van Hans van Liempt... Ooit bedacht om een platenspeler te isoleren.
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Bolletjes en VWR's demo?

Bericht door Leobus »

Zowel de Isocoins als de eierdopjes ontkoppelen niet. De eierdopjes vangen hoogstens wat zijwaartse beweging op omdat de kogels tegen een schuine wand op moeten bewegen. Maar die metalen wand geeft trillingen gewoon door. Zowel van boven naar beneden als andersom.
In de VWR’s rollen de kogels op een vervormend Twaron matje. Die vervorming geeft energie aan het matje en het matje zet dat om in warmte. Ook vertikale bewegingen vervormen het matje. Ook die energie wordt geabsorbeerd. Tenslotte kan er ook nog energie/beweging van onder de VWR af komen. Een trillend rek bijvoorbeeld. Als die trillingen al door het onderste laagje van de VWR heen komen, zal die ook weer door het matje geabsorbeerd worden voordat het de kogel kan bereiken. Vwr’s ontkoppelen dus en absorberen.
Tot zover:
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bolletjes en VWR's demo?

Bericht door Shadow »

Hoe dik moet dat laagje zijn Leo? Is dat ook zelf te klussen?
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Bolletjes en VWR's demo?

Bericht door Leobus »

Afhankelijk van de gewenste belasting; een of twee laagjes.
Zelf klussen kan natuurlijk. Maar dan moet je weefsel kopen en een speciale schaar aanschaffen. Ik koop het benodigde hout bij de Arnhemse fijnhouthandel. Kleiner dan 122x61 kan daar niet. Twee soorten nodig! En ik impregneer de matjes met bijenwas. Heb je dat?
Verder nog schroefjes, nietjes met pistool, lijm, tweezijdig plakband en vilt nodig. En de kogels natuurlijk.
Maar ga je gang!
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Bolletjes en VWR's demo?

Bericht door Walt »

Leo vraagt een zeer schappelijke prijs voor een setje, ik heb al mijn apparatuur op deze ringen staan, zie foto’s in mijn topic. Heb zelfs de speakers op extra sterke ringen gehad, klonkt goed maar ik krijg het laag strakker met de speakers gekoppeld ipv ontkoppeld.

Pas wel op met hele lichte apparatuur, de matjes veren dan niet door, en de kogel wil niet meer echt centreren, dan kan je apparatuur makkelijk gaan schuiven, het wordt een rol oplegging.

Groetjes Walter
Plaats reactie