een hypex versterker, 4 x UcD700LZ, geen dps plaat versterker ofzo. Nu hangt die tijdelijk aan een fosi v3 gewoon doorgelust en dat klinkt al goed, ik zie niet hoe de hypex usd wat weg zouden halen, is puur versterkingOlaf Analogue schreef: ↑vr 21 jun 2024, 8:11Met hypex modules ga je een stuk resolutie en karakter van deze luidsprekers inleveren, ze zullen hun fraaie vloeiende karakter verliezen.
Ik zou er voor kiezen om de huidige filter indien nodig van onderhoud te voorzien en ze mooi origineel houden.
Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Moderator: Beheerdersteam
- raymondvanmil
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 07 sep 2023, 19:54
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
- raymondvanmil
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 07 sep 2023, 19:54
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
ja dit was ik dus van plan voordat ik hem hoorde, en hij klinkt echt al heel goed, daarom minder haast en wilde ik het stap voor stap doen, woofer tijdelijk erin laten, elke stap kost ook geld.. het idee was dus een dipole sub te bouwen en dus nog een bass woofer van 80 naar de 500 hz. Alleen hoeft dat allemaal niet in een keer klaar. En dat was de reden dat ik alles los wilde koppelen zodat ik wat vrijheid heb..
En even tegen de misverstanden, ik wil dus niet met dsp gaan werken met deze setup, maar met analoge actieve crossover, de lnk had ik er al bij.
Dus https://www.xkitz.com/collections/activ ... d-xover-3b
En dan 4 x (of nou ja moet er dus 2 bij kopen en dus 6) x https://www.hypex.nl/products/amplifier ... d700lz-oem
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Uhh die ML is een twee weg speaker. Dan heb je twee van deze nodig toch… https://www.xkitz.com/collections/activ ... d-xover-2b
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Het is al wat jaren geleden dat Gerhard de eerste Hypex Fusion amps mee nam naar een luisterdag op een setje monitors uit het populaire segment, daar kon ie binnen 5 minuten een actieve speaker van maken middels wat jumpers om te steken, ik denk dat iedereen die daarbij was vanaf die dag wel de potentie en mogelijkheden van actief filteren begreep. Maar maak niet de fout om te denken dat het makkelijker is, resolutie en karakter verliezen? Denk dat die monitors toen er echt stappen op vooruit gingen en dat waren al goed bekend staande modellen zeg maar...Olaf Analogue schreef: ↑vr 21 jun 2024, 8:11Met hypex modules ga je een stuk resolutie en karakter van deze luidsprekers inleveren, ze zullen hun fraaie vloeiende karakter verliezen.
Ik zou er voor kiezen om de huidige filter indien nodig van onderhoud te voorzien en ze mooi origineel houden.
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Die wel toen. Maar de ESL's van deze ML's hebben een resolutie de wel een paar stappen verder gaat dan tijdens die demo. Niet alleen dat, dat hebben ze zowel op hoger volume als juist ook op laag volume. En dat laatste hebben maar weinig conus speakers. Dat is echt karakteristiek voor ESL's en alu ribbons. Dat wil je graag behouden en voor zover het kan, doortrekken naar het laag. In die zin ben ik het wel met Olaf eens en zou een reguliere Ucd ook niet mijn keuze zijn. Dan ligt Purifi/Nilai meer voor de hand.
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Ik denk dat je het met beide goed kan doen, passief of actief, maar ook fout en dan worden de keuzes van een ontwerper als snel aangezien als 'verlies aan resolutie bij het actief aansturen van speakers' ?
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Zeker minimaal Fusion met Ncore idd.Pjotr schreef: ↑vr 21 jun 2024, 16:22Die wel toen. Maar de ESL's van deze ML's hebben een resolutie de wel een paar stappen verder gaat dan tijdens die demo. Niet alleen dat, dat hebben ze zowel op hoger volume als juist ook op laag volume. En dat laatste hebben maar weinig conus speakers. Dat is echt karakteristiek voor ESL's en alu ribbons. Dat wil je graag behouden en voor zover het kan, doortrekken naar het laag. In die zin ben ik het wel met Olaf eens en zou een reguliere Ucd ook niet mijn keuze zijn. Dan ligt Purifi/Nilai meer voor de hand.
- raymondvanmil
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 07 sep 2023, 19:54
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
ja ik kan tellenLeeuwarden schreef: ↑vr 21 jun 2024, 15:46Uhh die ML is een twee weg speaker. Dan heb je twee van deze nodig toch… https://www.xkitz.com/collections/activ ... d-xover-2b
- raymondvanmil
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 07 sep 2023, 19:54
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Maar okay, ik laat de crossover voorlopig lekker zitten en maak eerst een sub voor eronder.
En ja purify amp boards zat ik ook naar te kijken maar die zijn echt duur. Ik maak eerst dit af, kan het altijd nog vervangen. Maar als ik wat mis weet ik dat het eventueel daaraan kan liggen.
En ja purify amp boards zat ik ook naar te kijken maar die zijn echt duur. Ik maak eerst dit af, kan het altijd nog vervangen. Maar als ik wat mis weet ik dat het eventueel daaraan kan liggen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Nou, mooi, dan tellen we maar af tot het project ook af is…
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Ik denk dat je begint bij de juiste verbeterpunten....raymondvanmil schreef: ↑vr 21 jun 2024, 16:58Maar okay, ik laat de crossover voorlopig lekker zitten en maak eerst een sub voor eronder.
En ja purify amp boards zat ik ook naar te kijken maar die zijn echt duur. Ik maak eerst dit af, kan het altijd nog vervangen. Maar als ik wat mis weet ik dat het eventueel daaraan kan liggen.
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Ik vond de Hypex dsp ook altijd minder klinken dan mijn Groundsound dsp .
Dat merkte ik op bij KII en Grim audio net of je een beetje de muziek weghaalde .
Totdat ik de Kad 7 op de beurs hoorde ( ook hypex ) klonken super gedetailleerd en ook muziekaal .
Het heeft toch gewoon meer met de implementatie te maken dan met de techniek
Dat merkte ik op bij KII en Grim audio net of je een beetje de muziek weghaalde .
Totdat ik de Kad 7 op de beurs hoorde ( ook hypex ) klonken super gedetailleerd en ook muziekaal .
Het heeft toch gewoon meer met de implementatie te maken dan met de techniek
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Plus dat jij met 'de Hypex dsp' de DLCP bedoeld denk ik? En de KAD zit er ff 10 jaar aan ontwikkeling achter...
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Ik weet eerlijk gezegd niet of het de DCLP is in de KAD 7 het
Is hun laatste model volgens mij !
Er zit een 32 bit sigma dsp in als die informatie klopt !
https://www.analog.com/en/product-categ ... 20products.
Is hun laatste model volgens mij !
Er zit een 32 bit sigma dsp in als die informatie klopt !
https://www.analog.com/en/product-categ ... 20products.
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Nee de KAD zit de nieuwere OEM dsp in, ik bedoelde de vergelijking van de DLCP met jouw Groundsound t.o.v. de laatste serie dsp in Hypex z'n programma, daar zit heel veel verandering in op papier, maar als ik het goed begreep was de DLCP meer een oefening die beschikbaar gemaakt is voor de DIY gemeenschap.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
Ben wel benieuwd hoe je met een 3-weg actief filter zonder dsp een sub gaat aansturen…
Re: Crossover uit Martin Logan Aerius halen zodat ik actieve crossover kan gebruiken
We gaan behoorlijk off topic idd, excuses.
