Voor MOST bus interfaces maakt de firma MoBridge veel, kost ook een beetje:
https://mobridge.us/?s=&ymm_search=1&po ... _year=2016
Nieuwe versterker met behoudt van de oude
Moderator: Beheerdersteam
Re: Nieuwe versterker met behoudt van de oude
Je krijgt niet het antwoord in de vorm van "koop dit en bouw het in", omdat daar nog een aantal stappen aan voorafgaat. Maar we helpen je wel hoor.
Een subwoofer toevoegen is relatief eenvoudig. Dat zou met een simpele high-low converter kunnen. Het liefst een subwoofer met iets van een toonregeling of DSP, zodat je het geluid kan afstemmen op de akoestiek van de auto en de DSP-instellingen van de bestaande versterker. Zonder werkt ook maar dan heb je de kans dat het net niet lekker klinkt.
Ok, inmiddels 2 setjes aangeschaft en de achterste deuren zijn inmiddels ingebouwd. Nu komen er echter 2 kabels tevoorschijn, waarvan 1 voor de woofer en de andere voor de tweeter. Ik neem aan dat de filtering dus gebeurt in de oude versterker?
Ik heb nu de kabels van de oude woofer aangesloten op het filter en vanuit daar de nieuwe tweeter en woofer aangesloten. Als ik nu alleen naar de achterste speakers luister klinkt het van geen meter. Sterker nog, ik zou zeggen dat het slechter klinkt.
Ligt de oplossing dan toch bij een nieuwe versterker? Of moet ik gewoon de tweeterkabel gewoon weer aan de nieuwe tweeter aansluiten?
Ik heb nu de kabels van de oude woofer aangesloten op het filter en vanuit daar de nieuwe tweeter en woofer aangesloten. Als ik nu alleen naar de achterste speakers luister klinkt het van geen meter. Sterker nog, ik zou zeggen dat het slechter klinkt.
Ligt de oplossing dan toch bij een nieuwe versterker? Of moet ik gewoon de tweeterkabel gewoon weer aan de nieuwe tweeter aansluiten?
Tja, ik dacht dat er inderdaad dan geen hoge tonen meer zouden zijn maar dat is wel het geval. Het geluid is iig waardeloos achter. Ik las dat er mogelijk te weinig vermogen van de versterker is en het geluid daarom dramatisch kan zijn.