ball pin lock chassisdelen voor ophangen PA speakers?

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
jeroen_dh

ball pin lock chassisdelen voor ophangen PA speakers?

Bericht door jeroen_dh »

Hallo allemaal,

ik ben PA topkasten aan het bouwen, maar ik wil ze ook kunnen koppelen en het setje laten vliegen. Nou zie ik dat dat meestal gedaan wordt met metalen strips en ball pin locks. Maar ik ben op zoek naar hoe ik die in de houten kasten kan bevestigen. Een soort holle metalen pijpje met flens.
Heeft dat een speciale naam? Is dat ergens te koop?
Of anders schroefgaten waar ik schroefogen in kan bevestigen.
Ik zag ook de Adam Hall 5720 Cargo Restraint Track blk als optie, maar dat werkt dan meer met sjor ogen of draad bevestiging. Nog een beetje in dubio wat ik t beste kan gebruiken daarvoor.
De tops zijn 2 x 8 " en 1 x 2 inch+ hoorn. ongeveer 35kg elk schat ik. De uitbreiding eronder is een kastje met 2 x 8 inch erin. (zodat je een soort line array krijgt als de VENIA-6 van voice acoustic
Walt

Re: ball pin lock chassisdelen voor ophangen PA speakers?

Bericht door Walt »

Heb je wel iemand ingehuurd om de veiligheid/sterkte ervan te berekenen, als dit omlaag komt op iemand zijn hoofd draai jij de cel in. Beter gewoon ground stacked, niet zelf gaan klooien hiermee…
AntonZ

Bericht door AntonZ »

Wat Walt zegt inderdaad. Ik weet niet precies wat de regelgeving hier in NL/Europa zegt, wel dat het gebruikelijk is om niet te vertrouwen op structurele integriteit van houten behuizingen voor het "vliegen". In de praktijk betekent het dat iedere kast apart van onderaf gedragen wordt door de constructie die je gebruikt. Die valt er als het ware omheen. Een kast mag niet via zijn houten constructie een of meer eronder hangende kasten "dragen". Niet zelf gaan klooien hiermee inderdaad, tenzij je alle regeltjes nageplozen hebt en iemand met aantoonbaar voldoende kennis hebt die je ontwerp aftekent (en er zodoende mede verantwoordelijkheid voor draagt!). Op zijn minst hts/bachelor werktuigbouwkunde, met aanvullende specifieke kennis. Weinig kans.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Veel Pa systemen hebben intern in de kasten een ijzeren "harnas" om de krachten op te kunnen vangen.
Plaats reactie